کد خبر: ۵۰۹۴۰
تعداد نظرات: ۶۲ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی:
«دکتر محمدرضا صفری» افزود: در این خصوص از سازمان دامپزشکی کشور نظرخواهی نشده است چرا که سازمان نظام دامپزشکی یک سازمان متعلق به کل خانواده بزرگ دامپزشکی است ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در حین بررسی قانون جامع ایمنی غذایی از سازمان نظام دامپزشکی در خصوص آینده سازمان دامپزشکی کشور (باقی ماندن در مجموعه جهاد کشاورزی، الحاق به وزارت بهداشت و یا جدا شدن بخش غذا و دارو از آن) نظرخواهی نموده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام دامپزشکی، جلسه تودیع رئیس قدیم و معارفه رئیس جدید نظام دامپزشکی استان گیلان در محل سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی این استان برگزار شد.

 

در این مراسم که با حضور «دکتر محمدرضا صفری» رئیس سازمان نظام دامپزشکی، «دکتر سهراب عاقبتی» مدیرکل دامپزشکی استان گیلان، اعضای شورای نظام دامپزشکی و روسا و اعضای انجمن‌های صنفی دامپزشکی استان برگزار شد، از خدمات 20 ساله «دکتر محمد ابراهیمی» رئیس قبلی شورای نظام دامپزشکی گیلان تقدیر و «دکتر سعید احمدی شاد» به عنوان رئیس جدید این شورا منصوب شد.

بر اساس این گزارش، «دکتر محمد ابراهیمی» رئیس قبلی نظام دامپزشکی گیلان در ابتدای این مراسم، حضور و خدمت بیست ساله خود در رأس هدایت نظام دامپزشکی این استان را بزرگترین افتخار زندگی خود دانست و اظهار داشت: امروز نظام دامپزشکی استان گیلان جایگاه قابل قبولی دارد که این امر مرهون همکاری و همدلی تک تک اعضای نظام دامپزشکی این استان و نیز حمایت و همراهی اداره کل دامپزشکی گیلان در تمامی این سالهاست.

وی تعداد اعضای فعلی نظام دامپزشکی استان گیلان را قریب به 1000 عضو عنوان کرد و گفت: از این تعداد حدود نیمی از اعضا را پیرادامپزشکان به عنوان مظلومان حوزه دامپزشکی کشور تشکیل می‌دهند.

واگذاری صدور پروانه‌های بهداشتی اماکن دامی به سازمان نظام دامپزشکی بزرگترین دستاورد این سازمان است

دکتر ابراهیمی واگذاری صدور پروانه‌های بهداشتی اماکن دامی به سازمان نظام دامپزشکی را بزرگترین دستاورد این سازمان برشمرد و بیان داشت: از ابتدای اجرای این فرآیند 4 هزار پروانه شامل موافقت اصولی، تأسیس و بهره‌برداری توسط نظام دامپزشکی استان گیلان صادر شده است که بیانگر ظرفیت و استعداد فوق العاده این خطه از کشور در حوزه دامپروری، دامپزشکی و کشاورزی است.

رئیس پیشین نظام دامپزشکی گیلان همچنین صدور پروانه‌های مراکز خدمات دامپزشکی ازجمله درمانگاه و کلینیک‌های دامپزشکی را از دیگر دستاوردهای مهم و خطیر نظام دامپزشکی دانست و گفت: تا به امروز 75 داروخانه دامپزشکی، 95 درمانگاه، 59 مرکز مایه کوبی، 5 آزمایشگاه و 89 شرکت پخش دارو در سطح استان گیلان مشغول به فعالیت هستند.

وی در پایان سخنان خود ضمن پوزش و طلب حلالیت از تمامی حضار و اعضای نظام دامپزشکی استان از زحمات و حمایت‌های تمامی اعضای نظام دامپزشکی گیلان و اعضای قبلی و فعلی شورای نظام دامپزشکی، مدیران کلی قبلی و مدیرکل فعلی دامپزشکی استان و کارشناسان اماکن دامی تقدیر و تشکر کرد و گفت: خواهران اسدی به عنوان دو همکار و پرسنل شاغل در نظام دامپزشکی استان گیلان در طول 15 سال گذشته همواره یارو یاور بنده بوده‌اند و به جرأت می‌توان گفت: این دو عزیز تمام زندگی خود را وقف نظام دامپزشکی استان گیلان نموده‌اند.

 

در بحث واگذاری صدور پروانه‌ها به نظام دامپزشکی، حوزه دامپزشکی استان گیلان بیشترین تعامل و کمترین تنش را درکشور داشته است

در ادامه مراسم «دکتر سهراب عاقبتی» مدیرکل دامپزشکی استان گیلان ضمن تأکید بر حمایت اداره کل دامپزشکی گیلان از نظام دامپزشکی، همکاری و تعامل سازنده اعضای شورای نظام دامپزشکی را مهمترین رمز موفقیت این شورا در پیشبرد اهداف و برنامه‌های آتی آن دانست و بیان داشت: در بحث واگذاری صدور پروانه‌ها به نظام دامپزشکی، حوزه دامپزشکی استان گیلان بیشترین تعامل و کمترین تنش را درکشور داشته است.

در ادامه مراسم «دکتر محمدرضا صفری» رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز خرسندی از حضور دوباره در گیلان، به بازدید خود از چند مرکز بخش خصوصی دامپزشکی استان شامل بیمارستان، کلینیک و داروخانه اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی دامپزشکی در گیلان، جوان با نشاط و پویاست و این استان به جهت ظرفیت‌های بالای فرهنگی و تمدنی و توان بالقوه دامپزشکی و دامپروری، در آینده حرف‌های بسیاری در این حوزه برای گفتن خواهد داشت و گواه آن حضور پرشور در انتخابات گذشته شوراهای استانی و بالندگی و بلوغی است که در بین اعضای شورای نظام دامپزشکی این استان به وضوح قابل مشاهده است.

