کد خبر: ۵۱۲۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با حضور در آیین افتتاح هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته، ضمن اختصاص ساعتها وقت به بازدید از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه، از پاویون اختصاص یافته به 8 تشکل تولیدی بخش کشاورزی نیز بازدید کرد .

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، روز گذشته در افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته که با حضور مسئولان، کارشناسان،‌ تولیدکنندگان و صاحبان صنایع داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران برگزار شد.

«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور در حاشیه این نمایشگاه با اشاره به ویژگی‌های هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته گفت: در این نمایشگاه تولیدکنندگان و صنایع وابسته دام و طیور و همچنین زنجیره‌های تولید گردهم آمده‌اند که در صورت همکاری آنها با یکدیگر هزینه‌های تمام شده تولید کاهش می‌یابد و حاشیه سود تولیدکنندگان بیشتر خواهد شد .

وی با اشاره ویژه به اهمیت حمایت از زنجیره‌های تولید در کاهش نرخ تمام شده ادامه داد: در زنجیره تولید تولید دام روستایی تبدیل به دامداری صنعتی می‌شود و راه‌اندازی این سیستم در کل کشور می‌تواند تحولی بزرگ در بخش تولید ایجاد کند .

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از قابلیت‌های بخش دام کشور اشاره کرد و گفت: در حالی که پیش از این واردکننده محصولات دامی بودیم، اما اکنون در تخم‌مرغ جایگاه دهم جهان و در تولید شیر و مرغ جایگاه هشتم دنیا را داریم که این نشان‌دهنده موفقیت‌هایی است که سال‌های گذشته داشته‌ایم .

وی با یادآوری اجرای برنامه ملی کنترل نیوکاسل برای نخستین ‌بار در کشور که چندی پیش نیز از طریق همین پایگاه اطلاع رسانی سازمان دامپزشکی کشور اعلام شده بود گفت: این طرح با استفاده از واکسن‌های نوترکیب تولید داخل و وارداتی درگام نخست برای واکسیناسیون کامل طیور بومی و روستایی انجام خواهد شد .

رفیعی‌پور با بیان اینکه بیماری نیوکاسل 60 سال است در کشور برای فارم‌های تولید مرغ آسیب جدی وارد می‌کند، اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک میزان این بیماری در کشور به استانداردهای جهانی برسد .

رفیعی‌پور پس از مصاحبه با خبرنگاران همچون روال نمایشگاه سال گذشته با حوصله شنونده درددل‌های غرفه داران نمایشگاه دام و طیور شد و ضمن اینکه مدیران عامل اتحادیه‌های دامداران ایران و اتحادیه مرغداران میهن او را در جریان بازدید چند ساعته همراهی می کردند، در بخشی از برنامه‌های بازدید خود، از پاویون اختصاص یافته به تمام 8 تشکل تولیدی کشور نیز بازدید کرد .
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
1
0
مایه امید است
نظر شما
ادامه