کد خبر: ۵۱۶۴۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی، با بیان اینکه این موسسه خود را موظف به ایفای نقشی پررنگ در مجامع علمی می داند، گفت: کنگره میکروب شناسی از برنامه های اصلی سالانه موسسه رازی است و محققان این مجموعه ظرفیت خود را به طور جدی برای موفقیت این کنگره به کار بستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر مجتبی محرمی» در آیین افتتاحیه بیستمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران در کرمان، گفت: با بیان اینکه موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از حامیان اصلی کنگره میکروب شناسی ایران بوده و در ادوار گذشته این کنگره همواره با تمام ظرفیت حضور داشته است.

وی با بیان این که موسسه رازی خود را موظف به ایفای نقشی پررنگ در مجامع علمی می داند، افزود: کنگره میکروب شناسی از جمله برنامه های اصلی سالانه موسسه رازی است و محققان این مجموعه در کرج به ویژه همکاران موسسه رازی در شعبه کرمان به طور جدی همه ظرفیت شعبه را برای موفقیت این کنگره به کار بستند.

دکتر محرمی، ادامه داد: موسسه رازی خود را متعهد میداند در زمینه تحقیقات بیولوژیک در سطح جهان و براساس استانداردهای بین المللی گام برداشته و به رغم محدودیت های بسیار در کشور در خصوص تامین منابع علمی و تحقیقاتی اما این موسسه سالانه از محل درآمدهای اختصاصی خود اعتبار مناسبی را برای تحقیقات دامپزشکی و فرآورده های انسانی، دامی و طیور اختصاص می دهد.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی با اشاره به همکاری این مجموعه با دانشگاه ‌ها و مراکز تحقیقاتی، از آمادگی این موسسه برای همکاری با محققان علاقه مند و متقاضی همکاری با موسسه رازی خبر داد.

دکتر محرمی در ادامه سخنانش در کنگره بین المللی میکروب شناسی به تاسیس موسسه رازی و فعالیت های آن تا امروز اشاره و اظهار کرد:
با شیوع بیماری طاعون گاوی در ایران و تحمیل تلفات و خسارات فراوان ناشی از آن به کشور، به درخواست جامعه جهانی، در سال
۱۳۰۳ موسسه رازی در ایران راه اندازی شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: دکتر لویی دلپی فرانسوی به عنوان بنیانگذار موسسه رازی، به مدت ۲۰ سال مدیریت این مجموعه را به عهده داشت که با رشد و پیشرفت موسسه همراه بود و خدمات فراوانی در حوزه بیماری های دامی به کشور عرضه کرد. نخستین نشریه علمی کشور نیز با نام آرشیو رازی که انتشار آن تا امروز ادامه دارد، طی همین سال ها منتشر شد.

دکتر محرمی با ارائه هولوگرام روند تکاملی تولیدات موسسه رازی، به تولید بیش از ۸۰ فرآورده بیولوژیک طی حدود یک صده فعالیت اشاره و تاکید کرد: نقش بسیار مهم این تولیدات در حفظ سلامت جامعه و تامین امنیت غذایی کشور کاملا مشهود است؛ چنان که موسسه رازی با تولید بیش از پنج میلیون دز واکسن و فرآورده های بیولوژیک انسانی و سه میلیارد دز فرآورده های بیولوژیک دامپزشکی، به عنوان مجموعه ای استراتژیک در کشور به ویژه در شرایط تحریم مطرح بوده و از جایگاهی ویژه برخوردار است.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی، تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این که تمام محصولات این موسسه حاصل فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی محققان موسسه رازی است و این واقعیت به خوبی توجه و تمرکز این مجموعه به تحقیقات به عنوان پایه و اساس تولید را نشان می دهد.

وی همچنین با اشاره به این که موسسه رازی متولی تحقیقات دامپزشکی کشور است، افزود: بیش از ۱۰۰ نوع بیماری دامی و بیماری های مشترک انسان و دام در آزمایشگاه های تخصصی- تشخیصی موسسه رازی بررسی شده یا در حال بررسی است.

به گفته دکتر محرمی، توسعه روابط دو یا چند جانبه، منطقه ای و بین المللی، توسعه آزمایشگاه های مرجع و‌ تشخیصی و هموار کردن همکاری های بین آزمایشگاهی از برنامه های آتی موسسه رازی است.

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
0
5
فعلا که یک عده ........... غیر دامپزشک مدیریتهای موسسه را بعهده دارند. معلوم نیست چه اطلاعاتی از دامپزشکی دارند که تحقیقات دامپزشکی انجام دهند؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
0
5
................... بیشترین ضربه را به دامپزشکان و دامپزشکی زد.....
هیات علمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
0
2
موسسه رازی متولی تحقیقات چند بخش خود نیز نیست ......................
نظر شما
ادامه