کد خبر: ۵۱۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  صبح چهارم اسفند ماه 89 آیین گشایش نخستین کنگره بین‎المللی کلینیسین‎های دامهای بزرگ (ایکلاپ 2011) در محل مرکز همایشهای بین‎المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی تهران (ایران سابق) توسط سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

استاد دکتر تاج بخش چهره ماندگار کشورمان در بخشی از سخنرانی خود در آیین گشایش کنگره با اشاره به ضرورت پاسداشت زبان فارسی گفت : بهتر بود در نامگذاری این کنگره بجای واژه کلینیسین از واژه "درمانگر" استفاده می‎شد.

وی افزود : با چهار مقاله انگلیسی افتخاری نصیب این کنگره نمی‏شود و اگر مقاله خوب انگلیسی وجود دارد می‎توان در مجلات معتبر منتشر نمود.

این چهره ماندگار دامپزشکی کشورمان با انتقاد از بکار بردن عنوان "بین‎المللی" برای این کنگره گفت : با چهار نفر که به یک کنگره از خارج کشور بیایند کنگره "بینالمللی" نمی‎شود که چپ و راست کنگره‎ بین‎المللی برگزار می‎کنیم.

دکتر تاج‎بخش در ادامه اظهار داشت : کنگره بین‎المللی باید توسط مجامع بین‎المللی و یا با مشارکت آنان برگزار گردد.

گفتنی است به رغم عنوان "بین‎المللی" کنگره دامهای بزرگ ، در آیین گشایش این کنگره خبری از دامپزشکان کشورهای دیگر نبود!

همزمان با برگزاری اولین کنگره "بین‎المللی" دامپزشکی طیور توسط سازمان نظام دامپزشکی ، حکیم مهر در این زمینه گفتگویی با دکتر سید محمد آقامیری رئیس سازمان نظام دامپزشکی است که به این مناسبت در پی می‌آید:

بعضی ها می گویند که نظام دامپزشکی در دوره جدید سراغ برگزاری کنگره های تخصصی و علمی رفته و تشکیل انجمن های تخصصی را تبلیغ می کند و از کارهای صنفی و رفاهی که اعضا از آن انتظار دارند فاصله گرفته و به کارهایی می پردازد که اعضای نظام آنرا نمی خواهند! و منفعت انجام اینگونه کارها به قشر کوچکی از اعضای نظام می رسد و بخش اعظم اعضای نظام دامپزشکی بهره ای از اینگونه کارها نمی برند و نظام این مسئله را باید به مراکز علمی و دانشگاهی واگذار کند. ارزیابی شما از این تحلیل چیست؟

اولاً کار کنگره ما بر اساس قانون سازمان نظام است. دوم اینکه یکی از مشکلات عمده ما در دامپزشکی اینست که دامپزشکی به جامعه بخوبی شناسانده نشده است. یکی از راههای این مسئله برگزاری کنگره ها است. خوب متأسفانه یک انتقادی هم که من داشتم این بود که پوشش خبری خوبی در مورد این کنگره اخیر ما صورت نگرفت. می توانست از دو ماه قبل پوشش خبری خوبی در صدا و سیما و مطبوعات و ... صورت بگیرد. خوب کنگره خیلی بزرگی بود. برای اولین بار در ایران بصورت بین المللی کنگره طیور انجام می شد که 31 کشور خارجی در آن شرکت کننده داشتند. از همه جا ، امریکا ، عربستان ، مجارستان ، اوکراین و ... همه جای دنیا ، کشورهای صاحب نظر.

اتفاقاً در مورد این کنگره اخیر "بین المللی" دامپزشکی طیور بعضی از اساتید دانشگاه انتقاد داشتند، افرادی که مقاله به کنگره داده بودند خودشان شرکت نکرده بودند و صرفاً تأییدیه را گرفته و زحمت آمدن به ایران را به خود نداده بودند. به نظر می رسید که سازمان نظام یک استفاده تبلیغاتی از این مسئله و بین المللی اعلام کردن این کنگره برد! با این نظر موافقید؟

دم خروس را ببینیم یا قسم حضرت عباس را باور کنیم ؟ آدمها را ما آنجا -  در نمایشگاه جنبی - دیدیم! هم آمریکایی ، هم هندی و ...

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
باران
|
-
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۱
0
0
......... فک کرده بین المللی شدن یک کنگره فقط با اسمه!!!!! اونهم در آخر کار اومدن و زبان کنگره رو هم فارسی کردن . ..
نظر شما
ادامه