کد خبر: ۵۱۵۷۸
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
در گفت‌وگو با همشهری عنوان شد:
«دکتر مجید ذاکریان» متخصص بیماری‌های داخلی دام کوچک در گفت‌وگو با همشهری به انواع بیماری محتمل در حیوانات خانگی و مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از آنها پرداخت ...
 

حکیم مهر: سگ، گربه، مرغ عشق، طوطی، همستر، لاک‌پشت و... حیواناتی هستند که پیداکردن آنها در خانه‌ها دیگر اصلا سخت نیست. آمارهای غیررسمی حکایت از آن دارد که طی 10سال گذشته صنعت حیوانات خانگی در ایران، حدود 300درصد رشد را تجربه کرده است. آخرین بار در سال۸۸ آماری از سوی سازمان دامپزشکی اعلام شد که حکایت از آن می‌کرد که تقریبا 3 میلیون سگ خانگی در ایران وجود دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از همشهری، موضوعی که در دامپزشکی مطرح می‌شود این است که حیوانات خانگی هم اگر موارد بهداشتی به‌درستی درباره آنها رعایت نشود می‌توانند ناقل بیماری باشند؛ مثلا حیواناتی که در گروه اگزوتیک یا گربه‌ها، سگ‌ها، خزندگان و پرندگان هستند می‌توانند ناقل بیماری‌هایی ازجمله انگل‌ها، عفونت‌های قارچی، آلودگی باکتریایی، مسائل آلرژیک و ویروسی باشند.

«دکتر مجید ذاکریان» متخصص بیماری‌های داخلی دام کوچک به همشهری می‌گوید: مهم‌ترین راه پیشگیری برای انتقال بیماری از حیوانات خانگی، رعایت بهداشت محیطی حیوان و انجام چکاب‌های لازم برای آن است. او درباره انواع بیماری محتمل در حیوانات خانگی و راه‌های پیشگیری آنها به همشهری توضیحاتی ارائه کرده است.

بیماری‌های حیوانات خانگی از چه قرارند؟

بیماری‌هایی که توسط حیوانات به انسان منتقل می‌شوند بر 4دسته‌اند؛ ویروسی (قابل انتقال)، باکتریایی، قارچی و انگلی. این موضوعی است که دکتر ذاکریان به آن اشاره کرده و توضیح می‌دهد: این بیماری‌ها عموما مربوط به سگ و گربه می‌شوند و بیماری‌ها و مسائل مربوط به پرندگان، خزندگان و... تا حدودی با اینها متفاوت است.

بیماری‌های ویروسی

پیشگیری از بیماری‌های ویروسی به‌راحتی و با واکسیناسیون انجام می‌شود. ذاکریان با ذکر این نکته توضیح می‌دهد: هاری یکی از شایع‌ترین بیماری‌های ویروسی است که نیاز به تزریق واکسن دارد و پروسه پیشگیری از آن به‌راحتی انجام می‌شود. او تأکید می‌کند سرمنشأ بیماری هاری که به انسان منتقل شده است عموما از حیوانات ولگرد بوده است.

به گفته این دامپزشک، منطقه خاورمیانه جزو منطقه هاری‌خیز است و به همین منظور واکسن هاری توسط سازمان دامپزشکی بین سگ‌های عشایر توزیع می‌شود.

بیماری‌های باکتریایی

اولین و مهم‌ترین گام در حوزه بیماری‌هایی که ناشی از باکتری‌ها هستند، رعایت موارد بهداشتی مربوط به‌خود حیوان و محیط خانه است. ذاکریان در این‌باره می‌گوید: پاستورلا، اشریشیا کلی و... باکتری‌هایی هستند که می‌توانند برای حیوانات خانگی و به تبع آن انسان‌ها مشکل ایجاد کنند و در دسته بیماری‌های باکتریایی قرار می‌گیرند. این بیماری‌ها عموما در حیواناتی مثل سگ و گربه دیده می‌شوند.

بیماری‌های قارچی

دکتر ذاکریان درباره بیماری‌های قارچی حیوانات خانگی می‌گوید: آلودگی‌های قارچی درصورت ابتلا به‌وجود می‌آیند و این تفکر که همه حیوانات لزوما درصدی از باکتری‌ها را با خود به همراه دارند، تصور غلطی است. او تأکید می‌کند از آنجا که آب و هوای ایران گرم و خشک و رشد قارچ کم است عموما حیوانات خانگی در ایران به قارچ مبتلا نمی‌شوند و حیواناتی که از خارج از ایران وارد می‌شوند بیشتر از حیوانات داخلی به انگل مبتلا هستند.

