کد خبر: ۵۱۰۱۹
تعداد نظرات: ۳ نظر

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: در سال جاری 61 تن گوشت مرغ در استان معدوم شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر کامیار داهیم» افزود: درسال جاری میزان 61 تن گوشت مرغ در کشتارگاه های طیور استان غیر قابل مصرف تشخیص و معدوم شده است.

داهیم با اشاره به اینکه درسال گذشته تعداد 32 میلیون و 119 هزار و 662 قطعه مرغ با وزن لاشه 67 هزار و 451 تن در استان کشتار شده است تصریح کرد: در 4 ماهه سال جاری تعداد 12 میلیون و 391 هزار و 991 قطعه مرغ با وزن لاشه 26 هزار و 23 تن کشتار شده است.

وی  با اشاره به اینکه وضعیت استحصال گوشت مرغ نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته نسبت افزایشی داشته است، یادآور شد: با توجه به وجود واحد های پرورشی ثابت در استان و جوجه ریزی در تمامی واحدها در بازده زمانی تعریف شده و نیز تجهیز واحدهای پرورشی از نظر ساختاری و بهداشتی، امکان افزایش ظرفیت و نیز امکان افزایش جوجه ریزی با وجود افزایش قیمت ها وجود دارد.

داهیم با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت فعال کشتارگاه های طیور استان 28 هزار قطعه در ساعت است، اظهار کرد: با احتساب 8 ساعت کاری در هر روز کشتارگاه های طیور استان با نیمی از ظرفیت فعالیت می کنند بنابراین لازم است با احتساب ظرفیت کشتارگاه های موجود با تعداد جوجه ریزی در واحدهای پرورشی مد نظر قرار گرفته و از صدور مجوزهای تاسیس جدید برای کشتارگاه های طیور ممانعت شود.

وی  وجود تعداد زیاد کشتارگاه طیور در استان و عدم امکان فعالیت در ظرفیت تعیین شده، کمبود نقدینگی کشتارگاه ها و عدم تجهیز به برخی سیستم ها از جمله راه اندازی خط دو (تخلیه اتوماتیک اندرونه) سورتر و قفس شوی اتوماتیک را از مشکلات پیش روی واحدهای کشتارگاه های طیور استان اعلام کرد.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی در خصوص تعداد کشتارگاهای طیور در استان نیز گفت: در حال حاضر تعداد 11 کشتارگاه فعال طیور با ظرفیت 28 هزار قطعه در ساعت در استان فعال هستند.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
1
1
وقتی هر کاندید محترم مجلس محترم شورای اسلامی در هنگام تبلیغات انتخاباتی وعده احداث کشتارگاه یا کارخانه خوراک دام میدهد انهم بدون توجه به ظرفیت طبیعی است که کشتارگاهها و کارخانجات تهیه خوراک دام و طیور با نصف ظرفیت کار میکنند .یک بار برای همیشه باید این جمله بصورت قانون در اید هر کسی کاری را انجام دهد که در تخصص او است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
برادر موضوع رو سیاسی نکن کار دستش میدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
0
1
بازده زمانی یا بازه زمانی؟
نظر شما
ادامه