کد خبر: ۵۱۳۲۰


رییس سازمان دامپزشکی کشور حضور گسترده تشکل‌های تولیدی صنعت دام، طیور و آبزیان برای واردات مستقیم نهاده‌ها شامل واکسن، ریزمغذی‌ها، مکمل‌ها و داروها را خواستار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر علیرضا رفیعی پور» روز شنبه در نشست خبری خود که در محل اداره کل دامپزشکی استان تهران برگزار شد، افزود: به تازگی در مکاتباتی که با تشکل‌ها و تولیدکنندگان برای واردات نهاده‌های مورد نیاز صنعت داشتیم، تنها ۱۵ درصد تشکل‌ها مراجعه کرده‌اند که این موضوع قابل قبول نیست. ‌

به گفته وی، پیش از این حضور تشکل‌ها برای واردات نهاده‌های صنعت صفر بوده است.

وی با بیان این که کسی از خود تولیدکنندگان دلسوزتر برای تولید نیست، اظهار داشت: برخی تشکلهای ما دارای بیش از ۲۴ هزار عضو هستند، بنابر این به راحتی می‌توانند با کمترین سرمایه به بحث واردات نهاده‌ها ورود پیدا کنند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور، سیاست سازمان دامپزشکی را صدور مجوز به خود تولیدکنندگان و تشکل های صنعت دام، طیور و آبزیان عنوان کرد.

وی عدم حضور تشکل‌ها را در واردات نهاده‌های مورد نیاز را از ضعف های این صنعت دانست و ادامه داد: به طور قطع ورود تشکل‌ها در این عرصه پشتیبانی از تولید است که باید اقدامات لازم برای توانمندی تشکل‌ها انجام شود.

وی اضافه کرد: اکنون سازمان دامپزشکی برای توانمندی تشکل‌ها و کمک به آنها برای واردات، تفویض اختیارات لازم صورت گرفته تا بدون وقفه مراحل صدور مجوزها انجام شود.  

رفیعی پور با بیان این موضوع که پیش از این صدور مجوزها حتی یک دهه به طول می‌انجامید گفت: به منظور مقابله با تحریم‌ها و رفع موانع تولید سازمان دامپزشکی علاوه بر تفویض اختیارات به استانها اقدام به مرتفع کردن قوانین دست و پا گیر نیز کرده است تا جایی که اکنون به صورت آنلاین و به روز مجوزهای لازم صادر می شود.  

وی با اشاره به این که مراحل صدور مجوز از سپس متقاضیان قابلیت رصد از هر نقطه دنیا را دارد، افزود: حتی اگر وقفه ای در صدور مجوز صورت بگیرد کارشناسان مربوطه بازخواست می شوند.



نظر شما
ادامه