وی برگزاری انتخابات شوراهای استانی نظام دامپزشکی در سال گذشته را نشانه بزرگی حرفه دامپزشکی دانست و اظهار داشت: نخستین انتخابات الکترونیکی در سطح کشور را دامپزشکی برگزار کرده است، امری که در نگاه بسیاری از صاحب نظران، غیر قابل انجام می‌نمود چراکه تجربه انجام آن در بسیاری از نهادها از جمله نظام مهندسی کشاورزی و نظام پزشکی با شکست مواجه شده بود اما در نظام دامپزشکی با موفقیت برگزار و شاهد مشارکت 54 درصدی اعضای فعال سازمان در آن بودیم که مارا به این باور نزدیک می‌کند که با مشارکت و کنار همدیگر بودن قادر به انجام کارهای بزرگ خواهیم بود.

تأسیس نظام دامپزشکی ظهور تریبونی دیگر در حوزه دامپزشکی

دکتر صفری در ادامه اظهار داشت: سازمان نظام دامپزشکی اساساً باید عمده نگاهش به بخش خصوصی باشد؛ بخش دولتی ما البته یک سازمان با قدمت و توانمند هست و یک تریبون مهم در حرفه دامپزشکی دارد که البته به تنهایی کافی نیست، واقعیت این است که اگر ما آسیب‌هایی در دامپزشکی داشتیم و داریم به دلیل کمبود تریبون و صدایی رسا در حرفه است.

وی تأسیس نظام دامپزشکی را ظهور تریبونی دیگر در حوزه دامپزشکی دانست و افزود: نظام دامپزشکی توانسته است در این سالها حرفهایی را بزند که پیش از این حوزه دامپزشکی به جهت وابستگی به دولت هرگز نتوانسته بوند آن را بیان کند؛ بنده در سفرهای استانی خود کاملا این نکته را لمس نمودم که مسئولین استانی بسیار علاقه‌مند هستند که حرفهای ناگفته و جدیدی را از زبان بخش خصوصی دامپزشکی بشنوند.

وی ادامه داد: جمع بندی ما در شورای مرکزی نظام دامپزشکی حاکی از آن بود که حتی المقدور رؤسای استانی نظام دامپزشکی از بخش خصوصی انتخاب شوند مگر در شرایطی که ویژگی و صلاحیت لازم وجود نداشته باشد که خوشبختانه در دوره چهارم از مجموع 31 استان، روسای 25 استان از بخش خصوصی و مابقی از بخش دولتی انتخاب شدند که نسبت به دوره گذشته که این رقم 16 بود، بلوغ و رشد چشمگیر دامپزشکی را در بخش خصوصی شاهد هستیم.

اگر قرار باشد نظام دامپزشکی با 80 نفر پرسنل در کشور کاری انجام دهد قطعا سازمان محترم دامپزشکی کشور با چندین هزار نیرو در کشور انجام داده بود

رئیس سازمان نظام دامپزشکی در بخش دیگری از سخنان خود به این نکته‌ اشاره کرد که: همواره از بنده می‌پرسند شما در سازمان نظام دامپزشکی چند پرسنل دارید؟ اما من می گویم که به جای آن شما بپرسید در نظام دامپزشکی چند عضو دارید؟ چراکه ما اتکایمان فقط به کارمندانمان که در مجموع در سراسر کشور 80 نفر که البته بسیار با تعصب، علاقمند و توانمند هستند، نیست.

وی افزود: اگر ما قرار باشد ما با 80 نفر در کشور کاری انجام دهیم قطعا سازمان محترم دامپزشکی کشور با چندین هزار نیرو در کشور انجام داده بود! پس قدرت و توان ما 39 هزار عضو ما است؛ اعضایی که هرکدام ویژگی خاص خود را دارند، توانمندی‌هایی بعضا در بین اعضایمان سراغ داریم که ما را متعجب می‌کند که این حجم عظیم توان را نتوانسته‌ایم ساماندهی، سازماندهی و استفاده مطلوب کنیم که البته هرگاه از این پتانسیل استفاده کردیم موفق بوده‌ایم.

دکتر صفری تاکید کرد: امروز نظام دامپزشکی مراودات، مکاتبات و مراسلات متعدد و متنوعی را با دولتمردان، وزرا، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و حتی مقام معظم رهبری و ... دارد که قبلا هرگز مشابه آن اتفاق نیفتاده بود و درکل این امر نشان دهنده دیده شدن دامپزشکی و ارتقاء جایگاه آن نزد مسئولین و سران سه قوه است.

وی در ادامه گفت: به طور مثال در قوانین سال گذشته خانواده دامپزشکی توانست برای اولین بار دو حکم قانونی در برنامه ششم و احکام دائمی بگیریم با این ویژگی که برای اولین بار در تاریخ سلامت کشور با دو سوم آرا با کمک رئیس و نمایندگان مجلس، نظام دامپزشکی رأیی با این مضمون گرفت که تمامی اعضای نظام دامپزشکی و نظام پزشکی موظف به بیمه شدن مسئولیت حرفه‌ای هستند که این بیمه به عنوان وثیقه جرائم غیر عمد در محاکم قضایی پذیرفته می‌شود که اتفاق بزرگی هست و همکاران را از گرفتاری های مربوط به اشتباهات سهوی شغلی و مراجعات قضایی و خسارات مالی ناشی از آن رها می‌کند.

قانون جامع ایمنی غذایی کشور و آینده سازمان دامپزشکی

دکتر صفری در پایان خاطرنشان ساخت: اخیرا قانونی به عنوان طرح در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درحال بررسی است که موضوع آن قانون جامع ایمنی غذایی است که در دل این قانون اتفاقاتی در حال رخ دادن است که در مورد آینده سازمان دامپزشکی از این حیث که در مجموعه جهاد کشاورزی بماند یا نه؟، به وزارت بهداشت ملحق شود یا نه؟ یا بخش غذا و داروی آن جدا شود یا خیر؟ تصمیم‌گیری خواهد شد که در این بین از سازمان نظام دامپزشکی در این خصوص نظرخواهی شده است، در حالیکه حتی از سازمان دامپزشکی کشور در این خصوص نظرخواهی نشده است چرا که سازمان نظام دامپزشکی یک سازمان جامع و مردم نهاد متعلق به کل خانواده بزرگ دامپزشکی است و قطعا نظرات کل طیف‌های مختلف حرفه دولتی اعم از خصوصی و دولتی و ... را منعکس خواهد کرد.

وی افزود: پس با توجه به موارد ذکر شده درمی‌یابیم که امروز سازمان نظام دامپزشکی در وضعیتی قرار دارد که توانمندی‌های بزرگ قانونی و جایگاه بسیار مهمی در سطح کلان تصمیم‌گیری‌ها دارد.