او درباره راه‌های پیشگیری از انتقال قارچ به انسان از حیوان می‌گوید: اینجا هم رعایت موارد بهداشتی مهم‌ترین اقدام پیشگیرانه به شمار می‌رود. واقعیت این است که اگر شرایط بهداشتی حیوان تحت کنترل باشد، حیوان به این نوع بیماری‌ها مبتلا نمی‌شود و اگر هم بشود در شرایط کنترل شده، احتمال انتقال آن به انسان کاهش پیدا می‌کند.

این دکتر دامپزشک توضیح می‌دهد: فراموش نکنیم برخی از گونه‌های قارچ (صرفا برخی)، زئونور هستند و قابلیت انتقال به انسان را دارند.

بیماری‌های انگلی

در رابطه با بیماری‌های انگلی باید حیوانات دوره درمانی مورد نظر را بگذرانند. ذاکریان در مورد این دسته از بیماری‌های حیوانات می‌گوید: براساس اعلام سازمان دامپزشکی ایران، برای درمان انگل‌های داخلی حیوان باید هر 3‌ماه یک‌بار داروی انگلی مصرف کند. اما حفظ بهداشت محیط و حیوان می‌تواند او را از ابتلا به انگل‌های خارجی تا حدی مصون بدارد. او بر این باور است که درمجموع، نظارت دامپزشک می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های انگلی را کاهش دهد.

مراقب بیماری‌های ناشی از خزندگان باشید

لاک‌پشت‌ها یکی از پرطرفدارترین حیوانات خانگی در ایران هستند. ذاکریان در مورد نگهداری خزندگان در منزل توضیح می‌دهد: حیوانات اگزاتیک، مثل خرگوش، همستر، لاک‌پشت و حتی ماهی‌ها، بیماری‌های مربوط به‌خود را دارند که واکسن‌های مربوط به آنها در ایران وجود دارد و به این واسطه با نگهداری آنها در منزل در شرایط کنترل‌شده، مشکلی برای افراد به‌وجود نمی‌آید. البته کسانی که سراغ این حیوان‌ها می‌روند باید درنظر بگیرند که لاک‌پشت و مار می‌توانند ناقل بیماری سالمونلا باشند. این دسته از افراد باید نسبت به این مخاطرات آگاه باشند و حیوانات خود را مرتب معاینه کنند و تحت کنترل داشته باشند. کودکان و افراد مسن بیشتر از بقیه در معرض خطر سالمونلا قرار دارند.

میمون‌ها را به خانه نبرید

البته نوعی اگزاتیک غیرمعمول هم وجود دارد که امروزه واکسن مورد نیاز آن در دسترس نیست. ذاکریان می‌گوید: به‌طور مثال بیماری‌های میمون‌ها بسیار با انسان مشترک است و برای همین است که ما دامپزشک‌ها نگهداری حیواناتی مثل میمون را به افراد توصیه نمی‌کنیم؛ چرا که فرد می‌تواند از این طریق به‌راحتی خود را در معرض انواع و اقسام بیماری‌ها قرار دهد؛ بیماری‌هایی مثل فلج اطفال، ایدز و... که بیماری‌های خطرناکی هم به شما می‌روند.

حاشیه امن پرندگان

دکتر ذاکری بر این باور است که در مورد پرندگان تقریبا خطری افراد را تهدید نمی‌کند. او توضیح می‌دهد: از آنجا که در حوزه طیور و صنعت مرغداری پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم، واکسن‌ها و اقدامات بهداشتی لازم برای کسانی که دوست دارند در خانه پرنده نگه‌دارند به‌راحتی قابل دسترسی است.

اما و اگرهای نگهداری حیوانات خیابانی در منزل

پرنده‌های خیابانی را به خانه نبریم. این یکی از توصیه‌های ذاکریان است. او می‌گوید: پرنده‌ها، آزادپرواز هستند و نیاز دارند که در طبیعت رها باشند. پرندگان جزو سرمایه‌های ملی ما هستند و با به خانه‌بردن آنها، برای خودمان، آنها و اکوسیستم مشکل ایجاد کرده‌ایم.

