کد خبر: ۵۱۳۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر


مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری اهواز با اشاره به عقیم سازی ماهانه ۶۰ قلاده سگ در اهواز گفت: حدود هفت هزار مترمکعب از فضای سایت دفن زباله صفیره برای عقیم سازی سگ‌های بدون صاحب در اهواز اختصاص یافته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «محمدرضا قنواتی» روز شنبه در حاشیه بازدید از سایت عقیم سازی سگ های بدون صاحب در اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد: این سایت دارای اتاق معاینه، اتاق جراحی، داروخانه، حمام کنه و قرنطینه است.

وی ادامه داد: سگ های نر یک هفته و سگ های ماده ۲ هفته پس از عقیم سازی با نصب گوشواره هایی برای شناسایی، در همان محل زنده گیری رها می شوند.

قنواتی یادآور شد: سایت عقیم سازی سگ های بدون صاحب اهواز ظرفیت عقیم سازی ۷۸۰ قلاده سگ در ماه را دارد اما به دلیل عدم همکاری دستگاه ها و ادارات مربوطه با ۱۵ درصد ظرفیت فعالیت می کند.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اهواز گفت: هر قلاده سگ از زمان ورود به سایت تا زمان خروج حدود ۱۰ میلیون ریال هزینه نیاز دارد، این رقم فشار زیادی را به شهرداری تحمیل می کند.

وی ادامه داد: مطابق قانون ۱۶ دستگاه مانند دامپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداری، دامپزشکی و سازمان های حامی حقوق حیوانات باید در طرح عقیم سازی سگ های بدون صاحب همکاری کنند اما هیچکدام شهرداری اهواز را یاری نکردند.

عدم رهاسازی سگ ها در شهر

عضو شورای شهر اهواز نیز در این خصوص گفت: نباید سگ های بدون صاحب پس از عقیم سازی در محیط شهری رها شوند زیرا در این صورت زحمات کشیده شده به هدر می رود.

فتح الله حاجتی ادامه داد: برخی از محل های تجمع سگ های بدون صاحب متعلق به شرکت نفت و ملی حفاری است که باید درخصوص ساماندهی و عقیم سازی این سگ ها با شهرداری همکاری کنند.

از سال ۱۳۸۸توسط وزارت کشور دستور عملی برای کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب به شهرداری ها ابلاغ شده است، به گفته حامیان حقوق حیوانات بیش از ۶ هزار قلاده سگ بدون صاحب در اهواز وجود دارند.

سال گذشته پیدا شدن لاشه سوزانده شده چند قلاده سگ بدون صاحب در منطقه مهدیس اهواز باعث انتقادات بسیاری از سوی حامیان حقوق حیوانات شد.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محفوظ
|
Brazil
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
0
0
برای کاهش هزینه ها بجای روش جراحی می توانید واکسنهایی که در دنیا برای عقیم سازی استفاده می شود را بکار ببرید.
نظر شما
ادامه