کد خبر: ۵۱۰۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: ۸ رشته جدید شامل یک رشته جدید در مقطع دکترای تخصصی، ۵ رشته کارشناسی ارشد و ۲ رشته کارشناسی در دانشگاه شهرکرد و دانشکده‌های اقماری آن از مهرماه امسال دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «سعید کریمی» روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران این استان افزود: از مهرماه امسال رشته بهداشت و بیماری آبزیان در مقطع دکترای تخصصی و گرایش‌های جدیدی در رشته‌های مهندسی عمران، مهندسی مواد، مدیریت کشاورزی، ادبیات روایی و مشاوره شغلی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه شهرکرد تدریس می شود.

وی ادامه داد: همچنین از سال تحصیلی جدید رشته علوم سیاسی در دانشکده فارسان و رشته مواد در دانشکده فنی و مهندسی بروجن در مقطع کارشناسی دانشجو می‌پذیرد.

کریمی ، با اشاره به نیازسنجی استان و تلاش برای تحقق توسعه سافتگی استان، تصریح کرد: آمایشی در حال انجام است که برخی رشته هایی که متقاضی ندارد و ریزش دانشجو در این رشته ها را شاهد هستیم، تعیین تکلیف شوند.

رئیس دانشگاه شهرکرد همچنین با تاکید بر توجه به تقویت روحیه نشاط در فضای دانشگاه، اظهار داشت: در سال گذشته ۲۲۰ عنوان برنامه فرهنگی در دانشگاه اجرا شد و تشکل‌های سیاسی، علمی و کانون‌های فرهنگی در این برنامه‌ها نقش فعالانه‌ای داشته‌اند.

کریمی افزود: هم اینک ۵ تشکل سیاسی، ۴۵ انجمن علمی و ۲۸ کانون فرهنگی در این دانشگاه فعال هستند.

وی با بیان اینکه استادان و پژوهشگران این دانشگاه در راستای پیگیری مطالبات مردم استان در حوزه آب در یک فضای علمی و کارشناسی شده اقدام می کنند، تصریح کرد: با برگزاری نشست ها و کارگروه های تخصصی و اجرای پژوهش های علمی تلاش می شود تا مسئولان ارشد استان را در خصوص مسائل آب استان آگاه کرد.

کریمی، با اشاره به فعالیت های اقتصادی دانشگاه شهرکرد افزود: اجرای ۲۰ هکتار کشت گل محمدی، توسعه واحدهای دامپروری، مشارکت در برگزاری المپیادهای علمی و گسترش فعالیت های کلینیک دامپزشکی از جمله این فعالیت‌ها به شمار می رود.

وی، جذب دانشجویان خارجی را از مهمترین برنامه های این دانشگاه عنوان کرد و گفت: هم اینک ۲۰ دانشجو از کشور افغانستان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه شهرکرد تحصیل می کنند.

۷ هزار دانشجو در ۱۹۰ رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای تخصصی و حرفه ای با بهره مندی از حضور ۳۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شهرکرد تحصیل می کنند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
2
1
دانشگاه شهرکرد 7000دانشجو داره؟؟؟؟
نه بابا فکر نکنم من خودم 20سال پیش اونجا دانشجو بودم بعدش هم هرسال رفتم اونجا امتحان ارشد دادم!!!!! خداییش ظرفیت 7000 نفری نداره
یعنی دانشگاه فردوسی مشهد که 30000 دانشجو داره حداقل 20برابر دانشگاه شهرکرد امکانات علمی از استاد تا امکانات آزمایشگاهی و خوابگاه و.... داره
نظر شما
ادامه