در ادامه جلسه «دکتر سعید احمدی شاد» رئیس جدید نظام دامپزشکی استان گیلان هدف خود را ایجاد تعامل و حفظ آرامش فعلی حاکم بر نظام دامپزشکی استان برشمرد و افزود: در مسیر نیل به این هدف دست یاری و کمک دوستان، همکاران، انجمن‌های صنفی، اداره کل دامپزشکی و تمامی اعضای خانواده بزرگ دامپزشکی را خواهم فشرد.

در پایان نشست دکتر صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی با اهداء لوح یادبودی از زحمات 20ساله دکتر ابراهیمی به عنوان رئیس نظام دامپزشکی گیلان تقدیر و حکم انتصاب دکتر احمدی شاد را به ایشان ابلاغ کرد.

 
 
انتشار یافته: ۶۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
1
3
شاید جالب باشد بدانید که سازمان نظام پزشکی کشور در سال 1348 در ایران تاسیس شد در حالی که سازمان نظام دامپزشکی ایران به دلیل عقب ماندگی و حتی خطر اضمحلال سلزمان دامپزشکی در سایه حاکمیت بلامنازع مهندسان کشاورزی و دامپروری در وزارت های کشاورزی، جهادسازندگی و جهادکشاورزی سالها پس از انقلاب شکل گرفت.

به همین دلیل می بینیم که بخش خصوصی جامعه پزشکی در ایران با حمایت های وزارت بهداری سابق و وزارت بهداشت فعلی کاملا مستحکم و پایدار است و اگر سازمان های نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی به شکل کاملا مستقل از سازمان غذا و دارو در سطح معاونت وزیر به وزارت بهداشت بر اساس الگوی جهانی رو به گسترش بهداشت واحد One Health، به وزارت بهداشت منتقل شود دیگر شاهد این همه ظلم و اجحاف به ناظرین بهداشتی و عدم امنیت شغلی دامپزشکان در دامداری ها و مرغداری ها نخواهیم بود.

هم اکنون لیسانسه های بهداشت محیط کار با پشتیبانی شدید و قانونی وزارت بهداشت فقط با چند ساعت حضور در چند گاودلری، روی هم رفته ماهی 7 میلیون دربافتی دارند؟؟!

