کد خبر: ۵۱۲۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر


انجمن ژین موکریان در خصوص کشتار سگ‌های باغ مکاییل مهاباد بیانیه ای صادر نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از هاژه، به دنبال وقوع حادثه کشتار سگ‌های بی سرپرست در باغ مکاییل مهاباد که دست کم 10 سگ به وسیله مواد شیمیایی تلف شدند انجمن خیریه حمایت از حیوانات "ژین" موکریان مهاباد بیانیه صادر کرد.

متن بیانیه بدین شرح است: 

حضور محترم مردم شریف و مسئولین ادارات و ارگانهای مربوطه شهرستان مهاباد

با سلام و عرض ادب؛ 

بدون شک همه شما عزیزان خبر مخرب و آزار دهنده قتل وعام سگ های بی پناه پارک ملت و تصاویر پخش شده آن را دیده و شنیده اید. عکسها و فیلم های منتشر شده از این حادثه موئید این است که شخص یا اشخاصی به دستور ارگان یا به صورت سرخود ناآگاه به زیست محیط و اکوسیستم جانوری آستین همت را در راستای تخریب محیط زیست و از بین بردن گونه های جانوری بالا زده و جان موجوداتی زنده را که خداوند به آنها حق حیات بخشیده به آسانی گرفته و بدین شیوه ضمن پایمال نمودن اصول انسانی موجب تشویش اذهان عمومی، ترویج خشونت و برانگیخته شدن احساس قشر کثیری از اجتماع شده اند که برپایی مهر و محبت در جامعه را در حق تمام موجودات زنده ترویج می نمایند.

 چند دهه قتل وعام سگ های بی پناه ثابت نموده که کشتار آنها نه تنها روشی غیر اخلاقی بوده بلکه هرگز موجب کنترل جمعیت آنها نخواهد شد و تجربه ثابت نموده این راهکرد غیر انسانی منسوخ است. با وجود تلاش گروهی از شهروندان، حامیان و انجمن های زیست محیطی در خصوص حمایت از حیوانات بی پناه و تلاش در کمک به شهرداری به عنوان بازو و اهرم کارآمد برای سروسامان بخشیدن به حیوانات بی سرپرست شهری و حتی کمک در برپایی ایجاد بستری بهداشتی که مد نظر ادارات مخالف و شهروندان غیر حامی است، در فیلم ها و عکس های منتشر شده شاهد قتل و عام بی رحمانه و انزجار انگیز توله ها، سگ های بی پناه و بی آزاری هستیم که همه واکسینه و تحت حمایت بودند، کشتار با انواع سم به خصوص استریکتین که از سال 78 استفاده از آن ممنوع اعلام شده به دلیل ماندگاری طولانی آن در محیط زیست و آثار مخرب آن برای انسان و دیگر حیوانات متاسفانه با این توصیف باز مورد استفاده قرار گرفته آن هم در مکانی عمومی.

با عنایت به جلسات متعدد و پیگیری های جدی و متوالی این انجمن با ارگانها، ادارات و سازمانها و مصوبه فرمانداری محترم در جلسه مورخ 06/05/1397 به شماره دعوتنامه 4032/8/1/1443 متاسفانه به دلیل کارشکنی بعضی ادارات تا کنون به هدف نهایی که احداث نقاهتگاه دائمی جهت ارائه خدمات بهداشتی و رفاهی مناسب است نرسیده ایم. دستورالعمل ساماندهی حیوانات شهری مصوب سال 78 کار گروهی را جهت ساماندهی و کنترل جمعیت حیوانات شهری که متشکل از فرمانداری، شهرداری، ادارات دامپزشکی، شبکه بهداشت، منابع طبیعی، محیط زیست و انجمن های حمایتی می باشد معرفی نموده که اگر تا کنون مفاد این دستورالعمل اجرایی می شد اکنون شاهد این قتل وعام، هرج و مرج و بی نظمی نبودیم پس مقصر اصلی خود ما هستیم نه حیوان زبان بسته ای که حتی توان دفاع از خود را ندارد.

لازم به ذکر است این انجمن مورخه 06/05/97 در این رابطه طرح جامع سلامت شهری را در قالب بسته پیشنهادی به روش  CNVRکه شامل زنده گیری، عقیم سازی، واکسیناسیون و انگل تراپی، پلاک گذاری و رها سازی می باشد به فرمانداری محترم شهرستان، نماینده محترم، شهرداری و شواری شهر محترم ارائه نموده که در آن تمامی الزامات، واجبات و احداثات جهت انجام این امر ذکر شده و به طور دقیق و مهندسی شده در رابطه با هرکدام توضیحات لازم ارائه شده است. ولی متاسفانه ارگانهای مربوطه با توجه به بازدید میدانی و مشاهده کردن وضعیت موجود اموراتی که مربوط به خود این ارگانها است را نیز به دوش این انجمن گذاشته و به جای استفاده بهینه از پتانسیل موجود در حال سوء استفاده از این امر می باشند.

