کد خبر: ۵۰۹۷۷

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از اجرای طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ در این استان خبر داد و گفت: این طرح در راستای تحقق حقوق شهروندی و افزایش رضایت مصرف کنندگان اجرایی می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر محسن شانقی» پیرامون اجرای طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ در استان مرکزی اظهار داشت: ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ یک سند ملی است که هماهنگی لازم جهت اجرای ممیزی و رتبه بندی واحدهای مربوطه و محصول از پانزدهم مرداد ماه سال جاری در استان آغاز می شود.

وی ادامه داد: به منظور ارتقای کیفیت گوشت مرغ تولیدی حلقه های متعدد زنجیره تولید از جمله واحدهای پرورش طیور، ناوگان حمل و نقل، مراکز استحصال، مراکز فرآوری، عرضه و مصرف دخیل هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: این طرح در راستای التزام به حقوق شهروندی و در نظر گرفتن حقوق مصرف کنندگان است.

شانقی افزود: این طرح در راستای تولید مرغ های عاری از بیماری، رعایت دوره پرهیز غذا و دارو، پرورش مرغ سایز و بدون آنتی بیوتیک، بهینه سازی ناوگان حمل و نقل فرآورده های خام دامی، تجهیز و فعال نمودن کشتارگاه ها به تخلیه اتوماتیک اندرونه، حذف چیلرآبی، اعمال سامانه های بهداشتی HACCP و GMP در واحدها، افزایش عمر ماندگاری، کنترل آن در مراکز عرضه و کاهش ضایعات در زنجیره تولید در جهت ایمنی غذایی در سطح استان می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطر نشان کرد: هفت کشتارگاه صنعتی طیور با ظرفیت ۲۶ هزار قطعه که دارای شرایط فوق باشند با رتبه بندی A و A+ و گوشت مرغ با برچسب های A و A+ بسته بندی و به بازار عرضه می شوند و کشتارگاه هایی که فاقد شرایط مورد نظر باشند با رتبه بندی B محصولات را بصورت تازه عرضه خواهند کرد و اجازه ذخیره سازی مرغ منجمد و صادرات را ندارند .

شانقی افزود: کشتارگاه هایی که دارای رتبه B باشند می توانند با ارائه راهکارهای تشویقی و رقابتی و دریافت تسهیلات و تجهیز نمودن کشتارگاه  به رتبه A و A+ ارتقاء پیدا کنند.


نظر شما
ادامه