کد خبر: ۵۱۷۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر


رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول گفت: توسط کارشناسان این اداره یک واحد متخلف که مبادرت به استفاده از مرغ در گوشت چرخ شده می‌کرد، شناسایی و پلمب شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، «دکتر محسن ورجاوند» با اعلام این خبر افزود: پیرو بازدیدهای کارشناسان این اداره و نظارت بهداشتی آنها برتمامی مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، یک واحد متخلف که مبادرت به استفاده از مرغ در تهیه گوشت چرخ کرده می‌نمود، با هوشیاری و اقدام به موقع آنان شناسایی گردید.

دکتر ورجاوند بیان کرد: بازرسین بهداشتی این اداره حسب وظایف نظارتی خود بر مراکز عرضه فرآورده های خام دامی از این واحد قصابی بازدید و از گوشت چرخکرده قرمز تازه نمونه گیری و به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان برای انجام آزمایشات تکمیلی ارسال نمودند.

 وی گفت: پس از انجام آزمایشات مربوطه مشخص گردید که متصدی این واحد به منظور سود جویی بیشتر گوشت مرغ را با گوشت قرمز مخلوط و تحت عنوان گوشت چرخکرده قرمز به شهروندان عرضه می نمود که این اقدام هم تهدیدی علیه بهداشت عمومی و هم عرضه جنس به جای جنس تلقی می گردد که در این خصوص با تنظیم شکواییه به دادستانی شهرستان متصدی این واحد به مراجع قضایی معرفی گردید و واحد مذکور حسب دستور مقام قضایی پلمپ شد.

ورجاوند افزود: بازرسین دامپزشکی به صورت شبانه روزی تمامی مراکز تهیه ، ،توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی  را  تحت نظارت داشته و در صورت مشکوک شدن به سلامت این محصولات با استفاده از امکانات آزمایشگاهی نتیجه وضعیت محصولات را از نظر مصرف انسانی مشخص می نمایند و در این راستا به منظور حفظ بهداشت عمومی با متخلفین برخورد قانونی می شود .

دکتر ورجاوند در پایان از همشهریان عزیز درخواست کرد: عرضه گوشت چرخکرده الزاماً در حضور مشتری باید انجام گیرد و در صورت هرگونه موارد غیر بهداشتی مراتب به اداره دامپزشکی دزفول گزارش شود .

 


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
0
1
نباید ازبیرون چرخکرده خرید
دامپزشک
|
Finland
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
0
0
من متوجه نشدم مخلوط کردن گوشت مرغ با قرمز چطور باعث تهدید علیه بهداشت عمومی میشه! متاسفانه این اظهارات غیر تخصصی به صلاح مجموعه نیست. تخلف این واحد تخلف صنفیه. در ضمن معمولا سنگدان چرخ میکنن که رنگ گوشت تغییر نکنه
نظر شما
ادامه