کد خبر: ۵۰۹۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت‌: حلزون درمانی، زالو درمانی و مواردی از این قبیل در آرایشگاه‌ها جرم محسوب می‌شود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر مهدی رضایی» درباره انجام اقداماتی مثل زالو درمانی و حلزون درمانی در آرایشگاه‌ها اظهار کرد: طبق قانون تعزیرات حکومتی در امور بهداشت و درمان دخالت افراد فاقد صلاحیت پزشکی و تخصصی در امر بهداشت و درمان مثل انجام چنین اقداماتی در آرایشگاه‌ها جرم محسوب شده و با متخلفین این حوزه برابر قانون برخورد جدی می‌شود .

وی ادامه داد: انجام هر گونه فعالیت‌ درمانی از جمله حلزون درمانی، زالو درمانی، سوراخ کردن گوش، انجام خدمات لیزر و مواردی از این قبیل در آرایشگاه‌ها ممنوع است و انجام دادن آن‌ها جرم محسوب می‌شود .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: بدون شک افرادی که چنین خدماتی را در سطح آرایشگاه‌ها ارائه می‌کنند، صلاحیت لازم را برای انجام فعالیت‌های درمانی ندارند پس در صورت مشاهده برابر قانون با آن‌ها برخورد می‌شود .

رضایی تشریح کرد: انجام غیراستاندارد خدمات ذکر شده می‌تواند عوارض جبران ناپذیری را برای بیماران به همراه داشته باشد؛ انجام هر گونه خدمات درمانی از جمله روش‌هایی که در طب سنتی به کار گرفته می‌شود نیاز به شرایط تعریف شده‌ای دارد که در آرایشگاه‌ها فراهم نمی‌شود .

وی درباره عوارض احتمالی برای استفاده از این روش‌های درمانی گفت: آلوده بودن حلزون‌هایی که برای ارائه خدمات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند باعث ایجاد آسیب و عفونت‌های پوستی و ورود آلودگی از طریق چشم، بینی و دهان شوند .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: زالو درمانی هم شرایط مشابهی دارد؛ زالو‌های مورد استفاده در این روش‌های درمانی باید در شرایط تعریف شده‌ای نگهداری شوند و پرورش پیدا کنند؛ شرکت‌های خاصی مجاز به پرورش زالو تحت شرایط و ضوابط تعیین شده هستند؛ در صورتی که نکات ذکر شده در توزیع و استفاده از زالو‌ها رعایت نشود می‌تواند سر منشا بسیاری از بیماری‌ها و عفونت‌ها باشد .

رضایی یادآوری کرد: تاکنون تعداد زیادی از مراکز غیرمجازی که از این روش درمانی استفاده می‌کردند شناسایی و تعطیل شدند، مردم کشورمان هم نباید به آرایشگاه‌ها و سایر مراکز درمانی بدون مجوز برای انجام چنین اقداماتی اطمینان پیدا کنند .

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
0
2
سخن این مسئول متین
ولی ایا اینکه این کار ها را کادر پزشکی انجام دهد چه تضمینی است بهداشت رعایت شود کماکان که خیلی از مراکز بهداشتی بهداشت را رعایت نمیکنند چاره این چیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
0
0
پس چطور شرکت ها توی ایران خرید و فروش انجام میدهند و هیچکس جلودارشون نیست !!!!!
نظر شما
ادامه