کد خبر: ۵۱۴۳۷

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری رشت از درگیری حامیان حیوانات با مأموران حوزه جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب در شهرک قدس رشت خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل ازفارس، مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری رشت با اشاره به انتقاد برخی از ساکنان شهرک قدس مبنی بر حضور سگ‌های بلا صاحب در این محدوده از شهر اظهار کرد: مأموران سازمان در این حوزه چندین مرحله به‌منظور جمع‌آوری سگ‌های بلا صاحب به این بخش از شهر اعزام شدند اما هر بار برخی از حامیان حیوانات با تیم اعزامی درگیر شده و اجازه فعالیت به آنان ندادند.

«علیرضا حاجی پور» با تأکید بر اینکه سازمان پسماند شهرداری رشت با حضور تیم کارشناس نسبت به زنده گیری این سگ‌های بلا صاحب اقدام می‌کند، افزود: حامیان حیوانات معتقدند حضور سگ‌ها در محیط محصورشده برای این حیوانات مشکلاتی ایجاد می‌کند.

وی به شیوه‌نامه ابلاغی وزارت کشور در خصوص ساماندهی سگ‌های بلا صاحب اشاره کرد و گفت: بر اساس این شیوه‌نامه سازمان پسماند شهرداری رشت مجاز است نسبت به جمع‌آوری سگ‌های بلا صاحب اقدام کند اما متأسفانه با مداخله برخی از حامیان حیوانات این روند با مشکلاتی مواجه شده است.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری رشت با اشاره به عدم استفاده از آمپول یوتانایز بیان کرد: بر اساس شیوه‌نامه وزارت کشور سازمان پسماند شهرداری می‌تواند سگ‌هایی که بر اساس نظر کارشناسان غیرمفید تشخیص داده‌شده‌اند را با استفاده از آمپول یوتانایز معدوم کند.

حاجی پور با تأکید بر اینکه تاکنون از این آمپول در راستای جمع‌آوری سگ‌های بلا صاحب در رشت استفاده نکرده‌ایم، گفت: در حال حاضر هزینه نگهداری هر یک قلاده سگ به‌طور ماهیانه حدود 300 هزار تومان ارزیابی شده و این در حالی است که هزینه‌های واکسیناسیون، عقیم‌سازی و غیره نیز باید برای این سگ‌ها محاسبه شود.


نظر شما
ادامه