کد خبر: ۵۱۰۱
تعداد نظرات: ۷ نظر

حکیم مهر -  صبح چهارم اسفند ماه 89 آیین گشایش نخستین کنگره بین‎المللی کلینیسین‎های دامهای بزرگ (ایکلاپ 2011) در محل مرکز همایشهای بین‎المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی تهران (ایران سابق) توسط سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و با حاشیه‎های زیر همراه بود :

 

پیش از این نام محل برگزاری کنگره، دانشگاه علوم پزشکی ایران بود اما با انحلال این دانشگاه و ادغام در دانشگاه علوم پزشکی تهران ، تابلوهای سردر دانشگاه و مرکز همایشهای رازی تغییر کرده بود.

 

 به رسم معمول(!) در طول مسیر برگزاری کنگره هیچ پوستر یا بنر راهنما نصب نشده بود (که در صورت نصب با توجه به مراجعات گسترده به دانشگاه علوم پزشکی ایران و بیمارستان میلاد نقش مهمی در معرفی حرفه دامپزشکی خواهد داشت) و تنها چند بنر کوچک به دیواره پارکینگ دانشگاه علوم پزشکی تهران (ایران سابق) برای راهنمایی مراجعین نصب گردیده بود.

 

 آیین گشایش کنگره با تأخیر زیاد و ساعت 15/9 صبح با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود پرافتخار کشورمان آغاز شد.

  

دکتر دستور رئیس سازمان دامپزشکی کشور که چند روز قبل از برگزاری کنگره در هنگام برگزاری انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی بعنوان عضو هیأت نظارت بر انتخابات غایب بود از ابتدا تا پایان آیین گشایش کنگره حضور داشت.

 

 نفر چهارم از راست : دکتر دستور

 

نخستین سخنران، دکتر سید محمد آقامیری رئیس ستاد برگزاری کنگره بود که این بار برخلاف کنگره‎های قبلی سازمان نظام دامپزشکی ، مجری مراسم از وی به طور ساده دعوت نمود و از بکار بردن عباراتی تحسین‎آمیز در وصف وی خودداری کرد.

 

 در بخشی از آیین گشایش کنگره، مجری مراسم که از شاغلین در سازمان نظام دامپزشکی است با بکار بردن عباراتی نظیر "پرتلاش" که سه بار هم آن را تکرار کرد و نیز عباراتی نظیر "همکار جدید سازمان نظام دامپزشکی که نقش برجسته‎ای در برگزاری کنگره ایفا می‎کند" و "با اینکه سن زیادی ندارد بسیاری از فارغ‎التحصیلان و اساتید احترامش می‎کنند" و "برای تقدیر از استادش سر از پا نمی‎شناسد" از حاضرین خواست برای یکی از کارمندان سازمان نظام دامپزشکی و دوست وی که عاشقانه تلاش کرده‎اند به نشانه تشویق دست بزنند!

 

دکتر سید مهدی قمصری معاون دانشگاه تهران که به تازگی در انتخابات به عضویت شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی درآمده برخلاف اکثر کنگره‎های گذشته از دقایق اولیه در محل برگزاری کنگره حضور داشت.

 

راست به چپ : دکتر اکبری - دکتر شیمی - دکتر آقامیری - دکتر قمصری - دکتر فقیهی

 

دکتر آقامیری رئیس ستاد برگزاری کنگره در سخنان خود از دکتر قمصری ، دکتر دستور و معاونین وی ، اساتید خود و دکتر بهبودی (محقق دانشگاه آلبرتا کانادا) تشکر کرد. وی با نام بردن از چهره‏های ماندگار آنان را با هر دو عبارت پروفسور و استاد و به صورت "پروفسور استاد ....." خطاب می‏نمود.

 

علیرغم عنوان "بین‎المللی" بر این کنگره در آیین گشایش ، خبری از دامپزشکان خارجی نبود!

