کد خبر: ۵۱۵۸۰
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
 

وزیر بهداشت گفت: اجازه نمی دهیم یک دانشجوی پولدار بی سواد در کنار یک دانشجوی نخبه در رشته پزشکی تحصیل کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از وبدا، «دکتر سعید نمکی» صبح امروز در نشست فراکسیون مستقلین ولایی مجلس اظهار داشت: در حال حاضر 40 هزار پزشک داریم که در این حرفه فعالیت نمی کنند و هیچ نسخه ای از آنها وجود ندارد البته برای ماندگاری آنها در مناطق محروم و کمتر برخوردار نیز جذبه های اقتصادی ایجاد نکرده ایم که در این خصوص، طرحی در حال تدوین است و به زودی اجرا می شود .

دکتر نمکی تصریح کرد: بنده نه در بخش خصوصی اشتغال دارم و نه تا کنون درخواستی برای کار در بخش خصوصی در وزارت بهداشت داشته ایم که منافعی در افزایش ظرفیت های پذیرش رشته پزشکی داشته باشم اما باید بگویم که سال آینده اولین گروه از فارغ التحصیلانی که سال 93 با ظرفیت 30 درصد بومی در کشور پذیرش شدند، فارغ التحصیل می شوند و باید سه برابر مدت تحصیل خود را در مناطقی که تعهد داده اند، به خدمت بپردازند .

وی اضافه کرد: با پذیرش 30 درصد ظرفیت بومی در کشور، تا چند سال دیگر، علاوه بر تامین نیازهای مناطق محروم، اضافه بر نیاز کشور نیز پزشک خواهیم داشت البته نباید فراموش کنیم که نوع مطالبات، تنش های اجتماعی و افسردگی در پزشکان بیکار، متفاوت تر از دیپلمه های بیکار است .

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در تصویب طرح افزایش دوبرابری پذیرش رشته پزشکی باید توجه کنیم که کشورهای پیشرفته، پزشک عمومی مازاد بر نیاز کشور را جذب نمی کنند بلکه نخبگان رشته های تخصصی را جذب می کنند و وظیفه بنده است که هشدار دهم که اگر این طرح تصویب شود، یک خطای استراتژیک داشته ایم و در آینده باید پاسخگو باشیم .

دکتر نمکی با اشاره به در نظر گرفتن تسهیلات لازم برای بازگشت دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور، گفت: برخی از دانشجویانی که در رشته پزشکی در برخی کشورهای خارجی تحصیل می کنند، کیفیت آموزشی مناسبی ندارند و نشاندن آنها در کنار رتبه های برتر کشور در کلاس های درسی رشته پزشکی، یک جفا است و نباید اجازه دهیم که پزشک بی سواد، تربیت شود .

وی افزود: متاسفانه امکانات لازم برای ارتقای کیفیت آموزش پزشکی مانند تخت های بیمارستانی آموزشی، اساتید و فضای فیزیکی و کلاس های درس را در اختیار نداریم. در حال حاضر با کمبود بیش از دو هزار نفری اعضای هیات علمی در دانشگاه های علوم پزشکی روبرو هستیم اما اجازه هم نمی دهیم که شاهد نوعی فساد در حوزه آموزش باشیم و یک دانشجوی پولدار بی سواد در کنار یک دانشجوی نخبه در رشته پزشکی تحصیل کند .

 

انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
1
9
فعلا که سیستم اموزشی دبیرستان طوری طراحی شده شما باید چند میلیون پول کتاب و کلاس بدی تا پزشکی قبول بشی. یعنی باید از قشر خاص باشی .
کافی سری به پارکینگ دانشجو های پزشکی بزنید .ماشین از ماشین پارکینگ اساتید هم مدل بالاتره
علی
|
Canada
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
1
3
که اینطور !! واقعاً تیتر حقیقت محض بود،
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
4
2
احسنت!

