کد خبر: ۵۱۸۷۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

دامپزشکی هرمزگان اعلام کرد: به علت خطر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو افراد در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی از رفتارهای پرخطر مانند مالیدن خون دام‌های نذری به سر و صورت خود پرهیز کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: همچنین به منظور حفظ بهداشت عمومی و جلوگیری از بیماری های مشترک بین انسان و حیوان و نیز جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی، هیات های عزاداری و شهروندان از هرگونه کشتار در معابر عمومی خودداری شود.

«دکتر محمد جانباز» افزود: هیات های عزاداری دام های قربانی مورد نیاز خود را از مراکز عرضه دام تهیه و در کشتارگاه ها تحت نظارت دامپزشکی ذبح کنند.

وی بیان داشت: دامپزشکی هرمزگان در این ایام با استقرار اکیپ های بازرسان بهداشتی و ناظرین ذبح شرعی در کشتارگاه ها، ادارات دامپزشکی و اکیپ های سیار دامپزشکی آماده پاسخگویی به مسائل بهداشتی و شرعی عزاداران حسینی که اقدام به نذری و قربانی دام ها می نمایند، هستند.

تشدید نظارت بر ذبح دام در ایام محرم و صفر

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: بازرسی، نظارت و کنترل بهداشتی و شرعی بر ذبح دام، اماکن تولید، تهیه، نگهداری و عرضه انواع گوشت و فرآورده های خام دامی در ایام محرم و صفر و بویژه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تشدید می شود.

جانباز از مردم و هیئت های مذهبی خواست تا توصیه های دامپزشکی را جدی گرفته و از گوشت و فرآورده های خام دامی سالم و بهداشتی استفاده کنند.

وی بیان داشت: هیات های عزاداری همچنین رعایت بهداشت در اطعام عزاداران داشته باشند و اقلام مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز تهیه نمایند .

این مسوول خاطر نشان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه مورد تخلف بهداشتی مرتبط با فرآورده های خام دامی با شماره تلفن‌ ۳۳۶۶۲۳۹۶و ۳۳۶۶۷۸۳۱ اداره کل دامپزشکی هرمزگان و با شماره تلفن‌ ۳۳۶۱۷۱۶۴ اداره دامپزشکی بندرعباس تماس حاصل بگیرند تا در کوتاه‌ترین زمان به موضوع گزارش‌شده رسیدگی و برخورد قانونی صورت پذیرد.

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
0
3
آقا جکار داری بذار بمالن.
کسی که توی این قرن با این امکانات ارتباطی و مطالعه هنوز خون به سر و صورتش میماله همون بهتر که مریض بشه و شرش از سر اجتماع انسانی کم بشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
0
1
پارکینگ ها قبل جنگ و مبارزه خون به سرو صورتشان
می‌مالیدن
ما هم پارکینگ داشتیم خبر نداشتیم
نا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
0
در جوانی تا توانی خون به سر وصورتت بمال اگر هم بیمار شدی به ...........
نظر شما
ادامه