کد خبر: ۵۱۱۱۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

پیرو درج خبری در پایگاه خبری تابناک با عنوان «با ٢٠ شركتی كه یك میلیارد یورو ارز دولتی در آنها گم شده است، بیشتر آشنا شوید» که در آن از شرکت داروسازی رویان دارو به عنوان یکی از این ٢٠ شركت نام برده شده بود، شرکت رویان دارو جوابیه‌ای منتشر کرد.

 به گزارش حکیم مهر به نقل از تابناک اقتصادی، متن این جوابیه که به امضای مدیرعامل این شرکت رسیده، به شرح زیر است:

 مدیر مسئول محترم سایت خبری تحلیلی تابناک

با سلام و احترام

در پاسخ به گزارش درج شده در سرویس اقتصاد پایگاه خبری تابناک با عنوان "با ۲۰ شرکتی که یک میلیارد یورو ارز دولتی در آن‌ها گم شده است، بیشتر آشنا شوید!" به کد خبر ۹۱۴۷۶۶ مورخ ۷/۵/۱۳۹۸ آن پایگاه خبری، توضیحات زیر را جهت پاسخگویی و شفافیت عملکرد شرکت داروسازی رویان دارو به استحضار رسانده و درخواست انعکاس جوابیه شرکت داروسازی رویان دارو را در آن پایگاه تحلیلی خبری طبق ماده 23 قانون مطبوعات، جهت تنویر افکار عمومی دارد:

 1. شرکت داروسازی رویان دارو به عنوان بزرگترین تولیدکننده و توزیع‌کننده داروهای دامی کشور و بخش کوچکی از داروهای انسانی بر حسب رسالت ملی خود و همسو با سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران در جهت اعتلای تولید داخلی و با بیش از 400 پرسنل مستقیم با تمام دشواری‌ها در حال تولید و فعالیت است و با افتخار اعلام می‌نماید که همچون گذشته سهم بسزایی در حفظ، حراست و سلامت منابع پروتئینی کشور که درواقع نیاز اصلی و اولیه غذایی مردم شریف ایران است را دارد و علی‌رغم تمامی محدودیت‌ها و تحریم‌های ظالمانه موجود، بخش عمده‌ای از محصولات دارویی مورد نیاز کشور را در چرخه تولید قرار داده تا چه در حوزه انسانی و چه در حوزه دامی در سبد دارویی کشور، احساس کمبودی ایجاد نگردد.

 2. میزان بدهی ارزی رفع تعهد نشده شرکت داروسازی رویان دارو از سال 1397 تاکنون بر اساس کل ارز تخصیص داده شده تنها حدود دو درصد است و در این ارتباط کلیه کالاهای مربوطه نیز وارد کشور شده و اسناد ترخیص گمرکی و حمل آن کالاها موجود می‌باشد. همچنین مدارک استعلامی از بانک‌های مختلف بر اساس میزان تعهدات سررسید شده شرکت نشان ‌دهنده این است که شرکت داروسازی رویان دارو تقریبا صددرصد تعهدات ارزی خود را به طور کامل و دقیق انجام داده است. ولی ارقام اعلامی در نامه رئیس محترم بانک مرکزی که در رسانه‌ها منتشر شده شامل تمام تعهدات اعم از سررسید شده و سررسید نشده را در بر می‌گیرد. بدیهی است که روند قانونی و اداری اعم از تخصیص ارز، ترخیص مواد اولیه دارو و رفع تعهدات، امری زمان‌بر بوده و به همین جهت است که بانک مرکزی مهلت‌هایی را بر رفع تعهدات در نظر گرفته است.

 3. علت عدم رفع تعهد مربوط به دو درصد از تعهدات سررسید شده این شرکت، ایرادات سیستمی سامانه‌های گمرکی، بانک‌های عامل و بانک مرکزی است و تمامی این مواد اولیه به صورت کامل از مبادی گمرک جمهوری اسلامی ایران مطابق با اسناد حمل ترخیص گردیده و تحت نظارت سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت، در شبکه توزیع قرار گرفته است. بنابراین اساساً موضوع گم شدن ارز تخصیصی به شرکت داروسازی رویان دارو به طور کامل تکذیب می‌گردد.

 4. این شرکت تمام فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی خود را در چهارچوب قوانین و مقررات مصوب جمهوری اسلامی ایران از جمله وزارت بهداشت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت و معدن و بانک مرکزی انجام می‌دهد و طبق رویه جاری توسط نهادهای نظارتی از جمله سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده تحت نظارت است و صراحتا اعلام می‌شود هیچگونه تخلف و تخطی از قوانین جاری از سوی شرکت داروسازی رویان دارو رخ نداده است و این شرکت آماده پاسخگویی به تمام مراجع ذیصلاح مسئول است و همچنین نامه‌ای در این رابطه توسط شرکت داروسازی رویان دارو در تاریخ 13/5/1398 برای رئیس کل محترم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران جهت شفافیت عملکرد شرکت داروسازی رویان دارو ارسال شده است

 5.  در نهایت مجددا تاکید می‌گردد کلیه اسناد و مدارک مؤید موارد فوق به طور کامل و جامع در شرکت موجود است و شرکت داروسازی رویان دارو ضمن استقبال از فرآیندهای شفاف سازی پیشنهاد می‌نماید پیش از تهیه گزارش‌های مشابه، از شرکت درخواست رفع ابهام و شبهات شود تا قضاوت مسئولین محترم و افکار عمومی بر مبنای صحیحی شکل گیرد. ضمنا تصویر استعلام اخذ شده از پورتال بانک مرکزی که ممهور به مهر بانک است و در آن بدهی جاری شرکت داروسازی رویان دارو معادل 2.32 درصد ذکر شده به پیوست تقدیم می‌گردد.

با تشکر

مدیر عامل شرکت داروسازی رویان دارو

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
1
5
چرا در مورد سوالات علمی مصرف کنندگان محصولاتتون بخوبی پاسخگو نیستید؟
امروز چهارشنبه در وقت اداری تماس گرفتم چند بار اما بی فایده بود...خوب چرا الکی شماره تلفن رو محصولاتتون درج میکنید...
پشیمون شدم از این همه خریدم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
0
1
خداوند انسان را آفرید و انسان توجیه را بگردید پرتقال فروش را پیدا کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
2
2
دوستان اطلاع دارید مالک رویان دارو کی ه؟
نظر شما
ادامه