کد خبر: ۵۱۸۳۱
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
رئیس انجمن صنفی درمانگاه‌ها، مراکز مایه‌کوبی و آزمایشگا‌ه‌های دامپزشکی استان کرمانشاه:
«دکتر کامیار محمدزاده» افزود: دفاع از حقوق همکاران در خصوص درمان‌های غیر‌مجاز، ساماندهی کلینیک‌های کوچک، جلوگیری از دخالت پت‌شاپ‌ها در امور دامپزشکی از دیگر برنامه‌های ماست...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: چهارمین دوره انتخابات انجمن صنفی کارفرمایی درمانگاه‌ها و مراکز مایه‌کوبی و آزمایشگا‌ه‌های استان کرمانشاه برگزار شد و در پایان دکتر محمدزاده و دکتر سلیمانی هر کدام با ۲۵ رای، دکتر فاخری با ۲۰ رای، دکتر رحیمی با ۱۶ رای و دکتر آرین با ۱۵ رای به‌عنوان اعضای اصلی و دکتر فتحی و دکتر محمودی با ۱۱ رای به‌عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.

همچنین دکتر حسینی با ۲۲ رای به‌عنوان بازرس اصلی و دکتر کریمی با ۷ رای به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

«دکتر کامیار محمدزاده» در گفت‌وگو با حکیم مهر با تاکیدبر اینکه ترکیب جدید با اندکی تغییر جزئی، همانند دوره پیشین مسئولیت کار را برعهده گرفتند، گفت: «قریب به ۷۰ درصد همکاران در چهارمین دوره انتخابات انجمن صنفی کارفرمایی درمانگاه‌ها و مراکز مایه‌کوبی و آزمایشگا‌ه‌های استان کرمانشاه در فضایی بسیار مناسب مشارکت داشتند. کمااینکه با وجود تعطیلات هفته جاری، احتمال می‌دادیم که همکاران درگیر مراسم باشند اما استقبال خوبی کردند.»

وی با بیان اینکه بعد از پایان جلسه، همکاران مسئولیت این دوره از انجمن صنفی را نیز به بنده دادند، افزود: «اولین جلسه هیات مدیره نیز دیروز و بعد از پایان انتخابات تشکیل شد که متعاقب آن ارکان هیات مدیره شامل رئیس، بازرس، دبیر و ... مشخص شدند.»

محمدزاده با اشاره به اینکه در دوره جدید فعالیت انجمن صنفی کارفرمایی درمانگاه‌ها و مراکز مایه‌کوبی و آزمایشگا‌ه‌های استان، استفاده از تمام ظرفیت نیروها و کلینیسین‌ها را در دستور کار خواهیم داشت، تصریح کرد: «یکی از دغدغه‌های ما افزایش تعداد فارغ‌التحصیلان است. همچنین برخی پیگیری‌ها باید در مورد تعدادی از دستورالعمل‌ها مانند تبصره ۲ ماده اجرایی وزیر جهاد کشاورزی که به نظر من احتیاج به اصلاحات دارد، خصوصا در بحث امتیازبندی‌های سازمان دامپزشکی در خصوص احداث داروخانه‌ها باید انجام شود.»

وی ضمن اظهار تاسف از اینکه امتیازهای درنظر گرفته شده برای کلینیک‌ها خیلی پایین است، خاطرنشان کرد: «کلینسین به عنوان خط مقدم دامپزشکی است و حتما باید پارامترهای سنگین‌تری برای کسانی که قصد کار کردن در این حوزه کار کنند، در نظر گرفته شود. درواقع امتیاز آن می‌بایست بیشتر از سایر موارد تبصره ماده ۲ باشد.»

محمدزاده در ادامه نسخه‌پیچی را یکی از معضلات بزرگ سالیان دور سازمان نظام عنوان کرد و گفت: «عدم رعایت اصول نسخه‌پیچی، همکاران را متضرر می‌کند که در دوره جدید حتما از این مساله حمایت خواهیم کرد. همچنین دفاع از حقوق همکاران در خصوص درمان‌های غیر مجازی که صورت می‌گیرد، ساماندهی کلینیک‌های کوچک، جلوگیری از دخالت پت شاپ‌ها در امور دامپزشکی از دیگر برنامه‌های ماست.»

