کد خبر: ۵۰۹۹
در سالهای قبل دانشکده‎های دامپزشکی مانند قارچ نمی‎روییدند و اینهمه دامپزشک بیکار نداشتیم! / ما برخلاف پزشکان بین دانشگاه آزاد و سراسری مسابقه در افزایش تعداد گذاشته‎ایم و من امیدوارم در این زمینه تعقل حاکم شود! / می‎توان تعدادی از دانشکده‎ها را تعطیل کرد و بجای آن 20 انستیتو تحقیقاتی نظیر انستیتو تحقیقات سل و غیره تأسیس نمود...

حکیم مهر -  صبح چهارم اسفند ماه 89 آیین گشایش نخستین کنگره بین‎المللی کلینیسین‎های دامهای بزرگ (ایکلاپ 2011) در محل مرکز همایشهای بین‎المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی تهران (ایران سابق) توسط سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

این کنگره به تجلیل از مقام ارزشمند استاد دکتر نادعلیان رئیس گروه دامپزشکی فرهنگستان علوم اختصاص داشت.

استاد دکتر تاج‎بخش و استاد دکتر نادعلیان در سخنرانی خود مقابل چشمان مسئولین اجرایی و دانشگاهی عرصه دامپزشکی از افزایش بی‏رویه تعداد دانشکده‎های دامپزشکی در کشورمان انتقاد کردند.

دکتر حسن تاج‎بخش طی سخنانی گفت : امروز در دانشگاه دفع زیادتر از جذب است و بسیار باعث تأسف است که دانشگاه هیچ توجهی نسبت به اساتید با سابقه خود ندارد! و خدا را شکر که سازمان نظام دامپزشکی با برگزاری تجلیل در چنین کنگره‎هایی این خلاء را پر کرده است.

این انتقاد در حالی صورت گرفت که دکتر سید مهدی قمصری رئیس قبلی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و معاون کنونی این دانشگاه و نیز دکتر پرویز تاجیک رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در مراسم حضور داشتند.

استاد دکتر تاج‎بخش در بخش دیگری از سخنان خود با مقایسه وضعیت حرفه دامپزشکی در سالهای دور با موقعیت فعلی آن افزود : در سالهای قبل دانشکده‎های دامپزشکی مانند قارچ نمی‎روییدند و اینهمه دامپزشک بیکار نداشتیم!

وی همچنین تأکید کرد : افزایش تعداد دامپزشکان به شرطی که زمینه اشتغال آنان فراهم باشد خوب است در غیراینصورت حرفه دامپزشکی را خراب می‎کند.

این چهره ماندگار کشورمان گفت : پزشکان توانستند جلوی افزایش بی‎رویه و بیکاری را بگیرند اما ما برخلاف پزشکان بین دانشگاه آزاد و سراسری مسابقه در افزایش تعداد گذاشته‎ایم و من امیدوارم در این زمینه تعقل حاکم شود!

استاد دکتر نادعلیان دیگر چهره ماندگار کشورمان که این کنگره به تجلیل از وی اختصاص داشت نیز در سخنان خود از افزایش بی‏رویه تعداد دانشکده‎های دامپزشکی انتقاد کرد و گفت : ما در فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران پیشنهادی ارائه کردیم که طی آن می‎توان تعدادی از دانشکده‎ها را تعطیل کرد و بجای آن 20 انستیتو تحقیقاتی نظیر انستیتو تحقیقات سل و غیره تأسیس نمود.

وی با تقدیر از سازمان نظام دامپزشکی به دلیل برگزاری دوره‎های بازآموزی برای دامپزشکان ابراز امیدواری کرد آموزش دامپزشکی استاندارد شود و دامپزشکان پس از فراغت از تحصیل در آزمونی جامع شرکت نموده و در صورت موفقیت به عرصه کار و فعالیت وارد شوند.

گفتنی است در حالی که دکتر کیایی مدیر گروه دامپزشکی وزارت علوم در اظهار نظری ، تأسیس دانشکده‎های دامپزشکی جدید را مصداق خیانت دانسته بود، مدیرمسئول مرکز مجازی پژوهشهای راهبردی دامپزشکی (حکیم مهر) چهاردهم مهر ماه سالجاری در گفتگویی مشروح با هفته‎نامه بازار کار گفته بود ورودی دانشکده‌‎های دامپزشکی با نیاز بازار کار اصلاً همخوانی ندارد.

دکتر محمد لطفی‌زاده همچنین در نامه‎هایی جداگانه به دکتر توکلی رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، دکتر کیایی نماینده وزیر علوم در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی و دکتر دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواستار توقف تأسیس دانشکده‎های دامپزشکی جدید و تبدیل حداقل نیمی از دانشکده‎ها به پژوهشکده شده بود.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه