کد خبر: ۵۱۰۴۱

مدیر تحقیق و تولید فراورده‌های بیولوژیک طیور موسسه رازی گفت: 100 میلیون دز واکسن نیوکاسل مقاوم به گرما به شکل 250 و 500 دزی به سفارش سازمان دامپزشکی کشور در موسسه رازی تولید و در طی ماه‌های آینده برای پیشگیری و کنترل بیماری نیوکاسل در پرنده‌های روستایی و مرغان محلی به عنوان مخازن بیماری، در اختیار همکاران سازمان قرار خواهد گرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر سید رضا ابراهیمی» در نشست مشترک متخصصین موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با متخصصان و دامپزشکان شاغل در صنعت طیور گفت: موسسه رازی کماکان به دنبال تکمیل سبد محصولات خود است و برای فرآورده‌های بیولوژیک طیور برنامه‌های راهبردی مشخص در دستور کار دارد .

وی خاطرنشان کرد: بعد از تولید واکسن‌های گامبورو، نیوکاسل کلون، دوگانه زنده لاسوتا و برونشیت و واکسن نیوکاسل مقاوم به گرما در طی چند سال اخیر، اکنون با اخذ مجوز از سازمان دامپزشکی کشور آماده تولید انبوه واکسن زنده برونشیت عفونی طیور سروتیپ 793و واکسن زنده آبله قناری هستیم.

ابراهیمی اضافه کرد: این واکسن‌ها از جمله تولیدات جدید در کشور بوده و تحولات قابل‌توجهی به دنبال خواهند داشت، همچنین این واکسن‌ها مصرف زیادی در کشور دارند و تولید آنها از نظر صرفه‌جویی ارزی قابل توجه خواهد بود .

وی ادامه داد:  100 میلیون دز واکسن نیوکاسل مقاوم به گرما به شکل 250 و 500 دزی به سفارش سازمان دامپزشکی کشور در موسسه رازی تولید و در طی ماه‌های آینده برای پیشگیری و کنترل بیماری نیوکاسل در پرنده‌های روستایی و مرغان محلی به عنوان مخازن بیماری، در اختیار همکاران سازمان قرار خواهد گرفت.

ابراهیمی نقش و اهمیت تولیدات موسسه رازی در اجرای برنامه‌های کنترل کشوری و پیشگیری از بیماری‌ها به ویژه بیماری نیوکاسل را کاملا ملموس و اثرگذار دانست و گفت: با اخذ مجوز از سازمان دامپزشکی برای عرضه واکسن نیوکاسل مقاوم به گرما در ویال‌های 2500 دزی و تسهیل مصرف این واکسن در مزارع پرورش صنعتی طیور گام دیگری در خدمت رسانی به این صنعت پر اهمیت برداشته‌ایم .

گفتنی است با توجه به وقوع درگیری‌های متعدد بیماری نیوکاسل در مزارع پرورش طیور، در این نشست به تقاضای حاضرین در جلسه، مطالبی درباره اثربخشی واکسن‌های نیوکاسل تولیدی موسسه رازی و کارآیی آنها در چالش با ویروس‌های جدید در گردش و نتایج تحقیقات چندین ساله پژوهشگران موسسه رازی در همکاری با  سازمان دامپزشکی، دانشگاه تهران و دامپزشکان بخش خصوصی توسط «دکتر محمد عبدالشاه» ارائه شد و سپس بحث و گفت‌وگو پیرامون آن انجام گرفت و محققین موسسه رازی به سوالات اعضای حاضر در جلسه پاسخ دادند .

 

نظر شما
ادامه