کد خبر: ۵۱۰۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

دوره آموزشي «شناخت سيستم مراقبت و مانيتورينگ بيماري هاي دام و نحوه گزارش دهي» در محل اداره کل دامپزشکی استان کرمان با حضور مدیر کل دامپزشکی استان کرمان، معاون سلامت، روسا و کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمان و شبکه های دامپزشکی شهرستان ها با تدریس دکتر صدیقه کاظمی نیا معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، «دکتر حسین رشیدی» مدیر کل دامپزشکی استان کرمان، در ابتدای این دوره آموزشي بیان داشت: هدف این دوره آموزشی، مبارزه (پیش گیری، کنترل و ریشه کنی) موثر با بیماری های دامی می باشد.

وی اعلام نمود: کارشناسان مبارزه با بیماری ها، سرمایه های ارزشمند در شهرستان های استان می باشند که این اداره کل همواره از توانمندی های بالا و منحصر بفرد نیروها در راستای پیش‌گیری و مبارزه با بیماری های دامی استفاده نموده است.

وی با بیان این مطلب که سرمایه دامی بعد از نفت بزرگترین سرمایه ملی می باشد، افزود: حفظ و حراست از این سرمایه، تضمین توسعه پایدار و تامین امنیت غذایی از مزرعه تا سفره از جمله وظائف خطیر این اداره کل می باشد.

دکتر رشیدی تصریح کرد : اساس کار دامپزشکی در بحث مبارزه با بیماری های دامی، طب پیش گیری می باشد که یکی از ارکان آن مراقبت بیماریهای دامی می باشد، اما متاسفانه دوره های آموزشی گذرانده شده دانشگاهی در طب پیش گیری، ضعیف عمل نموده و ما سعی داریم که با برگزاری اینچنین دوره های آموزشی، سبب ارتقا این دانش در کارشناسان گردیده و روز به روز آن ها را در بحث سيستم مراقبت و مانيتورينگ بيماري هاي دامی فعال تر نماییم.

دکتر رشیدی اعلام نمود : یکی از موضوعات مهم و استراتژیک مبارزه با بیماری ها، تشخیص به موقع بیماری می باشد که اساس برنامه مراقبت، مبتنی بر آن بوده و هرچه تشخیص بیماری سریع تر صورت پذیرد، در کنترل و پیشگیری بیماری ها، موفق تر خواهیم بود لذا ما از کارشناسانی که در سطح شهرستان های استان، تشخیص بیماری های دامی را با دقت و حساسیت دنبال نموده وگزارش می دهند، حمایت نموده و از آنها قدردانی می نماییم.

این مقام مسئول خواستار تقویت و ارتقا  اطلاعات پایه ای بیماری های دامی در کارشناسان شده و بیان داشت : نیروها در فیلد حضور یافته و با تشخیص صحیح و به موقع بیماری ها و نظارت بر عملیات واکسیناسیون که توسط تکنیسین ها صورت می پذیرد در راستای مبارزه و پیش گیری بیماری های دامی و مشترک گام موثر بردارند.

وی با بیان اینکه بعضی از بیماری ها مانند آبله، طاعون نشخوارکننده کوچک، بروسلوز و تب برفکی به صورت اندمیک (بومی) در استان وجود دارد، افزود: در این بیماری ها، برنامه های این اداره کل مبتنی بر کنترل و کاهش شیوع بیماری می باشد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
0
1
پس لطفا يه مقدار هم به فكر معيشت سرمايهاتون باشين
حقوق زير خط فقر به دكتر دامپزشك ميدين
نظر شما
ادامه