کد خبر: ۵۰۹۵۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
 

در حالیکه بر اساس جدیدترین مصوبه ستاد تنظیم بازار هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار باید حداکثر ۱۲ هزار و ۹۶۱ تومان به دست مصرف‌کنندگان برسد، هم‌اکنون این محصول پروتئینی در بازار به قیمت حدود ۱۷ هزار تومان هم فروخته می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، در این رابطه رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی معتقد است که مرغداران مقصر گرانی گوشت مرغ هستند و با نرخ‌های آنان، قیمت منطقی این محصول در بازار ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

اوایل خرداد ماه بود که قیمت جدید گوشت مرغ از سوی ستاد تنظیم بازار اعلام شد که براساس آن هر قطعه جوجه یک‌روزه در مبادی تحویل باید ۲۵۶۷ تومان فروخته شود، قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در مرغداری ۸۸۰۵ تومان، هر کیلوگرم گوشت مرغ در کشتارگاه ۱۲ هزار و ۴۶ تومان و قیمت گوشت مرغ برای مصرف‌کنندگان حداکثر باید ۱۲ هزار و ۹۶۱ تومان باشد.

این در حالی است که هم‌اکنون در بازار، گوشت مرغ کیلویی حدود ۱۷ هزار تومان هم فروخته می‌شود و به نظر می‌رسد که کسی نیست بر بازار این محصول پروتئینی پرمصرف نظارت کند.

در این رابطه «مهدی یوسف‌خانی» رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی به ایسنا گفت: مقصر گرانی گوشت مرغ، مرغداران هستند؛ چرا که بر اساس آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار هر کیلوگرم گوشت مرغ زنده در مرغداری باید ۸۸۰۵ تومان فروخته شود که مغازه‌دار بتواند آن را از کشتارگاه ۱۲ هزار تومان تهیه کند و ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان به مردم بفروشد اما مرغداران محصول خود را کیلویی ۱۱ هزار تومان می‌فروشند و با این قیمت، نرخ منطقی برای گوشت مرغ در بازار مصرف کیلویی ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان است نه ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان!

وی افزود: مقصر گرانی گوشت مرغ مرغداران هستند اما اگر واحد صنفی که محصولات پروتئینی می‌فروشد، گوشت مرغ را با این نرخ‌ها بالاتر از ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان می‌فروشد، مرتکب گران‌فروشی شده و باید با آن برخورد شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا اتحادیه با واحدهای صنفی گران‌فروش برخورد نمی‌کند، گفت: ما دو بازرس در اتحادیه داریم و اتاق اصناف ۲۰۰ بازرس؛ بنابراین وظیفه اصلی بازرسی و نظارت بر بازار بر عهده اتاق اصناف است و اتحادیه در حد توان خود می‌تواند نظارت کند.

یوسف‌خانی گفت: مردم در صورت مشاهده گران‌فروشی با شماره تلفن ۱۲۴ وزارت صنعت، معدن و تجارت یا شماره تماس ۷۷۶۲۳۹۳۱ بازرسی اتاق اصناف تماس بگیرند تا با واحد صنفی متخلف برخورد شود.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
0
1
آیا این فرد نمی داند که وقتی مرغداران عملا مجبور باشد که بیشتر خوراک مورد نیاز خود را از بازار آزاد بخرد قیمت تولید ت مرغ افزایش می یابد؟؟!

آیا ایشان نمی داند که دلالان دلار دولتی برای واردات خوراک دامی به تشخیص جهادکشاورزی می گیرند ولی بیشتر آن را بازار آزاد می فروشند؟
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
0
1
.............. در حرفهای این آقا موج میزنه، وقتی شما قیمت ذرت سویا و جوجه رو نمیتونید کنترل کنید چه اتتظاری از مرغدار دارید
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
0
1
آری...درست میگویید...
مقصر مرغداران هستند که هنوز پای تولید مانده اند و با مشکلات تولید دست و پنجه نرم میکنند.
هرچه رهبری بگن رونق تولید افراد ناآگاه متوجه نخواهند شد.
هیچ میدانید در این هوا مرغدار از شدت گرما در روز چند صد تلفات میدهد؟ میدانید وضعیت واکسن و دارو در بازار طیور در چه حالیست؟ میدانید قیمت ذرت و سویا چقدر است یا جوجه به چه قیمتی است؟
آری مقصر تولیدکنندگان هستند همیشه...
دوست عزیز یا بهتر بگم دشمن عزیز شما یقه واردکنندگان نهاده ها و دلالان جوجه و دارو و نهاده رو بگیر و ضد ولایت و ضد تولید حرف نزن.
مرغدار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
0
3
شما و همکاران .......تان فقط به فکر .... خودتان هستید. صدالبته واضح است که می خواهید در عرض چند ساعت یعنی از زمان بارگیری زنده و قاپیدن حاصل سه ماه خون دل خوردن مرغدار بدبخت و بی پناه تا کشتار و دسته کردن در سبدهای سبزرنگ ....... حملتان یکشبه دو سه هزار تومان در کیلو طبق معمول همیشکی به جیب بزنید. اگر .......... نیستید بیایید سازوکار بیمه گله مرغداران را راه اندازی و به عهده بگیرید و تلفات گسترده مرغدار را بیمه کنید آنوقت خواهید دید که مرغدار براساس نرخ مصوب مرغ زنده را به تشکیلاتتان تحویل خواهدداد. شماها فقط خواستار نابودی مرغدار هستید چون درصورت نابودی و ورشکستگی مرغدار است که انتضار نابحق شما و تشکیلاتتان تامین خواهدشد. ................. از دسترنج مرغدار ازطریق ...... و قبضه کردن بازار جمع کرده اید.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
0
1
فقط و فقط مشکلات رو بنداز گردن مرغداران و خودتو بی تقصیر جلوه بده که جایگاهت حفظ بشه درجایی ک میدونی مقصر اصلی خودتونید که نمیذارید بازار روال خودشوطی کنه...
شما که از این صنعت فقط پشت میز نشستنشو بلدید خواهش میکنم اظهار نظر نکنید
Ali
|
United States of America
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
1
1
....................
سویا و ذرت شده چند برابر
دارو و واکسن پیدا نمیشه
.......... قبل حرف زدن یه خورده فکر کن
نظر شما
ادامه