کد خبر: ۵۱۰۳۰
 

رئیس پلیس فتا استان فارس اعلام کرد: باند متهمان پرونده‌ی کلاهبرداری در سایت‌های تبلیغات محور دستگیر شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، «سرهنگ حبیب اله رجبلی» در تشریح این خبر بیان کرد: پس از مراجعه تعدادی از شهروندان و طرح شکایت خود با موضوع درج آگهی در یکی از سایت‌های آگهی محور، موضوع بلافاصله مورد بررسی قرار گرفت.

این شهروندان بیان داشتند که در یکی از سایت‌های درج آگهی با یک آگهی تحت عنوان فروش حیوانات خانگی و یا کاریابی و استخدام برخورد و با فرد تبلیغ کننده تماس تلفنی برقرار، ایشان برای انجام مقدمات ارسال حیوان خانگی و یا استخدام و کاریابی از متقاضی درخواست واریز مبالغی وجه به حساب خود می‌نماید. متهم پس از دریافت وجه دیگر جوابگو تماس تلفن نمی‌باشد.

سرهنگ رجبلی در ادامه گفت: پس از تحقیق و بررسی، مأمورین پلیس فتا در تحقیقات خود متوجه شدند که متهمین این پرونده از شگردهای مختلفی برای درج آگهی خود مانند: "فروش حیوانات خانگی، کاریابی و استخدام، فروش لوازم خانگی، اخذ ویزا و ..." استفاده می‌نمودند که با بررسی بیشتر موضوع مشخص گردید درج این آگهی‌ها توسط یک نفر نبوده و یک باند با همکاری هم در این پرونده نقش دارند.

این مقام انتظامی گفت: باتوجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی مهندسی باند متهمین که سه نفر بودند شناسایی و طی هماهنگی با دستگاه قضایی، در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر گردیدند.

وی افزود: متهمین در اظهارات خود به کلاهبرداری از ۵۰ نفر اعتراف و هدف خود را از درج آگهی و کلاهبرداری، کسب درآمد بیان نمودند همچنین متهمین در اظهارات خود به این نکته اشاره داشتند که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا در دام قرار می‌گرفتند و متأسفانه قربانیان بدون تحقیق اقدام به واریز وجه بعنوان پیش پرداخت می‌نمودند.

سرهنگ رجبلی در ادامه گفت: شهروندان محترم هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی را واریز ننمایند.

در پایان این مسئول انتظامی از شهروندان درخواست کرد در خصوص خرید از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا شماره تماس ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۴ بیان نمایند.

 

نظر شما
ادامه