کد خبر: ۵۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در غرفه حکیم مهر:
«دکتر علی اسحاقی» افزود: واردات واکسن اگر منجربه ارتقای کیفیت شود، مفید است/ نباید همه راه‌ها را ببندیم و بگوییم هر چه موسسه رازی تولید کرد، مصرف شود ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: رئيس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی ضمن حضور در غرفه پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و آبزیان کشور، گفت: «شرایط کنونی کشور باعث شده که تولید واکسن طیور افزایش پیدا کند و در همین راستا، موسسه رازی نیز افزایش تولید را تجربه کرده و تولید چند واکسن جدید را استارت زده است.»

«دکتر علی اسحاقی» ضمن اظهار امیدواری از اینکه همه دست به دست هم دهیم تا واکسن‌های مورد نیاز در داخل تامین شود، تصریح کرد: «ما نمی‌گوییم که صادرات یا واردات واکسن انجام نشود. اما می‌‌توان شرایطی را مهیا کرد که نه فقط موسسه رازی، بلکه شرکت‌های دانش‌بنیان که متعلق به جوانان مملکت هستند، بتوانند خط تولید راه‌اندازی کرده و کارآفرینی کنند و منبع درآمد پایداری برای خود به وجود بیاورند.»

وی افزود: «ما در این زمینه فراخوان دادیم و حاضریم در خدمت افراد علاقه‌مند باشیم.»

رئیس موسسه رازی ضمن ارائه یک پیشنهاد در زمینه ایجاد تشکل مخصوص واکسن در کشور، خاطرنشان کرد: «مانند تشکل‌های فعال در زمینه داروسازی از جمله انجمن داروسازان، باید در زمینه واکسن هم تشکل ایجاد شود تا فعالان این حوزه بتوانند با هم یک تعامل داشته باشند و از وابستگی کشور کم کنند. کیفیت واکسن‌های وارداتی باید کاملا مشخص باشد، کمااینکه گاهی می‌بینیم واکسن‌های بی‌کیفیت وارد کشور می‌شود.»

وی ادامه داد: «البته بنده به این اعتقاد ندارم که راه‌های ترانزیتی کشور را ببندیم و بگوییم هرچه که موسسه رازی تولید کرد باید در کشور مصرف شود، اما به هر حال هر محصولی هم نباید به کشور بیاید.»

اسحاقی با تاکید بر اینکه اگر واردات واکسن به ارتقای کیفیت کمک کند، می‌تواند مفید باشد، تصریح کرد: «بحث واردات از مباحث خیلی جدی است، کمااینکه تفکر موسسه رازی این نیست که بگوییم چون ما واکسن را تولید می‌کنیم، با هر کیفیت پایینی هم که باشد، باید از ما خرید کنند.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤال حکیم مهر مبنی‌بر وضعیت واکسن نیوکاسل در بازار گفت: «در حال حاضر واکسن کشته نیوکاسل را در موسسه داریم. تولید واکسن نیوکاسل تک به شکل کشته خیلی هم بازار ندارد. واکسن زنده را هم آن چیزی که داریم، B1 و ... را پایش می‌کنیم. تولید به روز بیشتر از سال‌های قبل داریم و از نظر تولید واکسن مشکلی نداریم، اما فروش نیوکاسل B1 کمتر از سال قبل شده است. ظرفیت تولید داریم و بنده نظریه‌های مربوط به کمبود واکسن را تایید نمی‌کنم، مگر اینکه سویه دیگری باشد.»

رئیس موسسه رازی با بیان اینکه اگر شرکت‌های خصوصی و سرمایه‌گذاران قصد انجام کاری در زمینه تولید واکسن داشته باشند، حاضریم دانش فنی خود را در خدمت آنها قرار دهیم، تصریح کرد: «البته مسلم است که حق و حقوق موسسه را هم حفظ می‌کنیم. ما تمایل داریم کمک کنیم که شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه وارد شوند و اگر دانش فنی بخواهند در خدمت آنها هستیم.»

وی در پایان در خصوص برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و آبزیان کشور گفت: «این نمایشگاه تقریبا مانند سال گذشته است، هرچند امسال یک شرکت تولید کننده و یک شرکت وارد کننده واکسن اضافه شده‌اند. این نشان می‌دهد که فعالیت کشور در حوزه واکسن بیشتر می‌شود.»

اسحاقی ادامه داد: «بنده با این دید که به رقبای تولید کننده ما اضافه می‌شود، نگاه نمی‌کنم، بلکه این نشان دهنده این است که اهمیت واکسن بیشتر می‌شود. آنچه در این نمایشگاه ضعیف است و سال گذشته هم ضعیف بود، استقبال بازدیدکننده‌های خارجی است. این ضعف نمایشگاه بود که شاید ضعف تبلیغاتی باشد، چون انتظار می‌رود که بازدید کننده خارجی هم داشته باشیم، کمااینکه کشور ما در بحث واکسن در منطقه جایگاه بالاتری نسبت به خیلی از کشورها دارد.»
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
0
2
نگرش ایشان در مورد تولید واکسن بسیار سطحی است.تهیه واکسن به امکانات و دانش بسیار بالایی احتیاج دارد .نیروی تحصیل کرده آگاه به فنون و تکنولوژیهای پیش رفته نیازاست.کارخانه نان فانتزی نیست که هرکه تقاضا کرد مجوز بگیرد. نیروی تحصیل کرده برای آن در ایران فراهم نیست چرا که ما40 سال است قطع رابطه با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی معتبر دنیاکرده ایم. این موسسات دانش بنیاد هم چیزی شبیه به مشاغل زود باز ده دوره پرزیدنت احمدی نژاد میباشد.برای تهیه واکسن عده ای نخبه علمی نه سهمیه ای باید به خارج کشور فرستاده شود ودوره های لازم را آموزش ببینند و بعد یک مرکز با کمک بودجه ملی تاسیس شود. توسعه و حمایت از انستیتو رازی بهترین راه برای خود کفایی تولید واکسن میباشد. با چنین تفکر هایی که بر پایه واردات واکسن های بی کیفیت استوار است هیچوقت به جایی نخواهیم رسید. من از صحبت های ایشان بیشتر حمایت از دلالان وارد کننده واکسن را میبینم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
0
1
شما یکبار اینکار رو کردید و الان هر روز دادگاه و پاسگاه هستید. آزموده را آزمودن خطاست
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
0
1
آقای دکتر
واکسن تب برفکی چی شد و حق‌ و حقوق موسسه کجا رفت؟ در حال حاضر هم ایشون ... شاکی است و طلب کار!!!!
از واکسن PPR چه خبر؟ حق و حقوق موسسه کجا رفت؟ ................ دانش فنی موسسه چند سالیست که به حراج رفته و حالا از حق و حقوق صحبت میفرمائید!!!!
نظر شما
ادامه