کد خبر: ۵۱۴۷۷

نشست هماهنگی برنامه اجرایی ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت طیور با حضور مدیرکل دامپزشکی استان کرمان، معاون سلامت اداره کل، روسای ادارات ستادی، روسای شبکه های دامپزشکی شهرستان ها، مدیر عامل اتحادیه مرغداران شهرستان کرمان، مدیر صنایع کشاورزی، معاون بهبود تولیدات دامی استان و مدیران کشتارگاه های طیور استان در محل سالن کنفرانس اداره کل دامپزشکی استان کرمان برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، «دکتر حسین رشیدی» مدیرکل دامپزشکی استان کرمان هدف از این نشست را ابلاغ دستورالعمل برنامه اجرایی ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت طیور اعلام کرد و گفت: به منظور هماهنگی و همکاری با مدیران کشتارگاهها، جهت رتبه بندی گوشت طیور و عقب نماندن هم استانی های عزیز از سایر استان های کشور در اجرای این طرح، این نشست برگزار گردید.

این مقام مسوول رونق تولید و بازار صادرات این صنعت را از مزایای طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ برشمرد و افزود: این طرح زمینه ساز رقابت در بازار عرضه محصوات طیور خواهد شد ضمن اینکه با افزایش کیفیت محصولات مرغ، باعث افزایش رضایت مصرف کنندگان می گردد.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه اجرای این طرح، پیشرفت بهداشت کشتارگاه های طیور استان را در پی دارد، افزود: رتبه بندی کشتارگاههای طیور و محصولات آن، تفاوت قیمت گذاری ایجاد کرده و سبب انگیزه رقابت در بازار عرضه محصوات طیور خواهد شد.

رشیدی خواستار همکاری مدیران کشتارگاهها و دستگاههای مرتبط جهت انجام برنامه اجرایی ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت طیور در استان گردید و اعلام کرد: زمینه برای اجرای این طرح در استان فراهم شده تا همگام با سایر نقاط کشور در جهت پیشرفت صنعت طیور و امنیت غذایی جامعه گام برداریم.

وی بیان داشت: بعضی از مدیران کشتارگاه های طیور، خواستار و داوطلب اجرایی شدن این طرح می باشند و در این زمینه پیشقدم شده اند، بنابراین سایر مدیران قید ناممکن را حذف کنند.

رشیدی تصریح کرد: این اداره کل با  همکاری و کمک معنادار به مدیران کشتارگاه ها سبب اجرایی شدن مرحله به مرحله این طرح خواهد شد.

وی از جمله این کمک ها به پرداخت اعتبارات با نرخ سود کم را نام برد و افزود: ما تمامی مشکلات مطرح شده در این نشست را جمع بندی کرده و به سازمان دامپزشکی انتقال می دهیم و از افراد خواستار اجرای این طرح حمایت می کنیم.

رشیدی گفت: امیدواریم که همانند گذشته که این استان در انجام سایر طرح های ملی طلایه دار بوده است، در اجرایی کردن این طرح نیز پیشرو باشد. 

وی اعلام کرد: قانون و نیز این اداره کل، به کشتارگاه هایی که اصول را رعایت نمیکنند، اجازه فعالیت نمی دهد.

رشیدی بیان کرد: در استان کرمان 12 کشتارگاه طیور با ظرفیت 24 هزار قطعه در ساعت وجود دارد که با مجهز نمودن آنها جهت کسب شرایط لازم این طرح، نیاز استان به گوشت طیور تامین می گردد، بنابراین تمامی کشتارگاه های استان می بایست حداقل شرایط لازم بهداشتی را جهت ادامه فعالیت داشته باشند که این مطلب قابل اغماض نیست.

وی ضمن اشاره به تشویقی بودن طرح، بر لزوم رعایت دوره پرهیز دارویی و مدیریت بهداشتی مزارع پرورشی طیور تاکید کرد.

این مقام مسوول از درجه بندی گوشت مرغ به سه رتبه ممتاز، مطلوب و معمولی براساس این طرح خبر داد و خاطر نشان کرد: پیش بینی می کنیم که بازار استان مملو از مرغ رتبه ممتاز خواهد شد بنابراین مدیران کشتارگاه های استان در راستای حفظ رقابت در بازار عرضه محصولات طیور، در اجرایی شدن این طرح قدم بردارند.

این مقام مسوول از پتانسیل های خوب استان، شرایط اقلیمی خشک استان را نام برد و افزود: این شرایط اقلیمی به نوعی کمک کننده در کنترل بیماری هاست و محدودیت های استان به نوعی مزایا در این صنعت محسوب شده که لازم است از تمامی این ظرفیت ها در جهت توسعه و تعالی استان استفاده گردد.

 

نظر شما
ادامه