کد خبر: ۵۱۴۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: در راستای نظارت بر اجرای دستورالعمل رصد و پایش ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کشور و همچنین جلوگیری از قاچاق و توزیع بی‌رویه و بدون نسخه دارو، نظارت بر داروخانه‌های دامی استان به صورت مستمر اجرا می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر کامیار داهیم» با اشاره به نظارت بر حسن اجرای ضوابط و مقررات توزیع دارو و واکسن در استان، اظهار کرد: در راستای نظارت بر اجرای دستورالعمل رصد و پایش ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کشور و همچنین جلوگیری از قاچاق و توزیع بی‌رویه و بدون نسخه دارو، نظارت بر داروخانه‌های دامی استان به صورت مستمر اجرا می‌شود.

وی گفت: هدف از رصد و پایش دارو و واکسن‌های دامپزشکی توسط دامپزشکی و کارشناسان، جلوگیری از احتکار و گرانفروشی و نظارت بر حسن اجرای ضوابط و مقررات دارو و واکسن است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی بیان کرد: هم اکنون در سطح استان تعداد ۱۷۷ داروخانه دامپزشکی و تعداد ۲۳ شرکت پخش دارو و واکسن فعالیت می‌کنند که عملکرد این مراکز به صورت مستمر مورد پایش و رصد قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: طی سه ماه نخست سال جاری در بازدید به عمل آمده توسط کارشناسان این اداره کل تعداد ۳۳۳ بازدید از داروخانه‌های دامپزشکی و تعداد ۱۹بازدید از شرکت‌های پخش دارو و واکسن توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی صورت گرفته است.

داهیم خاطرنشان کرد: کارشناسان دارویی استان در بازدید‌های مشترک خود با تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا شناسایی موارد غیربهداشتی اقدام به ضبط و معدوم‌سازی می‌کنند و همچنین با متخلفان از طریق مراجع قضایی بدون هیچگونه اغماض برخورد قانونی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دامداران داروهای مورد نیاز خود را با نسخه دکتر دامپزشک و از داروخانه‌های دامپزشکی تهیه کرده و حتما پس از دریافت دارو به تاریخ تولید و انقضا درج شده بر روی اقلام دارویی توجه کنند، گفت: دامداران می‌توانند هر گونه تخلف در این خصوص را به اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
0
0
کدام نسخه؟
مگر دارو با نسخه تحویل می شود؟
حتی یک درصد از داروها با نسخه توزیع نمی شود.

شما آمار نسخه کلینیسین ها را با فروش داروخانه ها مقایسه کنید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
0
کار استان آذربایجانغربی ازاین حرفا گذشته، میاندوآب ۷تا بیمارستان داره ، چندتا داروخانه تازه تاسیس داره ، به خدا الان برین سابقه موسسان بیمارستان ها و داروخانه ها رو بررسی کنید شرط میبندم بعد از چند سال تاسیس هنوزم امتیازشون قانونن نمیرسه. ..................
نظر شما
ادامه