همچنین اگر کسی قصد دارد گربه‌ یا سگ خیابانی را به خانه ببرد باید حتما پیش از به منزل بردن این حیوان به دامپزشک مراجعه کند و چکاب کامل را انجام دهد. خیلی وقت‌ها ممکن است حیوان نیاز به قرنطینه‌شدن داشته باشد یا ناقل بیماری مشترکی به انسان‌ها باشد.

 

انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
3
1
با سلام و تشکر
مصاحبه جالبی بود ومفید
1- بفرمایید فرق اگزاتیک با اگزوتیک چیه؟
2- ثانیا از اینکه فرمودند طیور هیچ خطری ندارند خیلی خرسند شدیم کاش واقعا علاقه به پرورش مرغ و خروس در منازل خاصه در روستاها با رعایت اصول اولیه تبدیل به فرهنگ شود هم کار هم تولید هم تفریح است واقعا هیچ چیز مثل صدای خروس قبل از طلوع خورشی زیبا نیست!
3- بیشتر مخاطرات ذکر شده مربوط به سگ و گربه و میمون و خزندگان است. عرض بنده این است چرا این دندون فاسد سگبازی و میمون بازی را نمی کشیم که این همه تاوان آن را ندهیم؟!
4- به مناسبت نزدیکی ماه محرم و این تلف شدن گربه این سلبریتی این واقعه تاریخی را تقدیم مخاطبان محترم می کنم:
یزید" میمونى داشت که به او "أبو قیس" مى گفتند. این میمون را در مجلس میگسارى خود حاضر مى کرد و براى او تشکى مى انداخت و او را مى نشانید و او را بر گرده خر ماده اى که براى مسابقه و اسب دوانى تربیت شده بود سوار مى کرد، زین و لجام بر گرده آن ماده خر مى بستند و این میمون را بر او سوار مى کرد و با اسب ها به اسب دوانى و مسابقه مى بردند.

در یکى از روزها "أبو قیس" مسابقه را برد. بر تن این میمون جامه و قبایى از حریر سرخ و زرد پوشانده و دامنها را به کمرش زده بودند و بر سر او کلاهى نهاده بودند که نقش هاى درشت داشت و به رنگ هاى مختلف آراسته گشته بود.

روزی به "یزید" خبر دادند که یکی از صحابه پیامبر (ص) از دنیا رفته است. "یزید" گفت: خداوند لعنتش کند ببرید او را دفن کنید.

اما وقتی میمون "یزید"، "أبو قیس" مرد دستور داد تا همه سران مملکت را جمع کنند و طبق تاریخ هفتاد هزار نفر جمع شدند تا در تشیع جنازه میمون با وفایش شرکت کنند.

