کد خبر: ۵۱۱۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

اکیپ بازرسی به سرپرستی مدیرکل دامپزشکی استان کردستان در بازدید نیمه شب روز 15 مرداد 98 که بصورت سرزده از یکی از کشتارگاه های مرغ انجام دادند، مقدار 1410 کیلوگرم فرآورده منجمد تاریخ منقضی که به شکل خاصی مخفی شده بود را کشف و ضبط نمودند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کردستان، در این بازدید چند ساعته مدیر کل و گروه همراه از مراحل کشتار مرغ، قطعه بندی و بسته بندی مرغ و آلایش های خوراکی آن بازدید به عمل آمد و ایرادات و پیشنهاد هایی به مسئول فنی بهداشتی مستقر در واحد اعلام گردید.

سپس نوبت به بازدید از سردخانه نگهداری مرغ منجمد کشتارگاه شد؛ با دقت و ریز بینی کارشناسان مشاهده گردید که روند نگهداری مرغ بخصوص از نظر سرمایشی و چیدمان کارتن های محموله مرغ، بر اساس تاریخ تولید ایرادات زیادی وجود دارد، از جمله تعدادی از کارتن های محموله بدلیل سپری شدن تاریخ مصرف، چندین ماه از تاریخ مصرف آنها سپری شده بود و به شکل خاصی از دید بازرسان مخفی نگه داشته شده بود.

در ادامه با بررسی کل محموله های موجود، تعداد 133 کارتن انواع مرغ قطعه بندی شده تاریخ منقضی به وزن 1410 کیلو گرم ضبط گردید.

پس از بازدید، موضوع به مقام قضایی اطلاع رسانی شد که منجر به صدور حکم معدوم سازی محموله کشف شده گردید و دستور دادستانی در تاریخ 16 مرداد 98 در شرایط بهداشتی به مرحله اجرا درآمد.

گفتنی است دکتر مجتبی ورمقانی مدیر کل دامپزشکی استان کردستان را در این بازدید معاون سلامت و یکی از کارشناسان بهداشت عمومی اداره کل همراهی می نمودند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمدوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
0
2
ما ۵۰۰ تن را گزارش کردیم و محموله را هم معدوم کردند اما دادگاه نفرستادند و رییس اداره وکیل مجرم شد و فرمودند که نتونسته صادر کند.یعنی گزارش هم به استان داده شد و‌ گرنه شهرستان گزارش می شد ترتیب اثر داده نمی شد.
رییس اون شهرستان در شهرستان دیگری وکالت می کنند.
موید باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
1
2
ای کاش در همه ی استان حداقل یک نفر مثل دکتر ورمقانی حضور داشت
نظر شما
ادامه