وی افزود: «با توجه به اینکه سال گذشته کانون سراسری انجمن‌های صنفی را تشکیل دادیم، سعی می‌کنیم با ارتباط نزدیک‌تر با سایر انجمن‌ها و کانون سراسری مشکلات را به صورت کشوری هم پیگری کنیم. اما قطعا در داخل استان مشکل اصلی ما عدم رعایت نسخه‌پیچی و دخالت افراد غیرمجاز در امور دامپزشکی است که سعی می‌کنیم در این دوره با برگزاری جلسات منظم و اگر اعضای هیات مدیره موافق باشند، بحث تشکیل نمایندگی‌های استانی و ایجاد دفتر مستقلی برای انجمن این کار را انجام دهیم. تلاش ما این است که حتما بتوانیم انجمن صنفی درمانگاه‌های استان کرمانشاه دارای فضای مناسب و مجزا از نظام دامپزشکی استان باشد.»

 
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
7
3
دکتر محمد زاده کوشا و پرتلاش سخنان شما متین است موفق باشید
سید حسین شهاب زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
3
8
مشکل این دوستان و سایر همکاران کلینیسین ضرر دامدار از عدم رعایت اصول نسخه پیچی نیست. هدف بزرگواران سخت تر کردن ورود فارغ التحصیلان جدید به حوزه دارو و درمانه. ایجاد انحصار در تاسیس داروخونه ها قدم اول بود. الان هم نوبت کلینیک هاست. اگر واقعا نگرانی شون حقوق دامدار و سلامت جامعه است یه دوره آزمون بدون اطلاع رسانی قبلی از کلینک های فعلی برگزار کنید مشخص شه کدامشون اصول نسخه نویسی و درمان رو بلد نیستن و پروانه هاشون رو باطل کنید!
ناشناس
|
Denmark
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
2
4
دامپزشکی خط اول مسافر کشی و بدبختی
ناشناس
|
France
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
3
7
مشکل اینه که بجای استفاده از جوانان فعال میخاین پیرمرد پروری کنین
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
1
6
امتیاز باید به صفر نزدیک بشه نه که افزایش پیدا کنه. شما هم اگر توانشو دارین کلینیسین های جوون رقابت کنین ببینم حرفی واسه گفتن دارین؟
مجید
|
United States of America
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
1
5
شما ظرفیت پذیرش دانشجو را اصلاح کنید تمام مشکلات خود به خود حل میشود .انتظار دارید سیل فارغ التحصیلان بیکار چکار کنند درهای استخدام که بسته است کاری پیدا نمیکنند و دنبال باز کردن داروخانه و درمانگاه میروند .
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
1
9
شما برو جلوی تکنیسینهارو بگیر ......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
0
1
هر چه مشت دارید بر سر کلینسین بیچاره بکوبید
نمیدونه از داروخانه بکشه نمیدونه از کاردان دامپزشکها و مامورین تلقیح بشه از کمبود واکسن از کمبود دارو بکشه درمان در دامپزشکی تیری در تاریکی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
0
7
وقتی کارگر افغانی و مهندس کشاورزی با کمال وقاحت به جای کلینیسین ها درمان می کنند و دامداران هر وقت دل شان خواست می روند به داروخانه و انگار که آجیل فروشی رفته اند دارو را به تشخیص خودشان مثل نقل و نبات می خرند و کسی هم کارشان ندارد صحبت در مورد امتیاز بندی خنده دار است!
ناشناس
|
Georgia
|
۰۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
1
3
پیرمرد پروری مشکل جدید...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
2
1
متاسفانه اکثر قریب به اتفاق همکاران جوان علاقه ای به کاردر فیلد دام بزرگ ندارند و بیشتر به سمت فعالیت در زمینه دام کوچک و فروش لوازم وغذای آنها وحتی خرید و فروش پت علاقه نشان میدهند و همین دامپزشکان پیر قدیمی جور درمان دام بزرگ را میکشند . پس اینقد لفظ پیرپروری را بکار نگیرید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
