کد خبر: ۵۱۸۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

وضع قوانین جدید ملی در بلژیک برای ذبح حیوانات، باعث اعتراضات گروه‌های مسلمان و یهودی شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شفقنا، اعتراضات برخی گروه‌های طرفدار حیوانات در بلژیک نهایتاً موجب شد تا این کشور با تغییر برخی قوانین خود، مسلمانان و یهودیان را ملزم به بی‌حس کردن حیوانات پیش از ذبح کند. این قوانین معتقدند گاو، گوسفند و دیگر حیوانات وقتی با چاقو ذبح می‌شوند درد را حس می‌کنند، پس باید پیش از عمل ذبح، آنها را بی‌حس کرد.

این قوانین پیشتر در شمال بلژیک که هلندی زبان هستند اجرا می‌شد اما از این پس در جنوب که فرانسه صحبت می‌کنند هم باید اجرا شود. با این حال هنوز در بروکسل، قوانین مربوط به بی‌حسی حیوانات پیش از کشتار اجرا نمی‌شود.

این قوانین اعتراض گروه‌های اسلامی را در پی داشته چرا که قوانین مربوط به ذبح در اسلام قائل به ذبح حیوان با چاقویی تیز و ادعیه مخصوص است. به همین خاطر برخی گروه‌های اسلامی و یهودی نامه‌ای اعتراضی به پارلمان‌های محلی در بلژیک تهیه کرده‌اند تا جلوی این قوانین را بگیرند.

منبع: الجزیره
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مینو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
0
0
در ایران هم با دادن شوک الکتریکی حیوان را بیهوش می کنند تا بریدن رگ گردن سریع و آسان انجام شود.این میزان شوک مشکلی در خونگیری ایجاد نمی کند و قلب همچنان فعال است و هنگام خونگیری خون جهنده بوده و براحتی از بدن دام کشتار شده، خارج می شود.
نظر شما
ادامه