کد خبر: ۵۱۸۴۶
تعداد نظرات: ۱۱ نظر


سمینارآموزشی و ترویجی ایلیاران بهداشتی دامپزشکی با حضور معاون بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی کشور، مدیرکل دامپزشکی لرستان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی لرستان، مدیرکل دامپزشکی خوزستان، معاون دامپزشکی استان ایلام، مدیرکل امورعشایری، رئیس آموزش وزارت جهادکشاورزی، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی لرستان، معاون سلامت دامپزشکی و سایر مدعوین مربوطه درسالن جلسات اداره کل دامپزشکی لرستان برگزارگردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان لرستان، «دکتر حداد شفیعیان» معاون سلامت اداره کل دامپزشکی لرستان در خصوص برگزاری سمینار آموزشی و ترویجی ایلیاران بهداشتی دامپزشکی گفت: درابتدا «حاج آقا ویسکرمی» به بیان خوش آمدگویی به مدعوین پرداختند و در ادامه ضمن تسلیت فرارسیدن ایام محرم به بیان چگونگی قیام عاشورا و اهداف امام حسین (ع) و یارانش از این قیام پرداختند.

در ادامه «دکتر محمدخانی» مدیرکل دامپزشکی استان لرستان ضمن خوش آمدگویی به میهمانان و مدعوین حاضر در جلسه به بیان تسلیت فرارسیدن ماه محرم پرداختند و آرزوی توفیق و سربلندی برای همه خدمت گزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی نمودند.

مدیرکل دامپزشکی استان لرستان افزود: باتوجه به وجود مسائل و مشکلات موجود درخدمات دهی به بعضی مناطق صعب العبور، با همفکری کارشناسان دامپزشکی برآن شدیم تا یک باردیگر موضوع به کارگیری ایلیار در استان را موردبررسی قراردهیم که پس از موافقت کارشناسان طی نامه ای این طرح با سازمان دامپزشکی کشور مطرح و مورد استقبال قرار گرفت.

ایشان در صحبت های خود به حوادث به وجود آمده درانتهای سال 97 و ابتدای سال 98 اشاره نمودند و حادثه رانش زمین در شهرستان الیگودرز و قطع راههای ارتباطی را نمونه ای از لازمه به کارگیری ایلیار در چنین نقاطی برشمردند که در این حادثه با پیگیریهای به عمل آمده توانستیم باهمکاری هلال احمراستان و کشور در امداد رسانی هوایی به کمک دامداران روستایی وعشایری این مناطق بشتابیم.

در ادامه «دکتر امیری» معاون دفتر بهداشت دام سازمان دامپزشکی کشور به بیان تاریخچه ایلیار در ادوار گذشته پرداختند و خاطر نشان کردند که به مرور زمان با بازنشسته شدن این افراد در مرحله فراموشی و حذف قرار گرفتند اما با پیشنهاد مدیرکل دامپزشکی استان لرستان درسال 98 این موضوع مطرح و شروع دوباره ای برای ایلیاران در سازمان دامپزشکی کشور مطرح گردید و پس از بحث و گفتگو دراین خصوص با همکاری جهادکشاورزی، 3 استان باجمعیت بالای دامی شامل لرستان، خوزستان و ایلام به عنوان پایلوت در نظر گرفته شد.

وی افزود: باتوجه به صحبتهای انجام شده مقررگردید افرادی از ایلات که حداقل مدرک تحصیلی آنها سیکل باشد و با مشارکت 30 درصدی از جمعیت بانوان، مهارتهای لازم آموزشی دراین راستارا طی نمایند و درمناطق صعب العبور که امکان خدمات رسانی دامپزشکی چه دربخش دولتی و خصوصی وجود ندارد به کارگرفته شوند، که این طرح با آموزش 100 نفر درمرحله اول به مدت 2 سال افراد موردنظر آموزش های لازم را خواهند دید و مهارتهای مورد نظر را کسب می نمایند.

درادامه این جلسه موافقین و مخالفین این طرح به بیان صحبتها و پیشنهادات خود پرداختند و در پایان با کلیات طرح مذکور موافقت گردید و مقرر شد تغییرات در طرح انجام شده و آموزشی که به ایلیاران داده می شود، آموزش مهارتی باشد.

