کد خبر: ۵۱۵۷۳
تعداد نظرات: ۴ نظر

داروی بروکسورف (ماده مؤثره سورفاکتانت) در روز یکشنبه 03/06/1398 توسط معاونت محترم علمی- فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، «دکتر ستاری» در مراسم رونمایی از این محصول اظهار داشتند تولید این دارو با بهره‌گیری از زمینه‌های دامپزشکی بوده است.

شایان ذکر است طرح تحقیقاتی داروی مذکور در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران تصویب و به اجرا درآمده است که نشان از توان و ضرورت ارتباط بیش از پیش بین این دو حوزه اصلی سلامت کشور (پزشکی و دامپزشکی) دارد که نه تنها در خصوص پیشگیری از زئونوزها (بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان) حائز اهمیت است، بلکه بسیاری از طرح‌های تحقیقاتی حوزه پزشکی ابتدا روی مدل‌های حیوانی باید صورت گیرد و در طرح اخیر دقیقاً مشخص می‌گردد که در تولید داروهای مورد نیاز حوزه پزشکی نیز پژوهشگران دامپزشکی می‌توانند بسیار راهگشا باشند.

بدین‌وسیله ضمن تبریک و تقدیر از اعضای محترم هیأت علمی دانشکده دامپزشکی آقایان «دکتر محمدرضا مخبر دزفولی»، «دکتر محمد مهدی دهقان» و سایر همکاران که مجریان و همکاران این طرح بوده‌اند، این موفقیت را به جامعه دامپزشکی و پزشکی کشور در راستای تحقق شعار «سلامت واحد» نیز تبریک عرض می‌نماییم.

 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Finland
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
0
0
باسلام
ضمن عرض تبریک به اساتید خودم دکتر مخبر و دکتر دهقان من یک‌دامپزشکم فارغ التحصیل دانشگاه تهران که مدت چند سال است که برروی داروی سورنتا نمونه اصلی این‌دارو کار میکنم...سوال من از اساتید خودم دکتر مخبر و دهقان‌این‌است..۱.که ایا مطالعاتی در زمینه میزان خونریزی های ریوی بعد از تزریق این داروی در سندرم زجر تنفسی نوزاد در ان ای سی و در مقایسه با برند اصلی یعنی سورنتا دارند؟۲.ایا مطلعات مقایسه ای در زمینه اثر بخشی و ایمنی دارو در مقایسه با برندهای و مشهور نظیر اصلی کوروسوف، اینفاسورف،بلس ، و سورنتا دارند..؟عزیزان توجه داشته باشند نوزاد دچار سندرم‌زجر تنفسی بسیار حساس است و این دارو نیاز به بحث دارد.. من‌بارها در بیمارستان های مختلف ایران در زمینه سورنتا سخنرانی کردم ..لذا ضمن تبریک مجدد بازهم هنوز تاکیید میکنم سوال در زمینه این دارو بسیار است.
اگرچه شخصا افتخار میکنم به موفقیت اساتید خودم‌به عنوان‌یک‌دامپزشک، اما واقعانیاز به مطالعات بیشتر در زمینه این دارو وجود دارد.. به عنوان یک دامپزشک از دیدن یک دامپزشک یعنی دکتر مخبر دزفولی به عنوان سخنران در کنار دکتر سماعی متخصص نوزادان چهره ماندگار،در مراسم‌رونمایی از این‌دارو به شدت لذت بردم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
0
1
به عنوان یک ایرانی از هر نظر از جمله کارایی نشان دادن مقوله سلامت واحد واقعا جای خوشحالی است.
حتی اگر در مراحل اولیه باشد جای افتخار دارد.
البته جای سوال هست که این کار با ارزش که دقیقا یک کار تخصصی و پیچیده مربوط به سطح سلولی و بافتی است، چگونه ........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
0
1
این همه سانسور شدید چرا؟ واقعا تعجب آور است!
حکیم مهر محترم در یک برخورد دوگانه و تبعیض آمیز بارها در مواقع مختلف دیده شده است که شدیدترین انتقادها شاید با لحن نامناسب را به برخی از مقامات کشوری، وزیرها، استادان دانشگاه، مسئولان سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی و حتی خودش منتشر می کند،
ولی حتی اجازه نمی دهد که یک سوال ساده در مورد آقای دکتر مخبردزفولی به گوش همگان برسد که این حتما با موازین عدالت رسانه ای و شوون حرفه ای جور در نمی آید. این کارها بیشتر به ضرر خود ایشان تمام می شود و ناخواسته نشانه ضعف و مشکل داشتن در توان پاسخ دهی به سوال ها و انتقادات به حساب می آید! رئیس محترم جمهورهای محترم همیشه سخت ترین انتقادات را حتی تخریبی را به گوش جان شنیده اند و به روی خود نمی آورند. در حالی که آقای دکتر حتی یک پست و مقام سیاسی هم ندارد که از آن نگران باشید!
.......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
0
2
برایم سوال است که مگر جناب آقای دکتر مخبر دزفولی متخصص عملیات آزمایشگاهی در امور سلولی مولکولی است؟ قاعدتا مجری یک طرح خودش باید در زمینه کار عملی طرح استاد باشد و گرنه فقط ایده ها و کارهای دیگران به نامش ثبت می شود!
نظر شما
ادامه