در حال حاضر نقاهتگاه موقت شهرداری به دلیل تحقق نیافتن وعده ها، نبود وسیله نقلیه مناسب جهت جمع آوری غذا، نبود بودجه کافی، کمبود مکان، فضای مناسب و بهداشتی، نبود انشعابات آب و برق، مشکل تامین غذای روزانه، تهیه دارو جهت عقیم سازی و نبود اتاق ایزوله، انگل زدایی و هزینه های جانبی دیگر مواجه شده و نتیجه دردناک آن را در چند روز گذشته دیدیم زجرکش کردن چندین قلاده که‌ آمار آن به گفته ای نزدیک به 172 قلاده می رسد با وضعیت دردناک و بازماندگان این فاجعه توله های که هنوز چشمشان باز نشده است، یکی دیگر از عوامل به وجود آمدن این حادثه مسموم کردن فضای مجازی و جامعه توسط برخی رسانه ها می باشد.

باور بفرمایید این حیوانات بی پناه جلوه شهر را زشت نمی کنند برعکس برنامه های پخش شده از صدا و سیما (ئاوینه) و بعضی از پایگاههای خبری با خواندن زباله و عامل زشتی شهر این مخلوقات را خود به خود در ذهن مخاطب بد جلوه می دهند، احتمالا مشکلات شهر فقط به این زبان بسته ها ختم می شود و  بس. این موجودات اهرم فشار نیستند لطفاً برای پیشبرد اهداف و مشکلات شخصی خود با دیگر ارگان ها و سازمان های شهر از جان آنها مایه نگذارید. استفاده کردن از تریبون یک مکان فرهنگی که خود باید فرهنگ ساز یک جامعه باشد جهت ترویج و تحریک به حیوان آزاری بازتاب و اثرات منفی در پی دارد. تفکر کنیم و سنجیده لب بگشاییم این مخلوقات جهان هستی زباله، ولگرد و پسماند نیستند امیدواریم این دوستان با پتانسیلی که در اختیار دارند نسبت به حل مسئله و ارائه راهکار کارآمد و فرهنگ ساز باشند وآن را راهبردی کنند.

چون به یقین رسانه ای که با قدرت و ثروت میکس شود گوشش بدهکار حرف حق نیست و آدرس غلط و اشتباه به مردم و یک جامعه خواهند داد. درپایان انجمن حمایت از حیوانات ژین به عنوان یک انجمن مردم نهاد و رسمی ضمن محکوم کردن این عمل انزجار بر انگیز و غیر انسانی همراه با تمام حامیان و انجمن های زیست محیطی مهاباد خواهان پیگیری سریع ادارات مربوطه، شهرداری و مراجع قضایی شهرستان مهاباد بنابر مفاد ماده 638 و دستورالعمل ریاست محترم قوه قضاییه در خصوص نظارت و پیگیری حقوق عامه برای مشخص نمودن و مجازات افرادی است که با این اقدام موجب تشویش اذهان عمومی و ترویج خشونت بر علیه موجوداتی شده اند که زبانی برای ابراز درد و رنج خود نداشته و ظالمانه بحق حیاتشان تجاوز شده است.

حال از شما بزرگواران تقاضامندیم جهت تسریع بخشیدن هرچه بیشتر امور مربوطه و ایجاد یک نقاهتگاه مناسب و بهداشتی جهت ساماندهی و کنترل جمعیت و تحقق این امر عام المنفعه، خیر و خداپسندانه مصرانه پیگیر خواسته ها و عملی کردن این هدف انسانانه و یاری رسان ما باشید با کمک های نقدی خود یا در تهیه و تامین غذا و دارو و کمک فیزیکی با حضور خود در نقاهتگاه و در داخل و اطراف شهر نیز تا رسیدن به نتیجه نهایی از آزار و اذیت رساندن به این حیوانات جلوگیری کنیم چون با شروع فصل سرما به داخل و اطراف شهر پناه می آورند جهت تهیه غذا، تا میتوانیم پسماند مواد غذایی خود را از آنها دریغ نکنیم و فرهنگ کمک رسانی را تبلیغ و عملی کنیم امید است که اجر شما در پیشگاه خداوند متعال محفوظ بماند.

در پایان نهایت تشکر و امتنان خود را از دادستان محترم جناب آقای حیدری، فرمانداری محترم، امام جمعه محترم، کارکنان و پرسنل شهرداری و اعضاء محترم شواری شهر مهاباد بخصوص جناب آقای دکتر احمدزاده، اعضاء و هیئت مدیره محترم انجمن خیریه حمایت از حیوانات "ژین" موکریان مهاباد، انجمن سبز اندیشان جوان مهاباد، آقای دکتر کیوان طه پور، کادر و پرسنل خبرگزاری ایرنا، شبکه جهانی سحر، خبرگزاری هاژه، پایگاه پژوهشی خبری مهاباد نامه، پایگاه خبری ریکار، آژانس خبری کورد پرس و کلیه عزیزانی که در این امر مهم همواره کمک حال ما بودند اعلام می نمائیم. 

با نهایت تشکر و سپاس فراوان از محضر شما

انجمن خیریه حمایت از حیوانات "ژین" موکریان مهاباد

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
1
1
متاسفانه برخی از این انجمن های به ظاهر مدافع حقوق حیوانات ، تبدیل به ابزاری برای تیغ زدن شهرداریها و باج گیری از آنها شده و بودجه شهرداریها را به یغما می روند.
البته در این میان ، افراد سالم هم وجود دارند که بدون چشمداشت تلاش می کنند.

یکی از این مراکز اقدام به دریافت زمین ، امتیاز برق سه فاز ، و پروانه ساختمانی رایگان و.... نمود و درپایان به بهانه عدم حمایت شهرداری ، تاسیسات خود را به نزخ روز به فروش رساند.

دقت لازم است
نظر شما
ادامه