کد خبر: ۵۱۸۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

«سامردولدرمز» سیلمی بزرگ و پرافتخار اسبدوانی ایران تلف شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ورزش سه، اسب سامردولدرمز که سالها به عنوان سیلمی ثمرات بسیار خوبی به اسبدوانی ایران داده بود، از چند روز قبل دچار عارضه کولیک شده بود اما پس از مدوا بهبود یافت تا اینکه دیروز در اتفاقی عجیب از ناحیه پا (بالای مفصل زانو) دچار شکستگی شد و پس از اجماع رای گروهی از دکترهای متخصص دامپزشکی، این اسب راحت شد.

سامردولدرمز، پسر یکی از بهترین سیلمی های جهان یعنی ستریت کرای، معروف به اسب میلیونر است. این اسب با 6 مقام قهرمانی، 2 نایب قهرمانی و 3 سومی تنها اسب میلیونر (اسبی که بیش ازیک میلیون دلار جایزه برده است) در ایران است و در اصلاح نژاد اسب ایران بسیار مؤثر بود. بی‌شک تلف شدن سامر خسارت جبران ناپذیری به روند اصلاح نژاد اسب تاروبرد و دوخون می زند.

مجموعه تولید و پرورش اسب رادان هورس به عنوان مالک سیلمی سامردولدرمز اما با دارا بودن سیلمی های بسیار با کیفیتی که کارنامه درخشانی در زمینه اصلاح نژاد اسب تروبرد در ایران دارند، همچنان در این زمینه پیشتاز است به صورتی که در آینده نه چندان دور شاهد حضور یکی از بهترین فرزندان «پیووتال» از برترین سیلمی های دنیا در رادان هورس خواهیم بود.
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
3
3
ایا با وجود شکستگی و درمانهای بعدی ان نمی توانستیم از این سیلمی برای اصلاح نژاد استفاده کنیم
نظر شما
ادامه