کد خبر: ۵۱۰۴۹

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان، تلاش جهادی دامپزشکی در راستای صادرات فرآورده های غیر نفتی را نمونه ی بارزی از موفقیت در راه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «سید محمدجواد ابطحی» نماینده مردم شریف شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه با حضور در محل اداره کل دامپزشکی استان با «دکتر شهرام موحدی» مدیرکل دیدار و  بر سر موضوعات مختلف حوزه دامپزشکی به گفتگو پرداختند.

دکتر موحدی مدیرکل دامپزشکی استان ابتدا تاریخچه ای از تاسیس سازمان دامپزشکی کشور بیان نمود و درادامه گزارشی از اهم اقدامات دامپزشکی در حوزه های گوناگون همچون پیشگیری و کنترل بیماری های واگیر دام و مشترک بین انسان و دام با واکسیناسیون بیش از 12 میلیون سرنوبت به طور سالیانه، بهداشت و سلامت فرآورده های خام دامی با حذف سالیانه بیش از 500 تن انواع فرآورده ناسالم و غیر بهداشتی از مراکز تولید و عرضه و همچنین صادرات فرآورده های دامی خوراکی و غیر خوراکی و ارزآوری بیش از 25 میلیون دلاری به صورت سالیانه ارائه نمود.

وی در مبحثی دیگر به مشکلات موجود بر سر راه نیل به اهداف والای سازمانی اشاره نمود و افزود:  با توجه پهناوری استان اصفهان و اینکه خدمات دامپزشکی می بایست در محل دامداری ها، مرغداری ها، زنبورستان، استخرهای پرورش آبزیان و ...ارائه گردد این نهاد خدمت رسان با دو مشکل عمده، شامل کمبود نیروی انسانی و کمبود شدید خودروهای مناسب مناطق سخت و صعب العبور مواجه است.

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان به طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و تصریح نمود: با توجه به اینکه پایه و اساس برقراری و ارتقاء سلامت در سطح جامعه پیشگیری از بیماری ها می باشد اما متاسفانه نقش مهم دامپزشکی در امر پیشگیری نادیده گرفته شده است و توجه بیشتر مسئولان ذی ربط و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به اقدامات و فعالیت های دامپزشکی را خواستار شد.

در ادامه سید محمدجواد ابطحی نماینده مردم شریف شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی از اقدامات و فعالیت های شبانه روزی دامپزشکی استان که نتایج آن ارتقاء سطح بهداشت عمومی و سلامت جامعه، تامین امنیت غذایی و کمک به رشد اقتصاد ملی است، تشکر و قدردانی نمود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه گزارش مدیر کل دامپزشکی استان پیرامون صادرات برخی فرآورده های دامی غیر خوراکی که تا سالیان پیش به عنوان ضایعات کشتارگاهی محسوب می شد و مخاطرات زیستی محیطی فراوانی به همراه داشت، این تلاش جهادی در راستای صادرات فرآورده های غیر نفتی را نمونه ی بارزی از موفقیت در راه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه به کسب رتبه برتر کشوری توسط اداره کل دامپزشکی استان در ارزیابی سال 97 سازمان دامپزشکی کشور اشاره نمود و کسب این موفقیت ارزشمند را مرهون تلاش بی وقفه، جهادی و بسیجی گونه مدیر کل، مدیران ستادی و شهرستانی و تمامی کارکنان خدوم دامپزشکی استان برشمرد.

ابطحی با آرزوی سلامتی  و توفیق خدمت گزاری افزون تر در جامعه اسلامی با اهدا لوح سپاس به دکتر شهرام موحدی مدیرکل دامپزشکی استان از عملکرد وی و همکاران زیر مجموعه ایشان در راستای پیش برد و تحقق اهداف والای سازمان دامپزشکی کشور تجلیل به عمل آورد.

نماینده مردم شریف شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بازدید از بخش های مختلف آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان از نزدیک با برخی از وظایف دامپزشکی در حوزه تشخیص بیماری ها، کشف تخلف ها و تقلب های تولید خوراک دام و طیور و مواد غذایی با منشا دامی آشنا گردید و در بازدید از اداره قرنطینه و امنیت زیستی اقدامات صورت گرفته در حوزه نظارت عالیه دامپزشکی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های دامی و صادرات آن ها را تحسین نمود.

 
 
نظر شما
ادامه