کد خبر: ۵۱۸۸۰
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز:
«حجت‌الاسلام علی ارجمند عین‌الدین» افزود: در گام اول میزان حقوق همکاران را به میزان دریافتی سایر وزارتخانه‌های دولتی ارتقاء دهید؛ متاسفانه در همین وزارت جهاد کشاورزی عدالتی در پرداخت‌ها مشاهده نمی‌شود ...
 

حکیم مهر: وزیر جهاد کشاورزی دهم شهریور ماه در همایش هفتمین گردهمایی سراسری کشت محصولات زراعی سال 98 - 99 گفت: «برخی به دنبال آن هستند که وقتی ارباب رجوع به وزارت جهاد کشاورزی مراجعه می‌ کند چگونه به او نه بگویند و یا او را سرکار قرار می‌ دهند. به خدا پناه می‌ برم به خاطر وجود این مشکلات و نباید اجازه دهیم که ارباب رجوع را تیغ بزنند.» (اینجا)

به گزارش حکیم مهر به نقل از تیتریک، «حجت الاسلام علی ارجمند عین الدین» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در پاسخ به سخنان وزیر جهاد کشاورزی نوشت:

«آقای حجتی، وزیر جهاد کشاورزی

واقعیت این است که نه گفتن نه تنها بد نیست بلکه از ضروریات یک مدیریت قانونمدار است چه اینکه اسلام با نه شروع شد "لا اله اله الله" و انقلاب هم با نه شروع شد، "نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی". وقتی قانونی تصویب می شود مفهوم مخالف آن این است که باید مجری آن قانون در برابر تمام درخواست های مغایر و مخالف آن قانون، نه بگوید. اگر واقعا مدیران ما توان نه گفتن و ایستادگی پای این دو حرف را داشتند، امروزه شاهد فجایع تغییر کاربری گسترده در حاصل‌خیزترین اراضی کشور نبودیم و پدیده های شومی مانند رانت خواری، اختلاس، رشوه، زمین خواری و غیره شیوع نمی یافت؛ البته وفاق کلی بر این نکته هست که وظیفه یک مدیر و پرسنل این است که در چهارچوب قانون و مقررات، تسهیل‌گر مطالبات ارباب رجوع باشند.

پرواضح است که متاسفانه کثرت قوانین ضد تولید و دست و پا گیر همزمان تولیدکنندگان شریف و پرسنل خدوم جهاد کشاورزی را خسته و فرسوده کرده است، بنابراین جا دارد که معاونت های محترم وزارت جهاد کشاورزی در مدت باقی مانده از عمر دولت با تدوین طرح های کارآمد و کاربردی و ارائه آن به مجلس شورای اسلامی، ریسمان ها را از چرخ های تولید باز کنند.

وزیر محترم در بخش دیگری از بیان خود جمله ای گفتند که باعث رنجش خاطر هزارن همکار شاغل در جهاد کشاورزی سراسر کشور شد؛ ایشان گفتند: نباید اجازه دهیم [همکاران] ارباب رجوع را تیغ بزنند!

اگر چه این ادبیات زیبنده وزیر باسابقه جهاد کشاورزی نبود ولی به هر حال مبارزه با فساد آرزوی آحاد ملت و شخص مقام معظم رهبری است؛ از این رو اینجانب جهت اجرایی شدن این خواسته چند پیشنهاد کاربردی تقدیم می کنم.

تقدس جهاد کشاورزی به شهدا و پرسنل دلسوز و بی توقعی است که نه تنها در هشت سال دفاع مقدس بلکه در سنگرهای سازندگی و حوزه امنیت غذایی خوش درخشیدند. با وجود این، برای اینکه بخشی از عناصر تیغ به دستی که در میان همکاران جهادی قرار دارند دست از این اقدام بردارند و عده ای دیگر به این مسیر کشیده نشوند، در گام اول میزان حقوق همکاران را به میزان دریافتی سایر وزارتخانه های دولتی ارتقاء دهید؛ متاسفانه در همین وزارت جهاد کشاورزی عدالتی در پرداخت ها مشاهده نمی شود، به شکلی که بسیاری از بخش های شبه تحقیقاتی، تحقیقاتی و خصوصا تحقیقاتیِ درآمدزا حقوق بالای ۱۰میلیون تومان دریافت می کنند، با اینکه برخی از آنها عملا نیمه تعطیل اند ولی دریافتی کارشناسان خط مقدم تولید در بخش ها و شهرستان ها که عملاً در خط مقدم تولید اند، به یک پنجم آنها نمی رسد.