در حالی که دکتر دامپزشک در سایه ناتوانی شدید سازمان دامپزشکی در وزارت ناکارآمد جهادکشاورری با وجودی که چند سال بیشتر و با هزینه بسیار بیشتر واحدهای زیادتری را گذرانده است بایستی با ترس و لرز حقوق های یکی دو میلیون و حتی کمتر را بپذیرد و دم بر نیاورد و یا آمادگی اخراج را داشته باشد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
دوست عزیز بودن دامپزشکی در وزارت بهداشت به معنی حمایت آن وزارت خانه از دامپزشکی و دامپزشکان نخواهد بود !! آنها قسمتهای شیرین دامپزشکی را نه برای دامپزشکان بلکه برای خودشان و فارغ التحصیلان علوم پزشکی می خواهند و هرگز سنخیتی بین خود و دامپزشکان نمیبینند .
کامیاب قیصربیگی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
خوشحالم که دوران ............ و دوستانشان در نظام دامپزشکی رو به پایان است.کمی تعقل خداوند زمین را گرد افریده .
.....................
ما همچنان منتظر ورودهای نهادهای نظارتی جهت رسیدگی به وضعیت مالی نظام دامپزشکی در سالهای گذشته هستیم .
ریاست محترم جدید نظام دامپزشکی بایستی شفافیت مالی دز اولویت کاریش باشد .
.........................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
دوستانی که دنبال اضافه شدن دامپزشکی به وزارت بهداشت هستند بدانند و آگاه باشند تا این دولت تدبیر و امید تموم نشده بجنبید و طرحOne Health را مثل سند 2030 به دولت تحمیل کنید!
یعنی باید از خارج کمک بگیرید برای کارگزاران این دولت هم که هر چی از خارج بیاد را مثل وحی قبول دارند
یه چند تا دامپزشک زرنگ میخواهیم با خانم موگرینی یا امانوئل مکرون مذاکره کنند ثمره مذاکره هم بشه دامپزشکی به وزارت بهداشت الحاق بشه وگرنه خراسان به افغانستان و خوزستان به عراق و آذربایجان به روسیه و .... ملحق میشن!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
4
2
مرکز پژوهشها از نظام در مورد الحاق....عجب اعتماد به نفسی!!!....
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
پيش نويس لايحه الان در دست اعضا است تعجب ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
1
7
اتفاقا" بزرگترین مشکل دامپزشکی تعدد تریبونها است و تیبونهایی که در آن هر کس ساز خودش را میزند و حتی مانع اجرای ضوابط و قوانین میشوند . برای انجام و اجرای ساده ترین قوانین ، نیاز به روابط و تعامل است ، به گونه ای که بدون آن ، همه کارها روی زمین میماند .
اتفاقا" تریبونهای متعدد که طبعا" از آنها نواهای مختلف و متفاوتی خارج میشود فقط باعث تفرقه در صنف و سرگیجه تصمیم گیران کلان کشور برای دامپزشکی و دامپروری میشود و یا حتی موجب سوءاستفاده بعضی نهادهای قدرت برای منظورهای خاصشان می گردد .
پس داشتن یک تریبون واحد ولی قدرتمند که کلامی واحد از آن خارج میشود و پشتوانه همه صنف را به همراه دارد به مراتب موثر تر از این همه تعدد بی خاصیت تریبون هست .
اما نظام دامپزشکی با 80 کارمند کم تجربه چه خدمتی به صنف دامپزشکی و دامپروران میتواند ارائه کند !!؟؟ جز خدماتی غیر اصولی و ناقص !!؟؟
آن سی و نه هزار نفر به امید بهبود شرایط و رسیدگی به امور صنفی و کاری شان ، توسط سازمانی با عنوان پر طمتراق نظام دامپزشکی ،داوطلبانه یا به زور و اجبار به عضویت نظام دامپزشکی در آمدند و هزینه عضویت پرداختند !! و فکر نمیکردند که فقط منبع درآمدی برای سازمانی بدون تاثیر هستند !!؟
این سخنان به صراحت اعتراف به ناکارآمدی است که نتوانسته اند ساماندهی درستی بکنند و فرصتهای بسیاری از دست رفته است !! البته که با 80 نفر نمی شود کاری کرد !
اما جالب تر از همه در مورد این سی نه هزار نفر عضو اسمی نظام دامپزشکی ، عدم ادامه پرداخت حق عضویت بیش از 65 درصد( نزدیک به 25 هزار نفر) از آنها حتی در زمان حساس انتخابات نظام و شرکت فقط 7 هزار نفر یعنی تقریبا" 18 درصد اعضا در انتخاباتی که سالها با دلایلی مشکوک به تعویق افتاده بود !!؟؟ حتی عدم شرکت روسای سابق نظام دامپزشکی در انتخاباتی به ظاهر حساس آن هم بعد از سالها !!
آیا بهتر نیست بجای این همه تعریف بی خاصیت از ناکارآمدی های خود و بزرگ جلوه دادن چیزهایی که در اصل نداریم مانند سی و نه هزار نفر عضو واقعی ،یکبار با اعتراف به راه نادرستی که تاکنون رفته ایم که فقط سیاسی بوده و نه صنفی و علمی و جز تفرقه و زمین ماندن امور و رقابتهای بی حاصل و خسارت بار بین دو سازمان و سایر ارگانها حاصلی نداشته و بطور ذاتی نمیتواند داشته باشد ، به راهی و سازمانی واحد و قدرتمند و غیر سیاسی ولی علمی و حرفه ای و در برگیرنده تمام امور دامپزشکی و دامپروری ،برگردیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
0
7
متنی نوشتم در باب عدم مقبولیت نظام دامپزشکی در بین بیش از 65 درصد دامپزشکان و رده های مربوطه و البته هنوز کامنتی منتشر نشده بود و با مراجعه مجدد به این صفحه با بیست کامنت غیر قابل انتشار و دو کامنت منتشر شده مواجه شدم !!؟؟ حتی عدم انتشار کامنتها بخوبی وضعیت نظام دامپزشکی را مشخص میکند .
عدم توجه به واقعیتها ، فقط باعث تکرار و گسترش اشتباهات و خسارتها میشود و یادمان نرود ، از هر کجای ضرر که برگردیم منفعت خواهد بود . و باز هم یادمان نرود در ادامه این روند هیچکس به معنی واقعی برنده تخواهد بود حتی حکیم مهر !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
3
5
آموزش دامپزشکی مشکلش چیه؟؟؟؟
شما با زیر سوال بردن آموزش دامپزشکی خودتون را زیر سوال می برید!!!
مشکل دامپزشکی بخش اجرایی آن است که اولویت آن روابط عمومی است!!!!
چرا خودتون را به خواب زدید؟؟؟؟؟؟؟
دامپزشکی در اجرا مشکل داره که قدرت به کارگیری از توان دانشگاه را ندارد چون اراده به کارگیری از ظرفیت دانشگاه را ندارد!
دکتر عطارد چند وقت پیش در همین سایت اعلام کردند سیاست سازمان را شرکت های وارد کننده واکسن تعیین می کنند !!!!!
در صورتی که قاعدتا باید این تعیین سیاست توسط سازمان دامپزشکی انجام بشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
اتفاقا" سرچشمه تمام مشکلات دامپزشکی در بخش آموزش آن است که افراد ناکارآمد را با مدرک دکترا یا سایر رده ها تحویل جامعه میدهد بدون ارزیابی درست از توانایی و استعداد افراد در رشته خاصی مانند دامپزشکی ،به واقع عملا" در توان هر کسی نیست تا از عهده فعالیتهای دامپزشکی بخوبی بر بیاید .
حال همین افراد بدرستی آموزش ندیده و فاقد علم و مهارت کافی و لازم و بدون گذراندن دوره های عملی تحت نظر پیشکسوتان واقعی و صاحب علم و مهارت ( که البته تعدادشان زیاد نیست) مستقیما" در مصادر امور و مسئولیتها( مقامات) قرار میگیرند و یا پروانه اشتغال می گیرند و خب حالا از اینها انتظار چه اجرایی را دارید !!؟؟
مگر قرار است روابط عمومی برای پیشگیری و درمان و کنترل بیماریها و بسیاری مشکلات دیگر دامپزشکی و دامپروری چه کاری بکند !!؟؟ مشکل کمبود تبلیغات که نیست ، مسئله کمبود کارآمدی از لحاظ علم و مهارت و مدیریت علمی و اداری است . و همه اینها ریشه در سیاست زدگی دانشکده های دامپزشکی و بخشهای اجرایی ان از سازمان دامپزشکی گرفته تا حتی موسسه تحقیقاتی رازی دارد !!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
استدلال ناشناس 18:04 عقلا قابل قبول نیست با احترام!
با احترام به کلیه پرسنل خدوم دامپزشکی از بخش دولتی و خصوصی در همه رده ها اگر بر فرض آموزش مشکل داشت و مثلا پرسنل سواد و تخصص لازم را نداشته باشند یک مدیر ارشد باید نخبه ها را پیدا کند و در راس قرار دهد و بقیه را هم از نظر علمی بالا بکشد
تعجب میکنم چطور مسئولین اجرایی دامپزشکی کشور را حاصل سیاست زدگی نمی دانید ولی اساتید دانشگاه را سیاست زده می نامید!
مثلا اگر استادی سیاست زده باشد در آناتومی نسبت inferiorبهposterior را در استخوانscapula اسب جوری دیگه و بر خللاف کتب مرجع میگه؟؟؟
متوجه عرض بنده نشدید بنده گفتم روابط عمومی الان اولویت دامپزشکی شده و این یعنی خداحافظی با علم و تحقیق و ارزیابی عملکردها در واکسن و دارو ودرمان و آزمایشگاه و....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
کدام عقلی اجرا را مقدم بر آموزش میداند !!؟؟ کدام مجری و اجرایی بدون آموزش مناسب و کافی و لازم میتواند وجود داشته باشد !!؟؟
وقتی همین دانشکده ها همه را فارغ التحصیل میکنند و به همه مدرک می دهند و آن فرد یا افراد حتی با معدل بسیار نازل از همین دانشکده های غیر استاندارد ، رییس یک سازمان باسابقه میشوند آن هم برای چند سال و البته فقط به دلیل روابط سیاسی ، البته از نوع طنز آمیزش ، چه کسی در اصل مقصر است !!؟؟
تعجب آور است به گونه ای سخن میگویید که انگار در این دانشکده های دامپزشکی ایران تحصیل نکرده اید و از نحوه جذب و استخدام استاد و حتی دانشجو خبر ندارید !!؟؟ از باندهای موجود در سیستم دانشکده ها خبرندارید و وابستگیهای سیاسی شان !!؟؟ واقعا" شما خبر ندارید در این سیستم دانشگاهی ، مکتبی بودن مقدم بر علم است !!
و در ضمن مطلب بنده را با دقت نخواندید که در آن به سیاست زدگی را از دانشکده تا بخشهای اجرایی و تحقیقاتی از جمله سازمان و نظام دامپزشکی و حتی موسسه رازی اشاره کرده ام .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
بزرگوار!
فرض کنیم به زعم شما دانشکده ها و اساتید دامپزشکی و سیستم انتخاب استاد سیاست زده است و فارغ التحصیلان بیسواد بار می آیند!
الان پیشنهاد شما اینه که سازمان را تعطیل کنند و دانشکده های دامپزشکی زیر نظر وزارت بهداشت باشند و دانشجو و دکتر و مدیر تربیت کنند برای ما؟؟؟؟؟؟
عزیز من!
سیستم سازمان دامپزشکی، دوربین و مصاحبه و تکذیب را مقدم بر تحقیق و استاد دانشگاه میداند!
اصل روابط عمومی است ولاغیر!
در صورتیکه سازمان دامپزشکی باید مثل موسسه رویان باشد نه یه سری شومن دورهمی گرفته باشند و بیماریها را تحت کنترل گرفته باشند!
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
2
6
جان مادرتون بگید خواهان طرح الحاق به وزارت بهداشت هستید. وزارت بهداشت اینقدر قدرتمند هست که جلو اضافه شدن ظرفیت پزشکی رو گرفت علیرغم خواسته جامعه و نخبگان کشور. اگه به وزارت بهداشت بریم هر دانشکده آزاد دویست سیصد نفر دانشجو پذیرش نمیکنن. ده سال دیگه حتی تو جهاد باشیم اونقدر دامپزشک فارغ التحصیل شده که رشته نابود میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
همین الان طرح دو برابر شدن ظرفیت علوم پزشکی به مجلس ارجاع شده و وزارت بهداشت هم نتوانسته جلویش را بگیرد و ظاهرا" تصویبش هم قطعی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
دوست عزیزی که گفت طرح دوبرابر شدن ظرفیت پزشکی به مجلس رفته و وزارت بهداشت هم قدرت نداره جلوش رو بگیره، اتفاقا خواهید دید که این طرح در مجلس رأی نمیاره. بخاطر لابی قدرتمند پزشکان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
2
5
قسمت های چرب و شیرین دامپزشکی یعنی چه؟
.................................

