کد خبر: ۵۱۴۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

معاون توسعه مدیریت و منابع دامپزشکی استان البرز با اشاره به انجام تست بیماری سل گاوی در استان، گفت: طی سال گذشته ۷۵ مورد از این بیماری در استان گزارش شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر حسین طرق» با اشاره به پیش‌بینی به موقع و عملکرد سریع و گسترده در امر واکسیناسیون دام‌ها در استان طی سال گذشته، اظهار کرد: به منظور کنترل و ریشه کنی بیماری های مشترک میان انسان و دام انجام تست های بیماری سل، بروسلوز گاوی و مشمه تک سمی بر روی دام ها در استان انجام شد.

وی ادامه داد: سال گذشته با انجام آزمایش بیماری سل گاوی از ۱۰۹ هزار و ۵۴۶ راس دام، تست ۷۵ مورد مثبت بود که انتقال دام ها به کشتارگاه انجام و طبق قوانین و مقررات به صاحبان این دام ها غرامت پرداخت شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دامپزشکی استان البرز در ادامه به تعداد تست های بیماری بروسلوز گاوی یا تب مالت انجام شده طی سال گذشته، گفت: این تست برای ۷۷ هزار و ۷۶۳ راس دام انجام شد که از این تعداد تست ۱۶ مورد مثبت بود.

طرق با اشاره به اینکه سال گذشته تست و آزمایش بیماری مشمشه تک سمی نیز بر روی دام های استان انجام شده است، گفت: در این خصوص در کل برای سه هزار و ۶۳۴ راس دام این تست انجام شد و خوشبختانه مورد مثبتی نداشتیم به عبارتی دامی که مبتلا به بیماری مشمشه تک سمی باشد مشاهده نشد.

وی در پایان افزود: سال گذشته به منظور پشتیبانی و حمایت از دامداران البرزی، ۴۱۰ میلیون تومان غرامت دام های کشتار شده بابت بیماری سل و بروسلوز (تب مالت) پرداخت شد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
0
1
گوسفند و بز چی؟
نظر شما
ادامه