کد خبر: ۵۱۸۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

در جلسه ای با حضور مسئولین دامپزشکی و نظام دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد، مشکلات و تنگناهای موجود در بخش خصوصی دامپزشکی استان بررسی گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، بمنظور کاهش مشکلات و تنگناه های موجود در بخش خصوص دامپزشکی استان ، جلسه ای در اداره کل دامپزشکی استان برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ گردید

صبح روز پنجشنبه، چهاردهم شهریور ماه، جلسه ای بمنظور بررسی مشکلات و تنگناه های موجود در بخش خصوصی دامپزشکی استان با حضور مسئولین دامپزشکی و نظام دامپزشکی و همچنین برخی مدیران این صنف در سالن جلسات دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه «دکتر عبداله بهمنش»، مدیرکل دامپزشکی استان ضمن تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان گفت: برگزاری جلسات این چنینی برای تشریح و بیان مشکلات در هر فصل ضروری به نظر می رسد .

وی به اشتغال 166 نفر در بخش دولتی و 450 نفر در واحد های مختلف بخش خصوصی دامپزشکی استان اشاره کرد و گفت: این موضوع ،  پتانسیل قابل قبولی است که باید در جهت تحقق شعار نظارت بهداشتی دامپزشکی از مزرعه تا سفره به نحو احسن استفاده گردد.

وی اظهار داشت: نقش دامپزشکی را می‌توان در سه محور عمده و اساسی اقتصادی، بهداشتی، تحقیقاتی و پژوهشی در سطح جامعه تشریح کرد.

دکتر بهمنش به نقش کلیدی همکاران دامپزشکی در همه سطوح بخش خصوصی دامپزشکی اشاره و گفت: دامپزشکان در راستای حمایت از تولید و با ایجاد زیرساختهای بهداشتی مناسب برای صنعت دامپروری از طریق کنترل بیماری‌ها، نقش مهمی در ایجاد  و بستر جامعه ای سالم و پویا  ایفا می‌کنند.


وی افزود: اگر بخش‌های خصوصی دامپزشکی به درستی و آنطور که باید، ماموریتهای محوله را انجام ندهد، به مرور زمان باعث پایین آمدن بازده کار، عدم کنترل و وقوع بیماری‌ها می‌شود و خسارات زیادی به صنعت دامی و حتی خود بخش خصوصی وارد می‌کند، بنابراین باید با برنامه ریزی دقیق نسبت به انجام تعهدات واگذار شده تلاش گردد
.

 وی ادامه داد: واگذاری یک سری از خدمات دامپزشکی نظیر خدمات درمانی و آزمایشگاهی منجر به تسهیل خدمات رسانی و ایجاد رقابت در ارائه خدمات، ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم و ...  می‌شود؛ اما نباید از این مساله غافل شد که وجود منافع اقتصادی در عرصه مربوطه و امکان تأمین سود به روشهای غیر متعارف، می‌تواند منجر به انجام تخلفات گوناگون در این زمینه شود لذا همواره باید نسبت به ارائه خدمات به بهره برداران متعهد باشیم تا فعالیتهای صورت گرفته و زحمات کشیده شده به نتیجه مطلوب برسد  و در این راه  علاوه بر استفاده از قدرت نظارتی خود نیز از ظرفیت و پتانسیل شورای نظام دامپزشکی و هیئت بدوی استفاده بهینه خواهیم کرد.

«دکتر محسن صادقی»، رئیس شورای نظام دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از حمایت خوب و بموقع مجموعه دامپزشکی استان از حوزه نظام دامپزشکی و همکاران بخش خصوصی گفت: تعامل خوبی بین اداره کل دامپزشکی و نظام دامپزشکی استان برقرار است و سعی خواهیم کرد با گسترش و بسط جلسات همفکری بتوانیم بخش اعظمی از مشکلات بخش خصوصی که از بازوان و قدرت اجرایی مجموعه دامپزشکی است را کاهش دهیم.

وی به ترکیب اعضاء شورای نظام دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد در دور جدید فعالیت این شورا اشاره کرد و گفت: به حمدالله ترکیب شورا که متشکل از همکاران بخش دولتی و خصوصی است موقعیت خوبی را ایجاد کرده است که با تعامل و با آشنایی با مشکلات بخش خصوصی بتوانیم در جهت ارائه خدمات بهتر و برتر به جامعه هدف قدم برداریم.

در این جلسه که برخی از مدیران بخش خصوصی دامپزشکی شهرستانهای  بویراحمد  و کهگیلویه نیز حضور داشتند مشکلات ، نقاط ضعف و تنگناه ها شناسایی، بررسی و تصمیمات لازم جهت برطرف شدن آنها اتخاذ گردید.

نکته قابل اشاره این جلسه ، استقبال مدیران مراکز بخش خصوصی از اجرای برنامه های متنوع و شاد جهت بزرگداشت روز 14 مهر (روز ملی دامپزشکی) بود که مقرر گردید هماهنگی های لازم توسط دو نفر از همکاران دامپزشکی بخش خصوصی بعمل آید.

 


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
0
0
تنگناه ؟!؟!؟!
نظر شما
ادامه