کد خبر: ۵۱۴۲۳

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست با محکوم کردن رفتار غیر انسانی کشتار سگ‌ها از سوی شهرداری گفت: هرگونه عقیم‌سازی، زنده‌گیری و یوتانایز باید طبق چارچوب قانونی انجام شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر شهاب الدین منتظمی» مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش با محکوم کردن رفتار غیر انسانی کشتار سگ‌ها از سوی شهرداری گفت: ما هرگونه کشتار بی‌دلیل و خارج از ضوابط مربوط به ساماندهی سگ‌های بی‌سرپناه را منطقی نمی‌دانیم.

وی ادامه داد: ممکن است برخی از سگ‌های بی‌سرپناه دچار مشکلات سلامتی باشند اما باید طبق دستورالعمل سازمان دامپزشکی که به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها ابلاغ شده است با این حیوانات برخورد صورت گیرد.

منتظمی خاطرنشان کرد: هرگونه عقیم‌سازی، زنده‌گیری و یوتانایز باید طبق این چارچوب قانونی انجام شود.

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش ادعای شهرداری در خصوص قدیمی بودن این فیلم را توجیه غیرمنطقی در مقابل رفتار غیرانسانی با حیوانات شهری دانسته و گفت: موضع سازمان محیط زیست محکومیت این رفتار است و ما پیگیر این موضوع خواهیم بود.

وی با بیان اینکه لایحه‌ مقابله با حیوان آزاری از سوی این سازمان تهیه و درحال طی کردن روند حقوقی است، بیان داشت: باید امکانات دستگاه‌های متولی در این زمینه احصا شود، چراکه عدم دسترسی به زیرساخت عملا این قانون را مسکوت می‌گذارد.

در این لایحه «ضرب و جرح»، «محبوس کردن»، «ناقص کردن اعضا»، «آزار جنسی»، «جراحی‌ها غیرضروری که منتهی به تغییر شرایط طبیعی و آزاردهنده برای حیوان شود»، «شکنجه روحی غیرقابل تحمل» و «رها کردن حیوانات دارای صاحب در شهر یا روستا یا خارج از آن در صورتی که حیوان قادر به ادامه حیات در طبیعت نباشد یا برای مردم یا طبیعت خطرناک باشد»، از موارد آزارحیوانات ذکر شده است.

 

نظر شما
ادامه