 


انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۵
دامپزشک بی پارتی از لرستان محروم
|
France
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
0
2
با سلام
از جمله اقدامات غیرکارشناسی سازمان هست بنابر دلایل مختلف
آیا با وجود فارغ التحصیلان بیشمار بیکار دامپزشکی چه جای توجیه دارد دخالت افراد غیر؟
آیا تاکنون کدام خدماتی را بخش خصوصی نتوانسته انجام دهد که امروز دست به دامان افراد دیگر شده سازمان؟
آیا کنترل این افراد در آینده چه تضمینی دارد در حوزه درمان و دارو؟
آیا هزینه و زمان و تجهیزات در اختیاری که سازمان میخواهد در اختیار این افراد قرار دهد را نمیتوانست در اختیار بخش خصوصی قرار دهد که محتاج افراد با مدرک سیل نشود؟؟
در پایان با توجه به خدمت در مناطق عشایری سازمان و مدیر کل دامپزشکی را دعوت میکنم به انجام خدمات و حمایت از بخش خصوصی تحصیلکرده و دوری از سیاسی کاری های زمان انتخابات
کاردان دامپزشک
|
France
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
0
2
آنچه از شواهد این طرح بر میاد اینه که عملا کاردان های دامپزشکی به حاشیه رانده بشن به جای ورود افراد غیر مرتبط با حرفه دامپزشکی به این مبحث جای داره که از این قشر حمایت بشه.
متاسفانه دامپزشکی لرستان داره راه رو اشتباه میره ...................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
0
3
خانم دکتر مدیر کل محترم لرستان که این طرح ایلیار را داده اید آیا می خواهید دکتر با مدرک سیکل درست کنید؟؟؟!@!!!!! دخالت افراد غیر دامپزشک کم نیست!؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
0
3
به کجا می رویم،، این همه کاردان دامپزشکی بیکار، اونوقت ما دنبال سیکل میگردیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
0
1
عجب حمایتی از مجموعه دامپزشکی ميشه با این طرح، حذف کاردان و کارشناسان دامپزشکی از همون واکسیناتوری،، خانه نشینمون کردن با این مدیریت ضعیف
حیرت زده.
|
Sweden
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
0
1
اخه ...... بعدازاین بیکاران دامپزشکی راندیدی ...... اوناچی که رفتی سراغ سیکل ...............
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
0
0
حکیم مهر به جای نامهری به کاردان ها و حمایت از دکتر محمدخانی پیام هارو انتشار بدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
0
1
...................... فصل پاییز و زمستان تمام عشایر لرستان، همدان و قسمتی از کرمانشاه در شهرستان پلدختر استان لرستان اسکان پیدا میکنن تک تک خونه ها رو با پراید ميشه رفت(خودم رفتم که ميگم، بالای ده ساله واسشون واکسن میزنم)حالا به این بهانه صعب العبور میخوان پای افراد غیر مرتبط با دامپزشکی رو به این مجموعه باز کنن
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
0
1
بزرگترین دستاورد جلسه: برگشت به قهقرا. با وجود بیماریهای نوپدید دامی(ویروسی و میکروبی) و لزوم استفاده از متخصص در زمینه های طب دامپزشکی حتی بجای دکتر دامپزشک، قطع بالیقین استفاده از افراد با سواد خواندن و نوشتن موثرترین راه برای جلوگیری از اشاعه بیماریهای دامی و مشترک انسان ودام میباشد. ..............
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
0
1
مدیرکل دامپزشکی لرستان رو دعوت به خوندن این نظر میکنم و حکیم مهر را دعوت به حق و عدم طرفداری از مدیرکل دامپزشکی لرستان سرکار خانم محمدخانی

آنچه از شواهد این طرح بر میاد دخالت افراد غیر در دامپزشکی هست در عصر تکنولوژی و وجود دانشگاه های فراوان آیا استفاده از افراد غیرمرتبط در امور تخصصی توسط بانی این امر چه معنی میتونه داشته باشه .............!
دوم در حالی به سرعت شاهد بروز بیماری های نوپدید و جدید هستیم آیا استفاده از افراد غیرتحصیلکرده چه پیامدی میتونه ه باشه درحالی که حتی دامپزشکان هم برای افزایش توان تشخیص درحال طی کردن دوره های تخصصی هستند میتوان چنین فرض کرد امنیت سایبری و شبکه کشور را به ان کودک واگذار کرد که دارای لپ تاپ هست؟
سوم انچه نمایان هست ............... در حال حاضر به لطف نظام مقدس ببش از 90 درصد مناطق عشایری دارای مسیر و راه عبور با خودرو سبک سواری هستند پس دلیلی مبنی بر صعب العبور بودن ندارد
پایان کلام .....................
ناشناس
|
Canada
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
0
1
چوب حراج بر دامپزشکی و دامپزشک زدن چه فایده ای داره!
اونقدر سطح این رشته رو دارن پایین میارن که چی
...................... چه چیزی این چوب حراج رو داره میزنه تو سر ما واکسیناتورا که تنها راه درامدمون همین طرح های عشایری هست.
خدایی هم هست
نظر شما
ادامه