کد خبر: ۵۱۱۰۰

مسئول مبارزه با بیماری های منطقه زردین و نیر گفت: نتیجه آزمایش هاری در زردین مثبت است و اهالی منطقه برای واکیسناسیون به مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، «دهقان» با اشاره به اینکه بیماری هاری در بین حیوانات اهلی و وحشی پستاندار قابل انتقال است افزود: یک مورد گوسفند گزیدگی توسط گرگ‌ها در منطقه زردین بعد از پنج تا شش روز با علامت تب روبرو شد که با مشکوک شدن دامپزشکی، نمونه سر گوسفند به انستیتو پاستور تهران فرستاده و نتیجه نمونه، مثبت گزارش و انتقال بیماری هاری از گرگ به دام تائید شد.

وی گفت: هم اکنون کمیته اتلاف سگ‌های ولگرد با محوریت هاری با حضور بخشدار، دامپزشک، پزشک مرکز جامع خدمات سلامت زردین و محیط زیست در مرکز سلامت زردین تشکیل شده است و همه افرادی که با دام‌ها سر و کار داشته اند و همچنین دام‌هایی که با گوسفندان آلوده در تماس بوده اند باید هرچه سریعتر واکسینه شوند.

مسئول مبارزه با بیماری‌های منطقه زردین و نیر به مردم توصیه کرد پس از هر گونه حیوان گزیدگی ابتدا ۱۵دقیقه محل زخم را با آب و صابون شستشو و سپس هرچه سریعتر برای معاینه و واکسیناسیون اقدام کنند.

هفته گذشته با حمله گرگ‌ها به منطقه زردین، ده گوسفند تلف شدند.

هاری بیماری ویروسی است که موجب التهاب مغزی حاد می‌شود. ویروس از بزاق حیوان مبتلا به هاری و محل گازگرفتگی وارد بدن شده، در ماهیچه‌ها به سمت اعصاب انتهایی می‌رود و شروع به تکثیر می‌کند و مرگ در صورت ابتلاء به هاری تقریباً قطعی است.

دهستان زردین از توابع شهرستان تفت است و در ۸۵ کیلومتری مرکز استان یزد واقع شده است.

 
نظر شما
ادامه