 

استاد دکتر تاج‎بخش در سخنان خود نسبت به درج عبارت "بین‎المللی" در نام کنگره انتقاد کرد. وی با عباراتی جالب که توجه حضار را بیش از پیش جلب نمود اظهار داشت : چپ و راست کنگره بین‎المللی با چهار نفر می‎گذاریم که چه بشود؟!

 

در بخشی از مراسم، مجری به اشتباه مراسم را پایان‎یافته اعلام نمود اما بلافاصله متوجه شد که زمان سخنرانی استاد دکتر نادعلیان بوده که برای توجیه این اشتباه خود خطاب به چهره ماندگار کشورمان با لحنی عجیب گفت : "من که هی می‎گویم بفرمایید – پشت میکروفن – شما ایستاده‌اید!"

  مجری مراسم و استاد دکتر نادعلیان

 

استاد دکتر نادعلیان چهره ماندگار کشورمان که این کنگره به تجلیل از وی اختصاص داشت در سخنان خود افزایش تعداد دانشکده‎های دامپزشکی را تأسف‎انگیز دانست.

 

استاد دکتر تاج‎بخش چهره ماندگار کشورمان در سخنان خود در حضور مسئولین دانشگاه تهران و دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران از عدم توجه دانشگاه به اساتید باسابقه انتقاد کرد و دافعه دانشگاه را بیش از جاذبه دانست. وی همچنین انتقاداتی نسبت به رشد قارچ‏گونه دانشکده‏های دامپزشکی عنوان نمود و ابراز امیدواری کرد در این زمینه تعقل حاکم گردد!

 

در جمع چهره‎های مطرح یک پزشک مشهور حضور داشت و او کسی نبود جز دکتر پورتقوا. وی از همکاران دکتر تاج‎بخش است که در زمان تجلیل از وی نیز در کنگره مشابهی در جمع دامپزشکان حضور یافته بود.

 

نفر اول از راست : دکتر پورتقوا

 

علیرغم درج عبارت "بین‎المللی" بر این کنگره و نام بردن از سال جهانی دامپزشکی در سخنان دکتر آقامیری، دکتر دستور و دکتر بلورچی حتی یک پوستر یا بنر در محل کنگره از سال جهانی دامپزشکی و نشان مشهور آن وجود نداشت!

 

استاد دکتر احمد شیمی، استاد دکتر محمدرضا بابامخیر، استاد دکتر حسن تاج‎بخش و استاد دکتر محمدقلی نادعلیان از جمله چهره‎های ماندگار و مطرح شرکت‎کننده در این کنگره بودند.

 

دکتر دستور بهمراه دکتر مشکوة معاون سازمان دامپزشکی، دکتر یگانه مدیرکل قرنطینه و امور بین‎الملل و فاطمه زارعان رئیس اداره روابط عمومی این سازمان در کنگره حاضر شده بود.

 

مجری مراسم در بخشی از آیین گشایش کنگره از استاد دکتر شیمی برای ایراد سخنرانی دعوت کرد اما وی به دلیل کهولت سن ترجیح داد تنها در چند کلمه کوتاه و از طریق میکروفن سیاری که برای وی آورده شد سخن بگوید.

 

استاد دکتر شیمی در حال ایراد فرمایشات کوتاه خود

 

علاوه بر دکتر حمید قماشچی عضو هیأت مدیره جامعه دامپزشکان که دبیری کنگره را بعهده داشت، دکتر نبی‎پور و دکتر ادیب هاشمی به ترتیب رئیس و دبیر هیأت مدیره این تشکل نیز در مراسم گشایش کنگره حضور داشتند.

 

دکتر مخبر دزفولی که به تازگی مفتخر به دریافت عنوان "چهره ماندگار" شده علیرغم ارتباط مستقیم علمی این کنگره با تخصص وی غایب بود.

 

دکتر دلیمی اصل رئیس مؤسسه رازی غایب معمول اینگونه مراسم بود و از مسئولین وزارت جهاد کشاورزی هم هیچ نماینده‏ای حضور نداشت!