وقتی این مطلب را می خوانیم متوجه می شویم که چرا امام حسین (ع) وقتی می خواست قیام کنند، فرمودند: همانا من برای اصلاح در دین پیامبر (ص) قیام کردم، اسلامی که برای تشیع جنازه یک میمون هفتاد هزار نفر را جمع می کند.
بررسى تاریخ عاشورا، مرحوم آیتى، ص 77.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
1
3
بسیار داستان جالبی است البته در حد داستان شنیدنش خالی از لطف نبود. به این دوست عزیز بگویم به واقعه هاییکه در چند سال اخیر رخ داده وقتی نقل قول میشود همه به آنها با شک وتردید مینگرند حالا حضرتعالی یک داستان را از هزار و چهارصد سال پیش آوردید و به آن تمسک میجویید که بیایید سگبازی را رها کنید.برخی ها دوست دارند سگ نگاه دارند هیچ کار غیر شرعی هم انجام نداده اند. شما میتوانید نگاه ندارید. دوست محترم این دندون فاسد نیست و دلیلی که ضدیت با سگ میشود این استکه دزد هارا میگیرد و لا غیر. در فرانسه نزدیک 40 میلیون سگ وجود دارد وهیچ مشکلی هم برای هیچکس بوجود نیامده است.بنده خود هیچ علاقه ای به نگاهداری سگ ندارم ولی همواره به همسایه ام که سگ نگاه میدارد خرده نمیگرم. یاد بگیریم خودخواه نباشیم و به عقاید هم احترام بگذاریم وبرای اثبات عقیده خود به داستانهای راست و دروغ هم تمسک نجوییم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
بسیار متشکرم از لطف حضرتعالی
اما در خصوص جمله آخر فرمایش شما:
اولا معیار برای احترام گذاشتن چیست؟
به چه عقیده ای باید احترام گذاشت؟
اگر همه عقاید محترم اند پس بعثت پیامبران برای چیست؟
مگر خداوند معاذالله نمی خواهد یا نمی تواند به عقاید احترام بگذارد و پیامبران را فرستاده تا عقاید باطل را با حق بکوبند؟
اینکه اکثریت به سمتی حرکت کنند دلیلی برای حقانیت آنهاست؟
فرانسه بدلیل نگهداشتن 40میلیون سگ در خانه ها مدرن شده یا به خاطر وجدان کاری و انضباط اجتماعی و ساعات مفید کار بیشتر و بالاتر از کشورهای جهان سوم؟
1400 سال پیش وقایعش دروغ و جعلی است اما هرچه از زمان ایران باستان نقل میشود صحیح و مستند است؟؟؟؟؟؟؟
من منتظر نتایج نهایی phd هستم و خیلی حوصله ندارم وگرنه تا 4صفحه سوال براتون می نوشتم...
موفق باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
0
0
پیامبران براساس ایده مشاوره با دیگران و نه تحمیل عقیده کار خود را شروع نمودند و به فکر کردن انسانها اهمیت میدادند.فرمدید به چه عقیدها ای باید احترام گذاشت. به عقیده ای که ضرر و زیانی به اطرافیان وارد نشود.در کجای کتب اسمانی گفته سگ نجس است که شما آنرا به ماه محرم ربط میدهید و با استفاده از احساسات یک نتیجه غلط میگیرید که سگ بازی را حرام جلوه بدهید.ایا سگ بازی به فرد آسیب میزند یا قمه زدن در ماه محرم؟.همانطور که ما به آن کار نادرست که مورد عنایت عده زیادی از مراجع میباشد احترام میگذاریم شما هم باید یاد بگیرید به عقاید بدون ضرر وزیان دیگران که هرچند با عقیده شما مخالف است احترام بگذارید. ضمنا میخواهید بدانید چه چیزی باعث پیشرفت فرانسه شد؟ نه بخاطر نگاه داشتن سگ پیشرفت نکرد بواسطه دمکراسی و احترام به عقاید دیگران پیشرفت کرد.دوست من یک ساعت تفکر بهتر از70 سال عبادت کور کورانه است و این با گرفتن مدارکی چون PhDفراهم نمیشود مگر در کنار آن مطالعه همراه با تفکر وجود داشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
خیلی هم عالی!
شما در همین صفحه اول همین سایت حکیم مهر فقط نگاه بکنید خواهید فهمید احترام به عقیده مزخرف سگبازی!!! همین امسال دو نفر را در گیلان کشته!(یک مورد سگ خانگی بوده! از همین قماش صاحب عقیده محترم!!!!) داستان حمله سگ خانگی به زن باردار در اصفهان بماند
اما بعد:
بنده کاری به نجاست سگ ندارم چون تخصص ندارم بلکه با استناد به مطالب مشروح در مصاحبه گفتم با این همه آلودگی این سگبازی دندان فاسدی است