در َضمن، مهندسان کشاورزی و دامپروری کدام سنخیت را با بهداشت و سلامت مردم و مباحث پیچیده بیومدیکال کنترل هاری، آنفلوانزای پرندگان، سل، شاربن، لپتوسپیروز، بروساوز، مشمشمه و تب کنگو دارند؟

آیا مشکلات شدید ناظران فنی را به دلیل عدم سنخیت جهادکشاورزی نمی بینید؟

دکتر محمد مهدی گویا از مدیران ارشد با سالهای طولانی مدیربت بیماری های واگیر وزارت بهداشت بارها با تواَضع و فروتنی تمام گفته است که وزارت بهداشت بازوی؟؟!
سازمان دامپزشکی در مبارزه با آنفلوانزا است؟

وزیر بهداشت گفته بود که دامپزشکان چشم و چراع ما هستند.
آیا اینها عزت و احترام و پذیرش عملی سنخیت مشترک پزشکی و دامپزشکی از سوی مقامات گوناگون ادوار وزارت بهداشت نیست؟؟؟

ولی در مقابل وزارت بهداشت،
سازمان نظام مهندسی کشاورزی حذف ناظران فنی دامپزشک را به عنوان چشم روشنی؟؟! و شیرینی؟؟! افزایش بهره وری تولیدکنندگان اعلام می کند!

اصولا ما و جهادکشاورزی دو طرف مخالف دره عمیق تولید و نظارت بهداشتی هستیم و با هم هیچ سنخیتی از نظر وظایف تخصصی یک تشکیلات حکومتی با هم نداریم،
اگر چه در کل اجزای پیکره واحد جامعه ایرانی هستیم و هدف کلان ما یکی است!

خدمات بهداشتی درمانی بخش خصوصی دامپزشکی هم که منجر به بهداشت و سلامت انواع دام های غذایی و غیر غذایی است لگد مال سیل لگام گسیخته دخالت افراد غیر دامپزشک است که عملا وزارت های کشاورزی، جهادسازندگی و جهادکشاورزی همگی در دهه های طولانی با سکوت ناشی از رضایت باطنی با آن همراهی کرده اند و برای شان هرگز و هرگز بهداشت و سلامت به خطر افتاده مردم در اثر مصرف نا بجای داروهای دامپزشکی و سوء تشخیص بیماری های مسری و زئونوتیک اهمیتی توسط درمانگران نداشته است و نخواهد داشت!

.بنابراین در یک کلام، با الحاق سازمان دامپزشکی و موسسه رازی در سطح معاونت وزیر به وزارت بهداشت و کاملا مستقل از سازمان غذا و دارو البته با تصویب قوانین عمیق و محکم در مجلس شورای اسلامی،
وضعیت دامپزشکی خصوصی و دولتی از این وضعیت ذلالت بار و سیاه فعلی که مهندسان کشاورزی و کارگران افغانی آزادانه طبابت می کنند بدتر نخواهد شد!
و شگفتا که مدعیان دروغینی که برای عدم سنخیت دامپزشکی و پزشکی اشک تمساح می ریزند، کک شان هم اصلا برای پای مال شدن شان حرفه ای روزمره دامپزشکی در دامداری ها و مرغداری نمی گزد و فقط هر هنگام که صحبت از انتقال عزتمندانه سازمان مستقل دامپزشکی به وزارت بهداشت به میان می آید از خواب سنگین بر می خیزند و به یاد عدم سنخبت پزشکی و دامپزشکی که تمام دنیا از جمله سازمان بهداشت جهانی دام OIE خلاف آن را بر اساس اصل One Health می گوید، می افتند!!!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
1
5
طبق نظر سنجی های متعدد در طی سالیان طولانی که در همین حکیم مهر هم منتشر شده است اکثریت قریب به اتفاق دامپزشکان خصوصی و دولتی با الحاق مستقل و نه ادغام سازمان دامپزشکی به زیر نظر مستقیم وزارت بهداشت کاملا موافق هستند و تنها درصد ناچیزی که منافع شان به خطر می افتد و یا به دلیل کمبود بضاعت علمی و کم سوادی در هنگامی که بازنشسته نشده بودند خاطرات تلخی برای شان پیش آمده است،
علم مضحک "عدم سنخیت دکتر پزشک و دکتر دامپزشک" در مقابل "سنخیت مهندس کشاورز و دکتر دامپزشک"؟؟! را بر افراشته اند!