 

استاد دکتر بلورچی رئیس کمیته علمی کنگره در بخشی از مراسم طی سخنانی به ارائه توضیح درباره تعداد مقالات و فهرست سخنرانی‎های کلیدی پرداخت.

 

 دکتر دستور رئیس سازمان دامپزشکی کشور طی سخنانی در آیین گشایش کنگره به حساسیت کار دامپزشکان اشاره کرد و با اشاره به وارد آمدن خسارت 200 میلیون تومانی به باغ وحش تهران بر اثر مسائل اخیر (مشمشه) و آنفلوآنزای پرندگان و لکه سفید میگو ابراز امیدواری کرد جنبه‎های مختلف فعالیت دامپزشکان در سال جهانی دامپزشکی به مردم شناسانده شود.

 

 در بخشی از مراسم، قسمتی از برنامه سیمای خانواده شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران که به گفتگو با استاد دکتر نادعلیان و خانواده وی اختصاص داشت پخش شد.

 

مجری مراسم با بکار بردن عبارت "مسافر جامانده" درباره استاد دکتر نادعلیان گفت : وی در تور زیارتی سفر به عتبات عالیات صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام دامپزشکی چندی قبل ثبت نام نمود اما نتوانست به این سفر برود و دلیل آن را بیماری همسرش عنوان نموده بود. مجری آیین گشایش کنگره سپس گفت : دکتر نادعلیان به همسر خود گفته بود : حتماً تا چهارم اسفند باید خوب شوی تا در مراسم تجلیل از من شرکت کنی. با نقل این موضوع حضار به افتخار همسر دکتر نادعلیان دست زدند و از درگاه خداوند متعال نیز برای وی آرزوی سلامتی نمودند.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محفوظ
|
-
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
0
0
.بهتره زین پس به جای برگزاری این کنگره های پربار علمی و اجرایی ( که در حد خوردن یک جوجه کباب یخ با گوجه سوخته و گرفتن یک کیف درپیت که پر شده از شماره های سال قبل ماهنامه سازمان نظام هم ارزش ثبت نام نداره) شرکت همایش پردازان، با اخذ مبلغی تنها امتیاز بازآموزی را نصیب حال شیفتگان علم ودانش کند

از ماست که برماست
رهگذر
|
-
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
0
0
تعجب ميكنم از نحوه ي حاشيه نگاري شما، نگاشته هاتون بيشتر بوي حرف درآوردن براي سازمان و ميده!!!!!!!!!!!!!!!
تازه درباره نحوه ي اجراي خانم مجري هم بايد بگم، بنده شخصا شاهد تقدير جناب استاد نادعليان به دفعات از ايشان در برنامه ديروز بودم. الحق اين خانم بسيار در اجراي برنامه توانمند هستند و اين گونه جو سازي ها هيچ تأثيري در پيشرفت ايشان نخواهد داشت انشاء...
دوست خوب شما
|
-
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
0
0
شما مطمئنيد در كنگره تشريف داشتيد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با اين چرندياتي كه نوشتيد.
خوب آدم فقط يه كم انصاف داشته باشه، فقط يه كم
(راست ميگي نظرمو منتشر كن)
خودم
|
-
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
0
0
ميگم حكيم مهر، شكر خدا كه سازمان نظام دامپزشكي كنگره برگزار ميكنه، وگرنه سايت درپيتت ميموند بي سوژه
خودم
|
-
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
0
0
اصلا هم جالب نبود.
خيلي هم مسخره بود و خجالت آور
مطلع
|
-
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۶
0
0
میگم تو این چند سال ..... هم خوب ...... !!!
غضنفر
|
-
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۷
0
0
الهي شكر رايزني هاي ............. , ............. در رسيدن .......... به پست ......... به ثمر نشسته كه حالا اين ..... در هر مراسمي از كنار اين دو بزرگوار جنب نميخوره و ايضا ....... هم همينطور
نظر شما
ادامه