2
1
آقای سید حسین شهاب زاده . با بخشی از صحبتهای شما موافقم وآن محدودیت در پروانه داروخانه است ولی برای دامپزشکان بازنشسته دولتی چرا که علاوه بر ممنوعیت اشتغال بازنشستگان در ادارات بایستی در بخش خصوصی هم ممانعت شود و اینها حداقل حقوق بازنشستگی و امتیازات آنرا دارند . اما اعطای پروانه داروخانه برای دامپزشکانی که حداقل ۱۰ یا ۱۵ سال یابیشتر در فیلد کارکردند و دچار آسیب های جسمی و روحی فراوانی شدند دیگر انحصار نیست . فروش دارو نیاز به تحصیل حداقل ۶ سال در دانشکده دامپزشکی ندارد و درست نیست یک دامپزشک جوان تازه نفس برود در گوشه داروخانه ودارو بفروشد ونیازمند سواد بسیار بالایی ندارد . از فرمایشات شما چنان بر می اید که خودتان بسیار باسواد ودر زمینه درمان متبحر هستید . قطعا واقفید که در سیستم آموزشی حال حاضر دانشگاه فقط مطالب تئوری و آنهم ناقص را آموزش میدهد و قطعا کار در فیلد این آموزش راکامل میکند و حتما کسی که درفیلد کارمیکند مجبور به بروز کردن خود است والا از قافله جا میماند . اگر خودتان کار کلینیکی میکنید و اینطور همکاران را به بوته آزمایش دعوت میکنید حتما فرد باسواد و متبحری هستید و سواد بقیه را زیر سوال میبرید .
پاسخ ها
سید حسین شهاب زاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
خیر. بنده ذره ای سواد بالینی ندارم. اونقدری هم که داشتم و انگیزه برای کار داشتم چند سال پیش طی یکسال تلاش برای تاسیس مطب و داروخونه به همراه یکی از دوستان تموم شد و فراموش شد. منتها ادعایی هم ندارم. چندتا مطلب خدمت شما عرض کنم. اول اینکه جرات داشته باشید و ناشناس حرف نزنید. دوم اینکه بازنشسته اای بخش دولتی عملا در هر بخشی حضور دارند بهترین شرایط رو برای خودشون ایجاد کردند. نمونه دارم چندین ماه یک شرکت رو کارش رو طول دادند تا فلان اقا موعد بازنشستگی ایش فرا برسه و بره اونجا مسئول فنی شه و اونوقت برای ما جوان تر ها سخت ترین جاها رو معرفی میکنند. در خصوص داروخونه آیین نامه فعلی و محدودیت های ایجاد شده فقط به نفع داروخونه دارهاست. رانت و اعمال نفوذ این دوستان در تدوین ایین نامه عملا ایجاد انحصار برای داروخونه دارها کرده. و درآمدهاشون در این چند سال روز به روز بهتر شده. این بحث امتیاز بندی و دوره های بازآموزی برای تاسیس کلینک هم ظاهر زیبایی داره ولی در نهایت هدفش اینه تاسیس کلینک رو سخت تر بکنه تا قدیمی تر ها راحت تر کار کنند. اگر بحث سواد علمی کم تازه واردهاست و میخوایم با آزمون ورودی سواد و توانایی اونها رو سنجش کنیم قبل اون شایسته است سواد و توانایی فعالین همون حوزه رو سنجش کنیم و حالا که سال هاست فعال اند و در حال خدمت رسانی به مردم محروم (شما بخونید پول دراوردن) هستند پس دیگه نیازی نیست زمانی برای امادگی قبل آزمون هم داشته باشند. شرمنده که انقدر رک و صریح حرف زدم. شما میتونید واقعیت رو زیر کلمات زیبایی مثل حق مردم، خدمت رسانی، درمان اصولی و ... اینجور حرف ها تحریف کنید. ولی در هر حال واقعیت همون نکاتیه که خدمت شما عرض کردم. گرفتن رانت دولتی، واکسن نرخ دولتی، دارو ارز چهاروهزار تومنی رو با نرخ ازاد فروختن، دارو بدون نسخه دست دامدار دادن، بدون تشخیص اصلی چند قلم دارو نوشتن بخصوص تو روستاها که کسی خیلی سر در نمیاره چی شد اسمش خدمت رسانی به مردم نیست. هدف منافع شخصیه
