کد خبر: ۵۱۵۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز گفت: شهروندان حتی المقدور از شیرهای باز و فله ای خوراکی استفاده نکنند و در صورت خرید آن را به مدت 15 دقیقه بجوشانند و سپس آن را مصرف کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از  فارس، «دکتر علیرضا جمالی»، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز گفت: با بررسی های انجام شده در اداره کل دامپزشکی البرز، از ابتدای سال تاکنون دو رأس دام آلوده به سل در استان مشاهده شد که این آمار نسبت به سال گذشته که 75 مورد بوده کاهش داشته است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز افزود: یکی از وظایف اداره کل دامپزشکی مبارزه با بیماری های مشترک انسان و دام است که بدین منظور و براساس دستورالعمل و تاریخی که مشخص شده اکیپ مبارزه با سل به دامداری ها ورود می کنند و پس از خونگیری، تست های لازم بر روی تک تک گاوهای بالای 6 ماه انجام می شود.

جمالی ادامه داد: در صورتی که تست مثبت باشد دام مورد نظر از گله جدا شده و در کشتارگاه به صورت مجدد توسط کارشناسان بررسی می شود و پس از کشتار لاشه حیوان مورد بررسی های لازم قرار می گیرد تا مشخص شود می تواند به مصرف برسد یا خیر؟

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز اذعان کرد: در صورتی که نشانه ای از سل در لاشه دام مشاهده شود، از چرخه تولید خارج می شود اما در صورتی که هنوز ویروس وارد گوشت و خون دام نشده باشد پس از درج مهر سلامت دامپزشکی وارد بازار مصرف می شود.

وی ضمن توصیه به شهروندان جهت بکارگیری دقت هنگام خرید گوشت مصرفی، از آنان خواست علاوه بر اینکه گوشت موردنیاز خود را از مراکز معتبر خریداری کنند و دقت لازم را بکارگیرند تا حتما مهر دامپزشکی بر روی گوشت حک شده باشد.

جمالی همچنین گفت: شهروندان حتی المقدور از شیرهای باز و فله ای خوراکی استفاده نکنند و در صورت خرید آن را به مدت 15 دقیقه بجوشانند و سپس آن را مصرف کنند و شیر مصرفی خانواده را به صورت پاستوریزه از مراکزی که تحت نظر اداره کل دامپزشکی استان هستند تهیه کنند.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
0
1
دکتر جمالی عزیز . خداوند مرحوم پدرتون و رحمت کنه . ضمنا به اطلاع دوستان میرساند این پنج شنبه ، مراسم چهلم پدر دکتر برگزار میگردد
نظر شما
ادامه