می گویید نه!

دوباره از حکیم مهر، کمیته مشترک سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی یا هر نهاد مورد توافق دیگر درخواست می شود که با طراحی یک سیستم خدشه ناپذیر سایبری نسبت به نظر سنجی پیرامون سه گزینه ابقا در وزارت جهادکشاورزی، انتقال به معاونت امور دام ریاست جمهوری و الحاق در سطح معاونت وزیر بهداشت، برای آینده سازمان دامپزشکی اقدام شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
1
5
زوق زده نشوید
مرکز پژوهشهای مجلس ، روزی دهها نظر سنجی انجام می دهد ولی این نظر سنجی ها اصلا قابلیت اجرا ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
0
1
نظام دامپزشکی در استان ........... بود و نبودش هیچ فرقی نمیکند کاملا ناکارامد و منفعل صرفا پروانه صادر میکنند بدون در نظر گرفتن مقررات
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
0
0
دکتر صفری عزیز پس ابلاغ افزایش تعرفه های بخش خصوصی چیشد؟لطفا به قولتون عمل کنین ...............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
0
0
ایکاش نظر نظام را در این مورد اعلام میکردید موافق هستند یا نه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
0
3
اگر بخش نظارت از سازمان دامپزشکی گرفته شود تعداد زیادی دامپزشک و سایر رده های دامپزشکی که در کارخانجات و کارگاههای استحصال و تولید مواد غذایی با منشا دامی فعال هستند به مرور با کارشناسانان بهداشت جایگزین میشوند و عملا نظام دامپزشکی هم ضعیف و منحل خواهد شد .و این نظرخواهی از زیرکی مجلس است که این اتفاق را به خواسته خود دامپزشکان بدانند.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
1
1
جدا شدن بخش غذا اصلا درست نیست .
الحاق به وزارت بهداشت هم اصلا درست نیست .
تنها به صورت مستقل و زیر نظر ریاست جمهوری به عنوان معاون ریاست خوب است و دامپزشکی رو به اهدافش میرساند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
0
1
با این ناکارآمدی و بی کفایتی وزارت جهادکشاورزی در حمایت همه جانبه از سازمان دامپزشکی برای تضمین بهداشت و سلامت غذایی انسان،
طبیعی است که وزارت بهداشت از سازمان دامپزشکی نا امید شود و به این فکر بیفتد که خودش راسا تولیت این مسئله حیاتی را بر عهده بگیرد!

بنابراین همچنانکه به دلیل مخالفت اشتباه سالها قبل مسئولان دامپزشکی وقت با الحاق به وزارت بهداشت، بسیاری از فرصت های شغلی مختص دامپزشکان در کنترل کیفی کارخانجات صنایع مواد غذایی از دست رفت که هم اکنون در غیاب دامپزشکی توسط لیسانس های مواد غذایی غصب شده است،
الان هم اگر همسو و با درک تحولات جهانی در زمینه سیاست یکپارچه سازی سلامت غذایی از مزرعه تا سفره، سازمان دامپزشکی هوشمندانه از این فرصت طلایی و تاریخی بهره نگیرد و در سطح معاونت وزیر به وزارت بهداشت و البته با قوانین متقن و مستحکم منتقل نشود،
این خطر بسیار بزرگ وجود دارد که بخش نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی بر مواد غذایی دامی نیز توسط وزارت بهداشت جداسازی شود که مقصر اصلی آن مسلما جمود و لجاجت برخی از بزرگان دامپزشکی در پذیرفتن واقعیت های جهانی اصل بهداشت واحد (One Health) است!!!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
1
1
بنابراین اگر حالا که محترمانه از سازمان دامپزشکی محترمانه خواسته اند که بر طبق اصل جهانی One Health، یا در سطح معاونت وزیر به وزارت بهداشت منتقل شود یا عواقب و پیامدهای تجزیه بخش مهم سلامت غذایی خود را بپذیرد،
عزتمندانه برای انتقال خود به وزارت بهداشت با مشارکت فعال پیشکسوتان مجرب از جمله جناب اقای دکتر عباسعلی مطلبی که به خوبی از زیر و بم قوانین مطلع است شرط و شروط محکم به خصوص تضمین قانونی مجلس محترم شورای اسلامی را در عدم امکان موازی کاری و هر گونه دخالت سازمان غذا و دارو پس از الحاق سازمان دامپزشکی در سطح وزیر به وزارت بهداشت را مطرح کند و گرنه در آینده کسی را جز دامپزشکان که این فرصت تاریخی را از دست داده اند نمی توان سرزنش کرد!

تاکید می شود که دامپزشکی در شرایط سرنوشت سازی است و با چشم باز بایستی مخاطرات و فرصت های این رشته را تشخیص داد و متناسب با آن تصمیم شایسته و بهینه را اتخاذ کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
اتفاقا" جناب دکتر مطلبی از مخالفان پیوستن به وزارت بهداشت هستند و تکیه کلام ایشان است که وزارت بهداشت بخش شیرین دامپزشکی را یعنی مواد غذایی را می خواهد نه دردسرهای مبارزه با بیماریهای دامی که مستقیما"ربطی به وزارت بهداشت ندارد و موضوع تولید و حفظ سرمایه دامی است .
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
0
1
متاسفانه برخی هنوز هم متوجه نیستند که دامپزشکی در چه موقعیت خطیری به سر می برد و نمی دانند که این وزارت بهداشت است که به دلیل حساسیت شدید مقام معظم رهبری و سران محترم سه قوا به حفظ و صیانت از بهداشت و سلامت مردم تعیین می کند که همه قطعات زنجیره سلامت غذایی در زیر چتر خودش قرار داشته باشد!