وزیر محترم برخورد با فساد مالی و اداری را از نزدیکترین اشخاص حقیقی و حقوقی پیرامون خود شروع کند تا همه بدانند که وزیر محترم در برخورد با مفاسد اقتصادی پرسنل تحت امر خود کمتر همت بسته است.

انتصاب مدیریت حراست و بازرسی سازمان ها و پرداخت مزایای آنها به صورت متمرکز در وزارتخانه صورت بگیرد، تا این عزیزان در برخورد با مفاسدی که با چراغ سبز رؤسا و معاونین انجام می شود، دست و پایشان نلرزد، چه اینکه اخیرا این اقدام توسط صدا و سیما انجام شده و نتایج مثبتی بر آن مترّتب شده است.

نمایندگی های ولی فقیه در سازمان های کشور و دفاتر آنها در مدیریت ها را که یادگار امام راحل هستند را با جذب نیروهای جدید و اختصاص بودجه فرهنگی تقویت کنید تا این عزیزان با فرهنگ سازی دینی و ترویج ارزش های اسلامی مانع گسترش حرص و طمع و در نتیجه رواج رشوه در مراکز تحت امر جنابعالی باشند، جناب وزیر محترم، همه می دانیم که بی مایه فطیر است و با دست خالی نمی توان کاری از پیش برد. متاسفانه با بازنشست شدن بسیاری از مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه و عدم جذب نیروی های جدید و همچنین حذف بندی از بودجه سازمان ها، عملاً کار عقیدتی و فرهنگی در وزارت جهاد کشاورزی در سنگین ترین رکود خود طی چهار دهه گذشته است.»

 

انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
حسین ترابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
0
1
حکیم مهر گرامی آیا نظر من خطاب به این سخنان وزیر غیراز این بود که غیرقابل چاپ تشخیص دادید؟!
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
3
5
حاج آقا هم که بجای گفتن سخن حق نگران ...... خودش است، حاج آقا مشکل عدم وجود متخصصین در راس کار است نه فرهنگی، صد برابر اون چیزی که شما می خواهید بگوئید در کتب درسی دوران تحصیل، صدا و سیما و منبرها گفته شده، مشکل جای دیگر است.
پاسخ ها
ایلیا
| Germany |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
بی انصافی کردید ایشان که مسئولیت یک استان را دارد اگر واقعا نگران خودش بود اینچنین شجاعانه سخنان وزیر را نقد نمی کرد همه می دانیم نقد مسئولین بالادستی در یک سیستم بروکاراتیک سیاست زده چه تبعات سنگینی برای شخص دارد اینکه در دبیرستان گفته شده و شما گوش نکرده اید الزاما به معنای بی فایده بودن فعالیت های فرهنگی نیست
ناشناس
| Finland |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
اولین قدم فرهنگی و عقیدتی و شرعی و دینی ، همان سپردن کار به کاردان ، یعنی متخصص باتجربه است . که بدون توجه به عقایدش فقط باید به کارآمدی اش توجه کرد و بدون شک تا بحال در بین چنین افراد کارآمد و لایقی که پایبندی به اصول حرفه ای و اخلاقی و وجدانی آنها را به این درجه از کارایی رسانده ،کوچکترین تخلف و فسادی دیده نشده است .
ولی برعکس یکی از دلایل و عوامل اصلی فساد ، افراد نالایقی هستند که با رانت و رابطه و بدون داشتن شایستگی حرفه ای و تجربه ، به مصدر امور رسیده اند. معلوم است که چنین افرادی که باید آنها را نفوذی خواند در پی حفظ موقعیت نابحق خود ، افراد مشابه خود را جذب مسئولیتها خواهند کرد و همین میشود فساد سیستماتیک !! و همین افراد هستند که سریع می خواهند تا کسی نفهمیده بارشان را ببندند !!
مثلا" مهندس عمران یا راه و ساختمان البته اگر واقعا چنین مدرکی را هم داشته باشد بخواهد در باب امور سلامتی و تغذیه یک کشور دستور صادر کند یا تصمیمی بگیرد یا قرار باشد نظارتی بکند !!؟؟ چه می شود !!؟؟؟
پس اگر فقط به همین نکته شرعی یعنی "اگر طبیب نیستی طبابت نکن " و " کار را به کاردان سپردن " توجه عملی گردد به بسیاری از نهادها همانند حراست و بازرسی و نمایندگی نیازی نخواهد بود و شما فقط هزینه های این نهاد ها را حساب کنید و ببینید با حذف آنها چه پیشرفتهایی رخ خواهد داد !!
ترابی
| Germany |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
خوش انصاف جوابیه با این جامعیت و با این لحن شجاعانه را نمی بینی اونوقت دنبال زیر بغل مار می گردی؟!!
ناشناس
|
France
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
1
9
واردات گوشت دست کیه؟
جابریان
|
Spain
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
0
14
ضمن تشکر از روحانی محترم و ازاده ولی منظور وزیر محترم برخورد با آفتابه دزد ها است نه دلالان بزرگ گوشت که بیش از دو میلیارد ارز گرفتند و همه را آزاد فروختند بی شک این دوستان وصل به خواص هستند تنها امید ما برخورد آقای رئیسی با این باند فاسد است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
1
8
احسنت
سینا
|
France
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
4
12
ضمن تشکرازاین روحانی محترم.یک سوال دارم که این نمایندگان ولی فقیه که بازنشست شده اندنتایج کارکردشان تاکنون چه نتیجه ای داشته مگرغیراین بوده که فساد بیشترشده که وزیر محترم ماداالعمرجهاد کشاورزی اذعان کرده اند.درحالی که هرکدام چندین سفرخارجی به برزیل واسترالیا واکراین و...داشته اند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
1
11
اين روحاني محترم به نكته خوبي اشاره كرده اند
فساد در زير مجموعه جهاد آنقدر سيستماتيك شده است كه بي اختيار انسان ياد .................. می افتد. هر چقدر ما تلاش ميكنيم نظر مجموعه مديريتي اداره كل را به بيماريهاي مهمي مثل آنفلوآنزا و نيوكاسل جلب كنيم كه راهي براي جلوگيري از آن بيابيم ولي متاسفانه در اين اداره كل فقط به فكر رنگ كردن ديوار و ساختن توالت هستند بقيه موارد فني ارزشي ندارند
ناشناس
|
Spain
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
0
3
متاسفانه خائنین و نزدیکان به حلقه های قدرت انقدر سویه های غیر بومی در قالب واکسن وارداتی آوردند که چند دولت طول می کشد خسارت ارزیابی شود چه کسی اجازه ورود آنفلوانزا فوق حاد را داد چه خائنی اجازه ورود واکسن ریکامبینت را داد باید این گروه خائن را اعدام کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
0
6
تنها چیزی که مهم هست رنگ آمیزی و نظافت هست
ناشناس
|
France
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
1
6
سپاس از حاج اقای عزیز
ناشناس
|
United States of America
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
0
2
ما تلاش ميكنيم بيماري آنفلوآنزا را به وسيله مديريت امنيت زيستي كنترل كنيم آنوقت اين از خدا بي خبرها انواع و اقسام احرام بيماريزاي جديد را به واسطه واكسن جديد به كشور وارد مي كنند برخي از به اصطلاح دانشگاهيان هم كه هسته هاي علمي ساختگي دارند و از دانشجويان به نوبت بيگاري مي كشند شده اند دلال علمي اينها كه برايشان فرت و فرت مقاله بنويسند و منتشر كنند خوب در اون دانشگاه و دهن اون دانشمند نا رو بايد گل گرفت با اين خدمتي كه به دشمنان ما ميكنه
یک همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
1
4
در دنیای مدرن امروز همه کشورها سازمان دامپزشکی دارند و چه بسا از سازمان دامپزشکی ایران هم به مراتب پیشرفته ترند، به عنوان نمونه کشور چین را ببینید با وجود برخورداری از یک سیستم دامپزشکی پیشرفته، ضرب المثلی دارند که می گوید هر چهارپایی را می توان خورد الا میز!! نتیجه اینکه اگر دین نباشد بشر بعد از هزاران سال نمی فهمد چه چیز را باید بخورد و چه چیز را نه، اگر پیامبران نبودند امروزه انسانی باقی نمانده بود که حالا بخواهد لاف تخصص هم بزند ما دامپزشکان باید پشت سر دین حرکت کنیم بعد از اینکه دین اجازه خوردن گوشتی را داد ما می توانیم در حوزه بهداشت آن اظهار نظر کنیم، از سخن من ناراحت نشوید ولی اگر ما متخصصین شهامت و جرئت داریم نقدی عالمانه بنویسیم و با امضاء و قبول عواقب کار به وزیر جهاد بدهیم و گرنه حاشیه نوشتن زیر متن شجاعانه یک روحانی دلسوز شبیه لاف در غریبی و... است!
پاسخ ها
هزاران همكار
| United States of America |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
خوب دقيقا مشكل شما همين است كه تصور ميكنيد چون در چين هر چيزي را ميخورند قصد تعميم آن به ايران را داريد
به نظر ميرسد شما نه مفهوم دين را درك كرده ايد و نه معناي علم را و نياز داريد تا دوره هاي ابتدايي و راهنمايي تحصيلات شخصي خودتان را مجددا طر كنيد تا شايد متوجه تفاوت ماهوي ايندو مقوله از هم بشويد بنابراين توجه شما به چند نكته زير جلب ميكنم
١- دفعه بعد كه خواستيد پيام عالمانه امضاء دار بنويسيد نام مباركتان را فراموش نكنيد و پس از آن طلبكار اين رفتار از دامپزشكان باشيد
٢-اصولا شما معناي دين و علت ارسال انبياء را براي مردم آنچنان به بيراهه برديد كه مي بايست در كتاب ركوردها ثبت گردد
٣- دامپزشكي فقط در حوزه بهداشت گوشت اظهار نظر نميكند و بسياري مسائل مهمتر هستند كه شما اسمي از آنها نشنيده ايد كه مجموعند در حوزه اي بنام بهداشت عمومي جامعه