با شما هم عقده ام در مورد قبیح بودن قمه زنی اما در مورد "عده زیادی از مراجع" کاملا حرف شما بی ربط است فعلا در ایران هیچ کدام از مراجع زنده حکم به مباح بودن قمه زنی نداده اند(غیر از خاندان شیرازی ها)
شما هم بسم الله! در نقد و مذمت قمه زنی و تحقیر و تمسخر تشیع در اثر این عمل و خشن جلوه دادن اسلام در رسانه ها تا میتوانید تبلیغ کنید ما مخلص شما هستیم اصلا نیازی نیست به این عقیده افراطی احترام بگذارید!
من گفتم فرانسه با انضباط کاری پیشرفت کرد شما میفرمایید دموکراسی باشه حق با شما!!!!
من یه رفیق داشتم در دوران مدرسه می گفت در همه خاندان ما یک ازدواج غیر فامیلی وجود ندارد! گفتیم چطور؟ گفت چون عمویم با زن عمو ازدواج کرده، خاله با شوهر خاله، عمه با شوهر عمه و به همین ترتیب تا آخر
عزیز من! فرانسه و ایتالیا و انگلیس و تمام کشورهای مدرن پدر الجزایر و لیبی و عراق و ایران و ویتنام و آمریکای جنوبی و غیره را درآوردند حالا به ما میگن جهان سوم! حدود یک قرن پیش بندر عباس بود بندر پرتغالیها!!!
عجیب نیست؟! با سرمایه غارت شده من و شما به ما میگن عقب مانده!!! حالا شما تفکر کن
ضمنا پیامبران راه جدید آورده اند و با روشی منطقی و استدلالی فطرت بشر را مخاطب قرار داده اند و رسول ظاهری بوده اند تا رسول باطنی یعنی فطرت را در مسیر صحیح قرار دهند پیامبر قطب نماست تا مغناطیس فطرت را به سمت خدا هدایت کند
پیامبر کارش مشاوره نیست بلکه با ادله صحیح از فطرتهای پاک دنبال ساختن عمار و یاسر و مقداد و ابوذر و سلمان و ... اند
شاهین جعفری
|
Russian Federation
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
0
2
با سلام به همکار و دوست عزیزم که افتخار آشنایی از سال ۷۵ با ایشان را دارم. نمی دانم چرا این داستان ملالت آور و تکراری کی در میان بعضی ما تمام می شود منتظریم کسی حرفی بزند ، مصاحبه ای کند هر چه می توانیم نثارش کنیم. دوست عزیز کجا و کی دکتر مردم را به سگ بازی تشویق نمودند . شما چقدر با دکتر ذاکریان ، رزومه علمی اش ، مجله اش آشنایی دارید . دکتر از جمله کسانی است که به فرهنگ نگه داری غلط حیوانات خانگی و.... بارها انتقاد نموده است چرا هر جا کم می آورید سریع پشت دین مبین اسلام قایم می شوید. مجتهد هستید؟ از جایی مجوز برای نقد دینی گرفتید؟ بنده هم می توانم به بسیاری از روایتها از معصومین اشاره کنم که ما را از آزار به حیوانات منع و ما را دعوت به احسان به این مخلوقات نمودند. و در کنارش می توان به روایتهای دیگری هم اشاره کنم که ما را از حسادت و رشک نسبت به یکدیگر بر حذر داشتند. ناشناس عزیز اصلا خودتان معرفی کنید و بفرمایید حضرتعالی برای اصلاح فرهنگ در جامعه چه قدمی برداشتید ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
بسم الله
تا اونجا که هر عقل سلیم می تواند قضاوت کند ما از نویسنده مطالب فوق یعنی جناب دکتر ذاکریان تشکر کردیم و سپاس نثارش کردیم
پشت دین هم قایم نشدیم چراکه اگر از حقوق حیوانات در اسلام بخواهم بگویم تا ظهر می نویسم همین حدیث نبوی تقدیم شما: اگر حیوانی را در گوشه ای از خانه خود نگهداری می کنید آنقدر باید جای او تمیز باشد که بتوانید آنجا نماز بخوانید چون او در طبیعت بهترین جا را برای استراحت انتخاب می کند حالا که شما او را به اسارت آورده اید حداقل شرایط طبیعت را برایش فراهم کنید(لذت بردید ؟!ببین پیامبر اسلام(ص) حقوق حیوانات را می شناخته یا سلبریتی ها؟؟؟؟)
سوال دقیق من اینه:
چرا ما از متخصص و از متعهد در مقابل این سگبازی اینقدر منفعلیم؟
چرا جرأت برخورد با این پدیده را نداریم؟
چرا جرأت تدوین قوانین لازم جهت حفظ حقوق سگ و صاحب سگ و عموم مردم را نداریم؟