به عنوان مثال و یک مورد تکان دهنده!!! یکی از لوح های تقدیر از صنایع غذایی و خوراکی در وزارت بهداشت،
"لوح سلامت غذایی از مزرعه؟؟! تا سفره" است!

آن وقت عده ای بدون توجه به واقعیات موجود هنوز دم از استقلال دامپزشکی و تشکیل معاونت امور دام و دامپزشکی در ریاست جمهوری دم می زنند؟؟!

دقیقا 10 سال پیش تعدادی از پیشکسوتان علم و عمل دامپزشکی از جمله استاد بزرگوار جناب آقای دکتر تقی تقی پور بازرگانی طی نامه ای الحاق سازمان دامپزشکی و موسسه رازی را از ریاست محترم محلس شورای اسلامی درخواست کرده بودند که شوربختانه با مخالفت شدید برخی از دامپزشکان با نفوذ جلوی آن گرفته شد!
مجیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
1
2
سازمان نظام دامپزشکی دارای ضعف های عمده ای است البته باید به مدیران آن فرصت پاسخگویی داد
اما واقعا جای تعجب ندارد که مجلس از نظام دامپزشکی در خصوص الحاق سازمان دامپزشکی کشور نظر بخواهد
چون دولتی و خصوصی و نظامی و دانشگاهی و عیره همه و همه بخشی از آن هستند پس نظام دامپزشکی جامعتر و کاملتر هست
وانگهی حکم ریاست آن را رئیس جمهور امضا میکند که چیزی کمی نیست
taghavi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
1
0
جناب دکتر صفری لطفا خیلی واضح و شفاف نظر سازمان نظام درخصوص الحاق را منعکس کنید
اعضا حق و حق دارند که بدانند و باید بدانند
لطفا طی یک اطلاعیه این موضوع رو اعلام کنید
dvm
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
1
0
جالبه نظام دامپزشکی هر از گاهی یک رئیس استان را جابجا میکند اما معاونین و مدیران این سازمان طی ۱۰ سال کماکان پابرجا هستند
دلیل چیست خدا داند
مدیر و معاونین طولانی مدت دیگه برنامه خاصی ندارند ............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
1
1
دکتر ابراهیمی عزیز از تلاش و کوشش شما تشکر میکنیم
خدا به شما سلامتی و عزت دهد
خردمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
1
0
نظام دامپزشکی باید این موضوع رو از تک تک اعضای خودش به رای و نظر خواهی بزاره
سریعا لطفا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
1
0
درود بر دکتر ابراهیمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
0
1
اگر چه برخی سرشان را زیر برف کرده اند و نمی خواهند قبول کنند،
واقعیت روشن و مسلم این است که هم اکنون در تمام کشورهای جهان این وزارت بهداشت است که متولی سلامت غذایی از مزرعه تا سفره (Food safety: from the farm to the fork) شده است!!!

ولی برخی از کشورها مثل ایتالیا پیشاپیش حدود 40 سال پیش به استقبال این تحولات رفتند و همه بخش های سازمان دامپزشکی را یعنی نظارت بر سلامت غذایی و مبارزه با زئونوزها را با همدیگر به زیر نظر وزارت بهداشت خود منتقل کردند
و برخی مثل فرانسه فقط بخش سلامت غذایی را به وزارت بهداشت خود منتقل کرده اند و بخش بیماری های دامی هنوز زیر نظر وزارت کشاورزی است. اگرچه مدیریت کل بهداشت و سلامت غذایی اتحادیه اروپا مقتدرانه بر بیماری هایی خطرناک همانند نظیر آنفلوانزای پرندگان، اعمال قانون می کند!

بنابراین، طبق رویه جهانی One Health،
دیر یا زود به طور ناگزیر بخش نظارت بر سلامت غذایی سازمان دامپزشکی
با یا بدون بخش مبارزه با بیماری های زئونوز استراتژیک دامی یعنی آنفلوانزا، سل، بروسلوز، هاری، شاربن، مشمشه و CCHF، به وزارت بهداشت منتقل خواهد شد و
این ما هستیم که بایستی موقعیت خودمان را تشخیص دهیم و با پذیرش واقعیت اصل جهانی و فراگیر بهداشت واحد One Health و همچون ایتالیا به عنوان یکی از موفق ترین کشورها در تولیدات کشاورزی و دامی،
با پیوستن مدبرانه به وزارت بهداشت در سطح معاون وزیر به وزارت بهداشت از فروپاشی و تجزیه شدن سازمان سلامت محور دامپزشکی
و بالطبع تضعیف بیش از پیش سازمان نظام دامپزشکی به عنوان بازوی بخش خصوصی دامپزشکی جلوگیری کنیم.

این نکته را هم بایستی در نظر گرفت که سازمان نظام پزشکی در سال 1348 یعنی حدود 50 سال پیش شکل گرفته است و در این مدت طولانی با همکاری و پشتیبانی شدید و همه جانبه پزشکی دولتی یعنی وزارت های بهداری سابق و بهداشت فعلی توانسته است به خوبی از حقوق جامعه پزشکی در کل دفاع کند.

آن وقت برخی هستند که در برخوردی کودکانه به جای یافتن راهی برای تقویت همکاری و همدلی سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی (موسس در سال 1376) که البته در وزارت جهادکشاورزی بیگانه با مبانی طبابت و بهداشت و سلامت امکان ناپذیر است،
به دنبال تخریب آن و در حقیقت غرق کردن کشتی مشترک دامپزشکی کشور هستند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
1
0
حضرات یک سری هم به نظام دامپزشکی استان زنجان بزنید ببینید هستند نیستند
اصلا چی میگذره اونجا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
1
0
۱ سال از انتخابات استان داره میگذره لطفا صحبت از اونو تموم کنید
شورای مرکزی چی شد؟
رسول
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
0
0
در متن خبری جایی از سایر رده ها به عنوان مظلومین دامپزشکی یاد شده
واقعا تکلیف این قشر چیست؟
خدا لعنت کند کسانی را که این رشته هارو راه اندازی میکنن و با سرنوشت جوونای مردم بازی می کنند
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
0
1
European Food Safety Authority

The European Food Safety Authority (EFSA) is the agency of the European Union (EU) that provides independent [disputed] scientific advice and communicates on existing and emerging risks associated with the food chain. EFSA was established in February 2002, is based in Parma, Italy, and has a budget for 2016 of €79.5 million, and a total staff of 447.

