کد خبر: ۵۰۹۹۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرد که واردکنندگان ذرت‌های آلوده که نهایتا محموله آن‌ها با دستور رئیس‌جمهوری مرجوع یا امحاء می‌شود، سه شرکت بخش خصوصی بودند و این مسئله هیچ ارتباطی به وزارت جهادکشاورزی و بخش دولتی ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، ظهر امروز «نیره پیروزبخت» رئیس سازمان استاندارد با اشاره به توقف و ترخیص نشدن ذرت‌های آلوده در گمرک بندر امام اظهار کرد: در سال ۱۳۹۵، حدود ۱۲۰ هزار تن ذرت وارد بندر امام شد که با کنترل و انجام آزمایشهای متعدد، وجود سم آفلاتوکسین بالای این محموله به اثبات کارشناسان استاندارد رسید و گواهی انطباق برای این محموله صادر نشد.

وی افزود: پس از سه سال ممانعت و تحمل فشارهای زیاد از سوی افراد سودجو، رئیس‌جمهوری دستور توقف واردات ذرت‌های آلوده به کشور و برخورد قضایی با متخلفان را صادر کرد.

«حمید ورناصری» مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام در این باره به ایسنا گفت: وارد کنندگان ذرت‌های آلوده که چند سال پیش اقدام به این کار کرده بودند، سه شرکت بخش خصوصی بودند و این مسئله هیچ ارتباطی به بخش دولتی ندارد.

وی تاکید کرد: همه وارد کنندگان مکلف هستند، بر اساس استانداردهای اعلامی سازمان دامپزشکی و سازمان ملی استاندارد محصولات و کالاهای خود را وارد کشور کنند و چنین ضوابطی در همه دنیا وجود دارد.

ورناصری گفت: شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان بخش حاکمیتی و دولتی وظیفه تامین نهاده‌های تولید و پشتیبانی از بخش دام و طیور کشور را بر عهده دارد که تا کنون وظایف خود را که در اساسنامه شرکت آمده رعایت کرده است، اما این شرکت اطلاعات بیشتری درباره واردکنندگان ذرت آلوده ندارد، زیرا در زمینه صدور مجوز واردات یا صدور گواهی‌های بهداشتی وظیفه‌ای برعهده ندارد.

 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
0
2
چرا سازمان دامپزشکی ساکت هست؟

آیا سکوت علامت رضایت است؟
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
0
1
با سلام

مگر تاوقتیکه پشتیبانی امور دام ...... روی واردات گوشت ونهاده های دامی چنبره زده بخش خصوصی جرات واردات دارد.اگر هم بخش خصوصی باشد ازهمین بازنشستگان جهاد هستند که اصلا از علم کافی جهت اینکار برخوردار نیستند.این کارها فقط در انحصار جهاد است.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
0
1
حالا که افتضاح به بار آمده است هیچ ربطی به وزارت جهادکشاورزی ندارد؟؟!

در صورتی که هر کس که در این سال های طولانی ذرت و جو وارداتی را دیده است تصدبق می کند که مشاهده کپک زدگی این اقلام در هنگام دریافت امری عادی به حساب می آید.

حرص و آز شدید دلالان رانت خوار برای سود بیشتر باعث خریداری نوع کپک زده و بالطبع و ارزان تر آنها از برزیل می شود.
یک نفر می گفت وقتی یک دکتر دامپزشک با وجدان و متعصب در محل بندرگاه جلوی ترخیص ذرت و جو کپک زده را به دلیل خطرات آنها برای تولید دام و طیور و بهداشت و سلامت انسان می گرفت از مرکز به وی دستور می دادند که "سرت به کارت باشد. به شما مربوط نیست"!

حالا معلوم شد که چرا این همه وزارت جهادکشاورزی بر حفظ نظام دلالی وارداتی اصرار دارد؟؟!

و چرا برخی از دامپزشکان برای رفتن سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت اشک تمساح می ریزند و ناگهان یاد حفظ سرمایه دامی؟؟! می افتند!

چون آنها به خوبی می دانند که گذشتن استانداردهای وزارت بهداشت سخت تر است و بایستی هزینه بیشتری را بپردازند!!!

و گرنه برای وزارت بهداشت که تامین واکسن های دامپزشکی بیماری های خطرناک زئونوز از اولویت بسیار شدید بر خلاف وزارت جهادکشاورزی برخوردار است!
و سلامت مواد غذایی را از اهداف خود می داند.

پس مسئله اصلی برای مخالفان الحاق به وزارت بهداشت،
حفظ سرمایه دامی نیست!

مسئله اصلی به خطر افتادن منافع چرب و شیرین برخی ها در همراهی با لفت و لیس ها و حیف و میل اموال مردم در هنگام واردات نهاده های بنجل و بی ارزش دامی و سودهای حاصل از فروش آزاد آنها به مرِغداران و گاوداران مظلوم تولیدکننده است!
نظر شما
ادامه