اما نکته مهمتر: چرا اینقدر در رسانه های معاند علیه اسلام و حجاب و عزاداری محرم و عید قربان تخریب صورت می گیرد و بیان می کنند عقیده چیز شخصی است و باید شخص در خانه اش معتقد به دین خود باشد مثلا حجاب برای داخل خانه است نه جامعه، عید قربان خشن است، دسته عزاداری محرم افسردگی می آورد، نماز جماعت چرا؟ خب تو خانه نماز بخوانید! بعد همه ما در مقابل این هجمه ها کرنش می کنیم چون دست ما خالی است از مطالعه و دلیلی برای کوبیدن این اوهام نداریم
همین رسانه ها سگبازی را برای ما فرهنگ کردند و تلفاتش را هم می بینیم و آلودگیهای فراوانش را هم که دکتر ذاکریان فرمودند خب! چرا ما اینقدر منفعلیم و دنبال صفحه اون سلبریتی باید بگردیم تا در مرگ گربه با او ابراز همدردی کنیم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
0
1
در مورد قمه زنی تعداد زیادی از علمای در قید حیات انرا مجاز دانسته اند ایکاش میشد فیلم تصویری انرا میفرستادم ولی بنده به عقیده اینها کاملا احترام میگذارم.فرمودید چون 2 نفر را سگ گاز گرفته پس سگ باید از زندگی کنار گذاشته شود.دوست محترم اگر در خانه شما بی احتیاطی کردید و برق شما را گرفت و کشت پس برق چیز بدی است. اگر سگ نگاه میداری باید قوانین سگ داری را رعایت کنید.من با ان دوستی که گفته فرانسه مهد دمکراسی است مخالفم انها شاید برای مردم خودشان دمکراسی بیاورند ولی برای دنیا نهِِ ولی در سایه دمکراسی داخلی این کشور ها ترقی نمودند به هرکسی اجازه ابراز عقیده دادند وقانون را تا جای ممکن برای مردمانشان یکسان اجرا کردند.دست کسی را بخاطر دزدیدن یک سیب قطع نکردن وکسی را که میلیارد ها دزدی نموده ازاد نگذاشتند. هیچ چیز 100درصد نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
مقایسه بسیار دقیقی است!
شما فواید برق را بذار تو صورت کسر در مخرج مضرات آن را
برا سگ هم همین کار را بکنید نتیجه را با هم مقایسه کنید!!!!
"قیاس مع الفارق" به گوشتون خورده تا حالا؟!
شاهین جعفری
|
Russian Federation
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
0
2
سلام مجدد به ناشناس علاقمند به کلمه ترجیح بند سگ بازی!! دوست عزیز به جای اینکه خودتان عمدا به تجاهل بزنید بفرمایید کجا و کی دکتر ذاکریان یا بنده از سگ بازی طرفداری کردیم به قول شما کسی هم بخواهد سگ بازی کند! می داند دکتری هست . معاینه سالیانه ، ماهانه ، واکسن هست . وگرنه از این شاخه به آن شاخه پریدن و بحث سلبریتی ها چه موضوعیتی در این ان شالله نقدها دارد؟! نقد می کنیم نه عقده گشایی خدایی نکرده که گناهش بیشتر از سگ بازی نباشد قطعا کمتر نیست ، ضمنا شجاع دل! خودتان و میزان تحصیلات و تلاشهای فرهنگی اتان معرفی کنید از محضرتان استفاده کنیم!
شاهین جعفری
|
Russian Federation
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
0
2
من یک عذرخواهی به خوانندگان شما بدهکارم ترجیع بند را ترجیح بند نوشتم . ای کاش یاد بگیریم که در اموری که در آن تخصص نداریم به جای عیب جویی و حسادت ، بخوانیم ، کمی گوش کنیم و چیزی یاد بگیریم. خداوند هم این بنده حقیر هم ناشناس محترم علاقمند به ترجیع بند سگ بازی را به راه راست هدایت فرمایند . ان شالله این بار هم با نام حقیقی و شرح کارهایی که کردند نظر دهند. گاهی ما اظهار نظر و نقد را با تخریب عوضی می گیریم !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
شاهین عزیز!
نتایج phd آمدند
من باید فکر مدارک ثبت نام باشم
شما و همفکرانتان را به خدا می سپارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
0
0
دوست مخالف سگبازی یک خط کسر بگیر صورتش را یک فرد نابینا ومخرجش را برق یا سگ بگذار ببین منفعت کدام بیشتر است.قیاس مع الفارق را تاحالا شنیده اید؟
شاهین جعفری
|
Russian Federation
|
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
0
3
ناشناس عزیز ان شالله راهی که من و دکتر ذاکریان رفتیم شما هم طی می کنید. حتما درس روش تحقیق را خوب پاس کنید و با جان و دل یاد بگیرید!
نظر شما
ادامه