کد خبر: ۵۰۹۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اهميت نظارت و كنترل دقيق بر توزيع و فروش داروها گفت: زنجيره توزيع داروهای دامی تحت رصد و پايش منظم قرار دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان، «مهندس مؤمنی» معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور از قسمت های مختلف یکی از مراکز پخش دارو و واکسن های دامی در استان همدان بازدید بعمل آورد.

«دکتر محمودرضا رسولی» مدیرکل دامپزشکی استان در ابتدای این بازدید در خصوص رصد و پايش دارو های دامی اظهار داشت: با توجه به ضرورت شفافيت در امر توزيع داروهای دامی، نحوه تأمين و مصرف دارو، مكمل ها و افزودنی ها در كارخانجات خوراك دام و طيور و واحدهای دامی و مرغداری های استان و جلوگیری از قاچاق دارو کلیه مراکز تولید و پخش دارو و واکسن های دامی، مورد رصد و پايش دقیق قرار می گيرد.

وی افزود: طی برنامه ریزی صورت گرفته كارشناسان دارويی استان و ادارات دامپزشكی شهرستان از داروخانه ها، شركت های پخش دارويی و درمانگاه های دامی و كارخانجات توليد خوراك دام و طيور بازديد و بازرسی منظم بعمل می آورند.

در ادامه مهندس مؤمنی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور با بيان اينكه بايستی مصرف دارو در استان بر اساس نياز سنجی دارويی باشد، افزود: ورود هر نوع داروی دامپزشكی به استان و ارسال و عرضه دارو از سوی شركت های پخش استانی به داروخانه ها، مراكز مايه كوبی بايد با فاكتور معتبر و گواهی بهداشتی قرنطينه ای حمل انجام گيرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: نظارت بر حسن اجرای ضوابط و مقررات توزيع دارو، نظارت بر برنامه توليد و شبكه توزيع شركت هاي پخش، اعمال نظارت بر اجراي قيمت‌ها در همه موارد از قبيل: رعايت قيمت‌های مصوب، صدور فاكتور، نصب برچسب و فروش از وظايف ستاد رصد و پايش استان می باشد.

در پایان این بازدید «مهندس مؤمنی» معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور از تلاش های صورت گرفته توسط اداره کل و کارکنان استان در ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه تقدیر و تشکر کرد.

 


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدیه
|
Switzerland
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
0
0
..................
کدوم نظارت رو میگید؟دارو رو مستقیم میدن به دلال
بعدم بعدم سرشونو میکنن زیر برف که ما ندیدیم شما مدرک بیارید
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
0
0
داروخانه ها و دارو ....
نظارت...
و .....
نظر شما
ادامه