درود بر وزیر مردمی و با وجدان بهداشت
همکار
|
Russian Federation
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
2
3
آقای دکتر این بیان شما که متاسفانه اشاره اش هم به کشورهای همسایه است یا حداقل توسط کارشناسان محترم شما اینطور تفسیر می شود یکجور بی انصافی است. تکلیف منی که تخصص کتبی داخل قبول شدم اما به علت .... در مصاحبه رد شدم و مثل از فرزندان عزیزان اطراف شما پوند دولتی ندارم و به کشورهای اطراف آمدم چیست؟ شماها که درد ماها را نداشتید انقدر پرتوان بودید که در عین تحصیل در مقطع جنرال کار هم می کردید بعد هم بدون مصاحبه دلبخواهی وارد تخصص شدید نگفتند چون دامپزشک هستی ایمنی شناسی نخوان شما هم عین من مقطع قبلی ات پزشکی نبوده و دارو سازی خواندید. بعد هم میشه بفرمایید ملاک عدم تایید و رد شمل عزیزان چیست که ما یاد بگیریم؟ مثلا رنک فلان دانشگاه خوب ترکیه یا بلاروس یا روسیه از دانشگاه علوم پزشکی کاشان کمتر است؟ یا به قول دوستی با وجود این کلاس کنکورها و دبیران خصوصی دانشجویان پزشکی فعلی همه نخبه بی پول هستند. آقای دکتر نمکی عزیز این سینه ما پر از درد است . به اندازه کافی هم پله های آن وزارت خانه را بالا و پایین کردم و .... می دانم شاید یک جوان ۱۸ تا ۲۰ ساله این حرفها را امروز باور کند که آن هم بعید می دانم اما شما بهتر می دانید که خیلی خیلی در مورد قشر عظیمی از عاشقان علم و خدمت به ایران شما عزیزان جفا فرمودید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
0
3
ان شالله .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
1
7
اقای دکتر الانم کسی که پول داشته باشه واسه کنکور لز کسی که پول نداره خیلی موفق تره ،بعدا کی گفته دانشجویان پزشکی نخبه اند ،اماری که شما میدین درست نیست ،چرا باید مهندس دانشگاه شریف بیکار باشه ،بعدش کسی که پزشکی پردیس خونده ماهی ۱۵تومن درامدش باشه ؟؟؟،وزلرت بهداشت انحصار دارع باید این انحصار شکسته بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
0
6
اگر این طور بود که خیلی از دامپزشکان امروزی از جمله بنده که در کنکور در منطقه دو زیر 1550 آوردم الان یک پزشک متخصص بودیم! ما خیل زیادی از دامپزشکان نه تنها چوب بی‌پولی را خوردیم بلکه چوب سهمیه‌های جور واجور رو هم خوردیم. یعنی افراد زیادی بودند که نصف سواد ما را نداشتند اما وارد دانشکده‌های پزشکی شدند ولی ما وارد دانشکده‌های دامپزشکی شدیم. جواب ماها رو کی باید بده؟!
دامپزشک دولتی
|
Canada
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
1
6
بیش از سی و اندی ساله چوب سهمیه بازی ها و ورود افراد بی سواد را در مقطع دکتری دامپزشکی دانشگاه تهران خوردم که بیش از نبمی از همکلاسیهای من ،نمرات افتضاح کنکور داشتند و بعداز فارغ التحصیلی هم استخدام شدند هم پست های انچنانی گرفتند و شاگرد زرنگ های کنکور و کلاس, میتونستند پزشکی قبول شوند ، اگر سهمیه بندی نبودو...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
ان شالله خداوند به موقع جوابشان را بدهد
حسین ترابی
|
United States of America
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
0
2
ابتدا اجرا قانون اساسی در زمینه رایگان بودن تحصیلات در تمام مقاطع و سپس برچیدن بساط انواع سهمیه بندی ها حتی برای هییت علمی با محدودیت ارزشبندی شدید ،جز اندک نگاهی به مناطق محروم کشور و در آخر سیستم بهتر انتخاب دانشجو با ترکیبی از رزومه دوران دبیرستان و امتحان ورودی و شاید نظرات دیگران متخصصین آموزش و انتخاب دانشجو میتوان تا حد زیادی بی عدالتی و پیرو آن بیسوادی فارغ التحصیلان دانشگاهی بسیار زیاد را در کشور رفع کرد وگرنه تا بوده زجر ناشی از بی عدالتی در انتخاب دانشجو دامنگیر جوانان فارغ التحصیل رشته های غیر پولساز است.این چه عدالتیست با پول وارد رشته پزشکی،دندانپزشکی و داروسازی در ایتالیا، بلژیک،اوکراین ، فیلیپین،هند، بلا روس، مجارستان و حتی امریکا وشده بعد با رابطه یا به ایران منتقل کرده یا در همانجا تمام کرده با سلام و صلوات به ایران برگشته و کار میکنند؟ این چه عدالتی است که یک شهردار بتواند ۶ فرزندانش را در خارج از ایران مشغول تحصیل نماید که ۹۰ درصد رشته های پزشکی و دندانپزشکی هستند و حتی یک پزشک عمومی قادر نیست از پس هزینه تحصیل و زندگی یک فرزند خود در خارج از کشور بر آید چه رسد سایر مشاغل و ۲ یا چند فرزند؟ خانه از پای بست ویران است..... خواجه در بند نقش ایوان است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
1
2
نتایج کنکور امسال قشنگ حرفتو تکذیب میکنه ک هیچ میگه من کیم تو کی هستی با اون سهمیه های الکی ک گذاشتید بی لیاقت ترین افراد میرن پزشکی میخونن و بعد جون مردمو به خطر میندازن اونایم ک یخت خوندنو نتونستن برن یک رشته خوب باید ایندشونتباه بشه بسه این چرندیات
پیام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
0
1
اقای دکتر ده نمکی عزیز به پولدار های تازه به دوران رسیده ای ........... سوزن بزن که از گدا یی ونون خشک خوردن پزشک شدند وحاضرنیستند به شهریا روستای خودشان برگردند،از همه جالب تر اینکه اکثرپزشک های الان هم همشون شهرستانی هستند که حاضر نیستند روستاییان رو با مبلغ کم درمان کنند ............. برای پزشکی تا قشر مرفه که با عشق پزشک میشوتد تو اردوهای جهادی شرکت میکنیم من برای بالای شهر تهرانم بزرگ شدم جان گرفتم درس خواندم در مناطق محروم بدون نام کار میکنم دوستان شهرستانی ودهاتیم بخاطر اینکه پزشکند حاضر نیستند حتی پدر ومادر خودشونو ببینن اقای ده نمکی شما ............. امدید سر پست ها ومقامها یادم نمیاد کشور پیشرفت کرده باشه سری به بلوجستان زدی سری به کردستان چطور دماغم از سردی سوز کردستان وقتی اب ریزش دارم از بس بدون بخاری بودم تو اردو ی جهادی اب دماغم یخ زده کدوم پزشک اهل سیستان یا کردستان اینجا بوده برای مردمش کار کرده یا فراموش کرده شهرستانشو امده بس مونده تهران نمیره،اقای دکتر ......... شهرستانی پزشکتون ببینید بیمار اگه پول نداشته باشه درمانش نمیکنه من ازبالای شهر تهران که در رفاه بودم تو اردوی جهادی مناطق محروم هستم چشاتو باز کن یا عینک بزن ما برای وجدانمون اونجاها هستیم یه امار بگیر ببین چن تا پزشک ......... تو تهران برای پول ......................،
رامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
سلام ، پس درباره این همه دانشجوی بی سواد که به زور سهمیه در این سی و چند سال، وارد دانشگاه شدند چه می گویید ؟
نظر شما
ادامه