کد خبر: ۵۱۸۵۶

مدیریت بهداشتی و مبارزه با بیماری های عفونی اداره کل دامپزشکی استان یزد هشدار داد حضور اسب در میادین عمومی بستری مناسب و مطمئن در زمینه بیماری هایی از جمله مشمشه، فراهم می‌سازد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، «دکتر طاهره عظیم پور» ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین گفت: با توجه به آنکه استفاده از تک سمی ها در مراسم تعزیه خوانی امری مرسوم می باشد؛ توجه به سلامت حیوان مورد استفاده ضروری است.

دکتر طاهره عظیم پور اظهار داشت: به منظور پیشگیری از انتقال هرگونه آلودگی و عفونت های مختلف، به ویژه  بیماری های مشترک و قابل انتقال از حیوان به انسان، متولیان و مسئولین هیئت های عزاداری باید به گواهی های بهداشتی صادره ازسوی دامپزشکی و سلامت حیوان توجه نمایند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون، تعداد هشتصد و هشتاد رأس اسب در خصوص بیماری مشترک مشمشه مورد پایش قرار گرفته اند، که تمامی موارد تست شده منفی بوده و موردی از بیماری مشمشه در استان گزارش نشده است.

نامبرده علائم بیماری را شامل علائم شدید تنفسی، و درگیری پوست و بینی و ریه ها نام برد و عمده ترین راه انتقال بیماری به انسان را از طریق تماس مستقیم انسان با حیوانات آلوده و همچنین از طریق استنشاق هوای آلوده اطراف حیوان و حیوانات ناقل به ظاهر سالم دانست.

وی در پایان گفت: صاحبان تک سمی هایی که تا کنون نسبت به انجام تست سرمی مشمشه اقدام ننموده اند به منظور پیشگیری از بیماری های مشترک، در اسرع وقت در این زمینه اقدام نمایند.

 
نظر شما
ادامه