دکتر
|
United States of America
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
0
2
هنگامیکه برخی از دوستان در فضای مجازی برای دامداران مطالب دامپزشکی را تدریس میکنند.دقت کنید به معنای واقعی مطالب دامپزشکی را با برگزاری کلاسهای آنلاین و حضوری تدریس میکنند دیگر دامدار به چه دلیلی باید به کلینیکها مراجعه کند؟ در ضمن با این وضعیت دامپزشکی و عدم رعایت اصل ۱۹ قانون سازمان دامپزشکی درخصوص حقوق مسولین فنی ،بهتر است امتیاز به سمت صفر میل کند و نه اینکه کار را برای دامپزشکان جوانتر سختتر نمایید .هنگامیکه حقوق مسولین فنی به درستی پرداخت نگردد دامپزشکان چاره ای جز کار در بخش خصوصی ندارند بنابراین بجای سنگ انداختن جلوی پای همکاران دامپزشک بهتر است دادن مجوزها آسانتر شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
4
1
آقای سید حسین شهاب زاده عزیز . بنده اطلاع ندارم شما دامپزشک هستید یا از سایر رده ها . ولی آنچه از گفته های شما بر می اید بیانگر این است که تمام سوراخ سمبه های دامپزشکی و راه های خلاف رو بلدید . همون بهتر که به شما مجوز ندادند و الا معلوم نبود چه به سر دامدارها می آوردید . البته یک ضرب المثل قدیمی هم در خصوص طبل تو خالی و صدای بلند هم حرفای زیادی داره . احتمالا شما مسوول فنی هستید و به شنا خیلی ظلم شده . بعید میدونم اگر جاتون بد باشه آنجا دوام بیاورید . نوشتن نام در کامنت ها دلیل بر شجاعت نویسنده نیست وشما فکر کنید من از جنابعالی میترسم . شما بخوانید اضغری یا اکبری یا محمدی یا احمدی یا پیردوست یا جوان شناس . چه فرقی در اصل مطاب . امیدوارم شما درجایی که هستید خلاف نکنید . اابته اگر رده و استان محل سکونت خودتون رو بفرمایید راحت میتوان در خصوص شما قضاوت کرد .شاید معدودی همکاران داروخانه دار درآمدخوبی داشته باشند ولی اکثرا متحمل ضرر هستند . بنده هم‌معتقدم به بازنشستگان نبایستی پروانه داد. امیدوارم همه دامپزشکان و سایر رده ها به حق خودشون برسند .
پاسخ ها
سید حسین شهاب زاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
جسارت بنده رو ببخشید. ولی از نظر من شخصی که انقدر جرات نداره و حرفش رو ناشناس میزنه حرفش ارزش وقت گذاشتن نداره. اینکه من چقدر خلاف میکنم یا چطور در این مدت کم کاری به برداشت جنابعالی سوراخ و سمبه های خلاف رو بلدم هم شما با عدم شناخت از من جز حدس و گمان کور راه دیگه ای ندارید. حرفی هم که در خصوص عدم صداقت داورخونه دارها زدم حاضرم در هر جمعی بزنم. دکتری که بدون نسخه عین نقل نبات دارویی که منع زمان مصرف داره رو در اختیار مرغدار و دامدار میذاره و حالا فریاد وا مردما و ای وای بهداشت جامعه و دام سر میده هدفش منافع جامعه نیست بلکه میخواد منافع صنفی خودش تامین باشه برای همین امتیاز بندی ها رو به این شکل تغییر دادن. الان هم نوبت کلینیک هاست. من متوجه هستم ورود نسل جدید به شدت باعث کاهش درآمد میشه.‌حتی یرای منی که سابقه چندانی ندارم هجوم فارغ التحصیلان جدید ترسناکه. چه برسه برای دامپزشکان قدیمی که سال ها پیش تو کمبود دامپزشک کار کردن و درآمدهای عالی داشتن و حالا باید تو این بازار کساد (زیاد شدن رقبا، از بین رفتن کشاورزی و دامداری، فقیر تر شدن دامداران سنتی، خشکسالی و ...) نگران آینده شون باشند و حق هم دارند. ولی دیگه انتظار نداشته باشید با عنواین زیبایی همچون بهداشت عمومی، حق و حقوق دامدار و افزایش کیفیت و ... سرمون گرم باشه
نظر شما
ادامه