پناه ميبرم به خدا از شر خوارج رانده شده از دين همانها كه مقام رهبري بارها بخاطر تحريف هايي كه در كشور بدعت گذاشتند از آنها تبري جست
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
ناراحت نشو عزیز ظاهرا این همکار ما تخصصش ویریت سگهاست نه بهداشت گوشت ..............
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
اون مثل چینی ها رو هم تحریف کردید میگن هر موجود زنده ایرا میشود خورد غیر از انسان نه هر 4 پا را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
ضرب المثل چینی درسته هر چهارپایی را می توان خورد الا میز حالا ممکنه در مورد انسان هم ضرب المثل داشته باشند اثبات یک ضرب المثل نفی کننده ضربالمثل دیگر نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
1
3
ببینید که وضع وزارت ...... جهادکشاورزی به کجا رسیده لست که از سوی یکی از مقامات رسمی خود،
نزدیکترین اشخاص حقیقی و حقوقی وزیر جهادکشاورزی متهم به فساد می شوند.
حالا معلوم می شود که چرا عده ای اصراری عجیب و غیر قابل توجیه بر تداوم اسارت دامپزشکی در این وزارت بی کفایت و عملا ضد تولید و حامی سرسخت واردات نهاده های دامی با ارز دولتی دارند!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
0
7
این آقای همیشه وزیر موسسه رازی را که به قهقرا برد.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
0
4
تا زمانی که با تصویب قانونی مجلس شورای اسلامی بر طبق اعلام نظر مشترک سازمان های بهداشت جهانی انسان و دام WHO و OIE و مطابق با اصل بهداشت واحد One Health،
سازمان حاکمیتی، نظارتی و سلامت محور دامپزشکی در سطح معاونت وزیر و کاملا مستقل از سازمان غذاا و دارو به وزارت بهداشت منتقل نشود،
وزارت تجارت پیشه جهادکشاورزی بیش از پیش دامپزشکی را به سوی سراشیبی سوق خواهد داد.
نظر شما
ادامه