کد خبر: ۵۱۵۹۴

مدیر عامل اتحادیه دامداران گفت: با توجه به هزینه بردار بودن نگهداری دام پرواربندی در واحد‌های دامی، موضوع امتناع در عرضه دام سبک صحت ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «سعید سلطانی» مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور با اشاره به اینکه امتناع دامداران در عرضه دام سبک صحت ندارد، اظهار کرد: با توجه به آنکه تا یک زمانی میزان غذایی که به دام‌می رسد، تبدیل به گوشت می‌شود و از آن زمان به بعد تنها هزینه اضافه است، از این رو نگه داری دام پرواربندی در واحد‌های دامداری صرفه اقتصادی ندارد.

وی متوسط قیمت دام در سطح کشور را ۴۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با وجود آنکه یک چهارم دام تولیدی در تهران مصرف می‌شود، بنابراین هر کیلو دام به سبب حلقه‌های واسطه و دلال به طور متوسط در میادین تهران ۴۷ هزار تومان عرضه می‌شود.

سلطانی درباره تاثیر بازگشت حجاج بر قیمت دام زنده افزود: با توجه به بارش‌های اخیر و شرایط مساعد تولید، بازگشت حجاج نوسان چندانی بر قیمت دام زنده در بازار ندارد.

این مقام مسئول قیمت دام زنده در محرم را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به آنکه بیشترین مصرف غیر متعارف در عید قربان است، از این رو عرضه دام زنده با نرخ ۵۲ تا ۵۴ هزار تومان در بازار محرم شایعه‌ای بیش نیست.

وی با اشاره به اینکه دامداران با انباشت دام سنگین در کشور روبرو هستند، بیان کرد: در ابتدای سال هر کیلو گوساله زنده با نرخ ۴۰ تا ۴۱ هزار تومان در بازار عرضه می‌شد که به سبب ازدیاد عرضه نرخ گوساله به ۳۲ هزار تومان تقلیل یافته است.

مدیر عامل اتحادیه دامداران با اشاره به اینکه خبری از قاچاق دام نیست، اظهار کرد: با توجه کاهش قدرت خرید خانوار و جلوگیری از قاچاق دام از مرز‌های کشور، دامداران با انباشت دام روبرو هستند که به همین خاطر حاضرند دام تولیدی را حداکثر با ۱۰ درصد سود در بازار عرضه کنند.

سلطانی در پایان درباره اینکه آیا صادرات دام و سرازیر شدن دام تولیدی به سمت عراق تاثیری بر بازار دارد، تصریح کرد: با توجه به آنکه تولید داخل اشتغالزایی مناسبی در بر دارد، از این رو باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود که دامدار به سود منطقی خود برسد.

 

نظر شما
ادامه