کد خبر: ۵۱۴۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

در روز‌های اخیر کلیپی در فضای مجازی از حیوان آزاری منتشر شد که در آن ادعا شده است شهرداری کهریزک اقدام به تزریق اسید به قلب سگ ها و آزار آنها می‌کند اما شهردار کهریزک گفته انتساب این کلیپ به این شهرداری از بیخ و بن اشتباه است و تکذیب می‌شود. همچنین شهردار تهران می گوید این کلیپ مربوط به سال ۹۶ است و جدید نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از عصرایران، پلیس هم در این باره گفته با حیوان آزاری برخورد می شود، اما فردی که این فیلم را منتشر کرده دستگیر و روانه زندان شده است، زیرا او افکار عمومی را جریحه دار کرده است!

با انتشار این کلیپ جمعی از حیوان دوستان در مقابل شهرداری تهران با پلاکاردهایی برای حمایت از حقوق حیوانات و ضرورت تدوین و تصویب قانونی حمایت از آنها، تجمع کردند.

برخی از تجمع کنندگان دستگیر شدند و استانداری تهران قول داد موضوع را پیگیری کرده و آنها در اولین زمان ممکن آزاد شوند.

حیوان‌آزاری در ایران، با وجود تاکید اسلام بر منع حیوان آزاری جرم انگاری نشده و قوانین موجود هم قوانین زیست‌محیطی هستند و نه قوانینی در حمایت از حیوانات.

محیط زیست دولت یازدهم پیشنهاد قانون منع آزار حیوانات را در قالب لایحه و اصلاح ماده ۶۷۹ قانون مجازات اسلامی ارائه داده است که با تصویب نهایی آن ضرب و جرح، محبوس کردن، ناقص کردن اعضا، آزار جنسی و جراحی های غیرضروری شکنجه از موارد آزار شناخته شده است.

رئیس فراکسیون محیط زیست می گوید پیش نویس طرح حمایت از حقوق حیوانات و منع حیوان آزاری آماده است اما دولت و قوه قضائیه در ارائه لایحه حمایت از حقوق حیوانات تعلل کرده‌اند.

امروزه در بسیاری از کشورها حیوان‌آزاری جرم است و مجازات های سنگینی را برای حیوان آزار در نظر گرفته اند.

در ایران رسانه های رسمی و نهادهای آموزشی به افراد و کودکان نحوه برخورد با حیوانات را آموزش نمی دهند همین چند وقت پیش بود که دو مجری تلویزیون مرگ گربه بزرگمهر کاریکاتوریست کشورمان را به سخره گرفتند.

تلویزیون به طور غیر مستقیم یک نهاد آموزشی محسوب می شود چرا باید در این تریبون مرگ یک موجود زنده را به سخره گرفت مگر نه این است که تربیت افراد جامعه و کودکان ما متاثر از همین تریبونی است که حیوان آزاری را به نحوی غیر مستقیم ترویج می کند؟

چرا آموزش و پرورش در کتاب های مدارس نحوه برخورد صحیح با حیوانات را آموزش نمی دهد تا از حیوان آزاری ها در آینده جلوگیری کند؟

بنا به گفته نجفی توانا حقوقدان به روزنامه شهروند داستان های آموزشی که بیانگر مهربانی با حیوانات هستند از کتاب‌های دبستان ما حذف شده اند.

دوستی که در یکی از مدرسه های غیر انتفاعی تهران معلم است تعریف میکرد وقتی از دانش آموزان پرسیدم وقتی یک گربه را ببینید با او چکار می کنید اکثر دانش آموزان جواب دادند با سنگ او را می زنیم! چرا نهاد آموزشی ما با این دانش آموزان مواجه است؟ آیا وقت آن نرسیده که چشمهایمان را بشوییم و نسلی را تربیت کنیم که با حیوانات مهربان تر باشند؟

با توجه به اینکه در دین اسلام همیشه به مهربانی و دوستی حیوانات توصیه شده است وقت آن نیست قوانینی را در مجلس در جهت حمایت از حیوانات تصویب کنیم تا دیگر یک حیوان آزار هم در امان نباشد؟

اینجا چند سوال مطرح است که پاسخ به آن برای روشن شدن افکار عمومی ضروری است:

 ۱ . پلیس همیشه حامی مردم و شکایت آنها از مجرمان است آیا در ماجرای کشتار سگها جای مجرم و بی گناه عوض شده است؟

 ۲ . اگر افکار عمومی با انتشار ویدئوی کهریزک جریحه دار نمی شد آیا فعالان حقوق حیوانات و عموم مردم می توانستند در حمایت از حیوانات بی گناه اقدامی کنند؟یا اصلا ما چگونه خبر دار می شدیم که در گوشه ای از تهران سگ های بی پناه به فجیع ترین شکل کشته می شوند و چگونه این کشتار کشف و اطلاع رسانی می شد؟

 ۳ . در این ماجرا باید از منتشر کننده این ویدئو به دلیل افشای عمل مجرمانه تشکر شود و با این عمل بقیه افراد تشویق شوند که فساد و هرگونه عمل مجرمانه را منتشر کنند تا قانون با آن برخورد کند نه اینکه درصدد بازداشت آن فرد برآیند.

 ۴ . قوه قضائیه از هرگونه افشای فساد و بی قانونی استقبال کرده است پس چرا نتوانیم یک عمل غیر انسانی را منتشر کنیم تا درس عبرتی شود برای همه کسانی که حیوان آزاری می کنند؟

 ۵ . با توجه به همت پلیس در برخورد با موارد قبلی حیوان آزاری و تلاش برای دستگیری فرد خاطی، اکنون از پلیس این سوال پرسیده می شود انتشار این کلیپ چه تفاوتی با کلیپ های دیگر حیوان آزاری دارد؟ آیا در اینجا تفاوت حیوان آزاری به شخص یا نهاد حیوان آزار برمی گردد؟

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
1
2
دقیقا باید تشویق بشن تا تنبیه
نظر شما
ادامه