کد خبر: ۵۱۸۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس شبکه دامپزشکی قروه گفت: آب آلوده به کود شیمیایی ۵۷ رأس گوسفند را در روستای «چمقلو گنجی» این شهرستان تلف کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «حسین پروایی» اظهار داشت: امروز دوشنبه (18 شهریورماه) بعد از تماس تلفنی اهالی روستای چمقلو گنجی از توابع شهرستان قروه با تلفن گویای 1512 دامپزشکی، نیروهای این اداره سریعاً جهت بررسی موضوع در محل حادثه حاضر شدند.

وی افزود: پس از بازدیدهای میدانی متوجه شدیم که 57 رأس گوسفند که متعلق به دو نفر از اهالی روستا بودند به‌دلیل بی‌احتیاطی صاحبان احشام و ورود به زمین‌های کشاورزی اطراف روستا و استفاده از آب چاه آلوده به کودهای شیمیایی تلف شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قروه با اشاره به اینکه زمین‌ها مربوط به کشت خیار و آلوده به کود شیمیایی اوره بود گفت: به‌دلیل حساسیت‌ و پیگیری جدی دادستان و ضرورت نظارت و رعایت بهداشتی روی دفن بهداشتی احشام، همه 57 رأس دام در محل مناسب دفن شدند.

وی بیان کرد: برابر نظریه اولیه کارشناسان اداره دامپزشکی این شهرستان علت تلف شدن گوسفندان، مسمومیت براثر مصرف آب آلوده بود.

وی ارزش احشام تلف‌ شده را حدود 14 میلیارد و 250 میلیون ریال برآورد کرد و گفت: کشاورزان زمانی که از کودهای شیمیایی برای کشت و کال و تقویت زمین‌ها و اراضی خود استفاده می‌کنند تا حد امکان دامداران منطقه را از این موضوع آگاه کنند.

پروایی در پایان سخنان خود از دامداران خواست مراقب ورود دام‌های خود به اراضی و زمین‌های کشاورزی مختلف باشند و با مشاهده هر آبشخوری سریع اقدام به تأمین آب احشام خود نکنند و در صورت مشاهده هر گونه مسمومیتی در احشام سریعاً دامپزشکی را در جریان کار قرار دهند.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
0
0
مگه گوسفند چقد ارزش داره ؟ هر گوسفند ۲۵ میلیون بوده!!!! یکم دقت کنید بعد خبر بزارید
نظر شما
ادامه