کد خبر: ۵۱۲۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر


رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: این موسسه تحقیقات ساخت واکسن برای حفظ ماهیان خاویاری دریای خزر را آغاز می کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر علی اسحاقی» صبح سه شنبه در نشست مشترک با رئیس موسسه تحقیقات بین المللی تاسماهیان دریای خزر، در خصوص درخواست این موسسه برای ساخت واکسن ماهیان خاویاری، گفت: موسسه رازی برای حفظ ماهیان خاویاری دریای خزر و تداوم پرورش اختصاصی این گونه در ایران، همکاری لازم را به عمل خواهد آورد.

وی افزود: برای این منظور لازم است موسسه تحقیقات تاسماهیان دریای خزر پس از هماهنگی های لازم با سازمان دامپزشکی، سویه های در گردش بیماری های آبزیان خاویاری را به منظور مقایسه ایمنی زایی و آغاز تحقیقات در اختیار موسسه رازی قرار دهد و موسسه رازی نیز در زمینه کشت، فرمولاسیون و بهینه سازی به کمک ادجوانت های مختلف، وارد عمل شود.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی همچنین با بیان اینکه پس از ساخت واکسن در مقیاس نیمه صنعتی، انجام مطالعات بالینی و بی ضرری در مزارع پرورش ماهیان خاویاری ضروری است، یادآور شد: پس از دستیابی به دانش فنی ساخت واکسن در موسسه رازی، می توان تولید انبوه این واکسن را به بخش خصوصی سپرد.

 


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر
|
Italy
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
0
0
واکسن های قزل آلا کاربرد داشت ؟ لطفا بیت المال حیف میل نفرماید
نظر شما
ادامه