کد خبر: ۵۰۹۶۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: تخلف یک کشتارگاه صنعتی طیور در اهواز باعث افزایش قیمت و کمبود مرغ کشتار روز در بازار اهواز شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «عبدالرحمان ناصریان» با اشاره به گران شدن قیمت مرغ کشتار روز طی روز جاری در بازار اهواز بیان کرد: تخلف یک کشتارگاه صنعتی طیور در اهواز و رعایت نکردن قیمت توافقی عرضه مرغ توسط این کشتارگاه امروز قیمت این فراورده پروتئینی در اهواز را به ۱۵۲ هزار ریال برای هر کیلوگرم رساند.

وی گفت: این کشتارگاه که مافیای مرغ را در اهواز در دست دارد، به قیمت های توافقی و مصوب ستاد تنظیم بازار در استان بی توجهی کرده است.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: در جلسه ای که ستاد تنظیم بازار استان با مرغداران و کشتارگاه ها توافق شده که کشتارگاه ها مرغ را با قیمت هر کیلو گرم۱۳۳ هزار ریال به خرده فروشان عرضه کنند که این کشتارگاه این قیمت را رعایت نکرده و مرغ را با قیمت هر کیلوگرم ۱۴۷ هزار ریال عرضه کرده است.

ناصریان ادامه داد: پرونده تخلف این کشتارگاه تهیه شده و روز شنبه هفته آینده به تعزیرات حکومتی ارسال می شود تا برابر قانون با این واحد برخورد کنند.

بر اساس توافقی که بین مرغداران و کشتارگاه ها با سازمان صمت خوزستان انجام گرفته هماهنگ شده قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار اهواز بین ۱۳۵ هزار ریال تا ۱۴۲ هزار ریال به بفروش برسد.

در اهواز سه کشتارگاه صنعتی طیور وجود دارد که یک کشتارگاه تعطیل و ۲ کشتارگاه دیگر فعال هستند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
0
0
ببینید کی پشت قضیه نشسته!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
0
1
قیمت های سفارشی و دستوری دیگر جواب نمی دهد.
مافیای اصلی دلالانی هستند که میلیاردها دلار ارز 4200 تومانی از جهادکشاورزی می گیرند ولی مرغداران و دامداران را پا در هوا نگه می دارند تا مجبور شوند همان جنس یارانه ای را از بازار آزاد بخرند و با گران تمام شدن هزینه های تولید هم تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان هر دو متضرر شوند.

ورشکستگی بسیاری از تولیدکنندگان دام و طیور و تعطیل شدن تعدادی از کشتارگاه ها شاهدی بر این مدعاست!
نظر شما
ادامه