کد خبر: ۵۱۰۲۹
 

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: متخلفان زیست محیطی که لاشه‌های حیوانات اهلی را در منطقه لار شهرستان زاهدان رهاسازی کرده بودند، مجبور به جمع آوری و پاکسازی این محیط شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «حمید ریگی» روز یکشنبه در این باره اظهار داشت: ماموران اجرایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان هنگام گشت زنی در منطقه لار با لاشه چند حیوان اهلی تلف شده که به صورت غیراصولی امحاء شده بود، رو به رو شدند.

وی افزود: با افزایش گشت و کنترل محیط‌بانان در این منطقه سرنشینان خودرویی که اقدام به رها سازی لاشه‌های حیوانات تلف شده می کردند، شناسایی و متوقف شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: متخلفان یاد شده که ادعا کردند از ممنوعیت امحاء لاشه حیوانات اهلی در این منطقه و روش‌های اصولی و بهداشتی امحاء بی‌اطلاع بودند، متعهد شدند لاشه‌های رها شده در منطقه را جمع آوری و به طور اصولی و بهداشتی امحا کنند که در ۲ روز گذشته این منطقه را پاکسازی کردند.

ریگی اظهار داشت: ماموران اجرایی و حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست به منظور انجام وظایف محوله و پاکیزگی بهتر محیط زیست نیاز به همکاری عمومی دارند که امید است شهروندان عزیز بیش از پیش با آنان همکاری کنند.

وی از شهروندان استان درخواست کرد چنانچه به موردی در زمینه آلوده سازی محیط زیست برخورد کردند مراتب را به نزدیکترین محیط بانی یا اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند تا اقدام لازم برای پاکسازی محیط انجام شود.

 

نظر شما
ادامه