The work of EFSA covers all matters with a direct or indirect impact on food and feed safety, including animal health and welfare, plant protection and plant health and nutrition.

EFSA supports the European Commission, the European Parliament and EU member statesin taking effective and timely risk management decisions that ensure the protection of the health of European consumers and the safety of the food and feed chain. EFSA also communicates to the public in an open and transparent way on all matters within its remit.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
0
1
بله درست است!
جناب آقای دکتر عباسعلی مطلبی در هشت سالی که در فاصله 1372 تا 1380 رئیس سازمان دامپزشکی بود به شدت با پیوستن سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت با این استدلال که بهداشتی ها به دنبال بخش های چرب و شیرین دامپزشکی هستند مخالفت کرد و باعث شد که وزارت بهداشت که چند سالی نبود تاسیس شده بود شروع کند در غیبت متولی قانونی دامپزشکان، به گسترش رشته های صنایع مواد غذایی و راه انداختن تخصص های مواد غذایی کند و بتدریج با بازنشسته شدن دامپزشکان قدیمی، جای آنها را لیسانسیه های صنایع غذایی را که حقوق شان در آن زمان کمتر از دکتر دامپزشک بود پر کنند!!!

بنابراین این اشتباه بزرگ تاربخی و عدم انعطاف پذیری باعث شد که فرصت های شغلی زیادی از دسترس دامپزشکان خارج شود!

اما واقعا این جنبه های چرب و شیرین سازمان دامپزشکی چیست؟؟!

فرصت های شغلی در صنایع غذایی دامی که روز به روز با خالی گذاشتن میدان، افراد غیر دامپزشک در حال اشغال آنها هستند!
یا مجوزهای واردات خوراک دام، گوشت و دارو و واکسن دامپزشکی است؟
که اگر منظور از چرب و شیرین، عوارض قانونی دادن مجوز واردات است، مگر در سال در حالی که کل بودجه سازمان دامپزشکی حدود 200 میلیارد تومان می شود، چقدر خواهد شد؟؟؟
و اما اگر منظور حق حساب های غیرقانونی زیر میزی احتمالی باشد که در عمل به بودجه رسمی سازمان دامپزشکی کمکی نخواهد کرد.
آن هم در شرایطی که بودجه 15 تریلیارد تومانی وزارت بهداشت حدود 5 برابر؟؟! بودجه تقریبا 3 تریلیارد تومانی وزارت جهادکشاورزی و 70 برابر کل بودجه سالیانه سازمان دامپزشکی است!

بنابراین لطفا شعور عمومی دامپزشکان را مورد توهین قرار ندهند!

اما اخیرا خود جناب آقای دکتر مطلبی فرموده اند که وزارت جهادکشاورزی دیگر جای سازمان دامپزشکی نیست!

لذا در این شرایط سرنوشت ساز از ایشان استدعا می شود که
با توجه به راهبرد کلی نظام جمهوری اسلامی بر تجمیع ایمنی زنجیره کامل غذایی از مزرعه تا سفره در وزارت بهداشت،
به جای مقاومت در مقابل آن با پیشنهاد الحاق عزتمندانه سازمان دامپزشکی در سطح معاونت وزیر بهداشت به شرط اینکه مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانین قوی جلوی هر گونه دخالت سازمان غذا و دارو را در امور دامپزشکی تضمین نماید، با تدبیر خود و سایر پیشکسوتان این تهدید را به یک فرصت تبدیل کنند.

این نکته هم اضافه شود که به اشتباه تصور نکنید که سازمان غذا و دارو یک ابرقدرت شکست ناپذیر است!

زیرا وقتی که مجلس شورای اسلامی تصویب کرد که بابستی بخش مهمی از اختیارات قانونی سازمان غذا و دارو به سازمان ملی استاندارد واگذار شود، هر چقدر هم که وزارت بهداشت، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، مقامات استانی و دانشگاهی علوم پزشکی سراسر کشور اعتراض کردند و حتی استدلال کردند که در آینده این اتفاق ممکن است برای سازمان دامپزشکی هم پیش بیاید و عحیب اینکه حتی شورای نگهبان هم از سازمان غذا و دارو در مقابل مصوبه قانونی مجلس شدیدا دفاع کرد،
ولی سرانجام مجلس شورای اسلامی مصوبه قانونی خود را در مجمع تشخیص مصلحت نظام به کرسی نشاند و وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو را وادار به تسلیم و عقب نشینی در مقابل سازمان ملی استاندارد که برای سازمان دامپزشکی نیز یک تهدید بالقوه است، نماید.

بنابراین خوشبختانه همه چیز منوط به این است که تا چه قانون الحاق سازمان دامپزشکی و موسسه رازی در سطح معاونت وزیر بهداشت، همانند قانون سال 1350 سازمان دامپزشکی که در زمان خودش توسط زنده باد جناب آقای دکتر ارشدی تدوین شد و بسیار هم حساب شده بود،
در مجلس شورای اسلامی تا چه حد عمیق، کامل، همه جانبه و با دوراندیشی دامپزشکان مجرب تصویب شده باشد.
جاوید
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
0
0
سلام
نظام دامپزشکی عزیز رفاهیات یکی از اصلی وظایف شماست خداوکیلی خیلی از دامپزشکان و سایر رده ها لنگ چند ده میلیون وام هستند.
فکر میکنم بشه از بانکی جایی جورش کرد یا اینکه با ۳۹ هزار عضو یه صندوق قرض الحسنه راه انداخت پتانسیل فوق العاده ای هست
ملتمس دعا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
0
1
یکی از مخاطبان محترم نوشته بود که بیماری های مهمی چون سیاه زخم (که همین چند روز پیش مرگ دردناک یک جوان 16 ساله کاشمری را در اثر آن شاهد بودیم و مسئولین بهداشت استان همگی بر واکسیناسیون دام ها در استانی که سالی 12 مورد سیاه زخم انسانی دارد به شدت تاکید می کنند)، سل، بروسلوز، لپتوسپیروز، آنفلوانزای پرندگان، هاری، مشمشمه و CCHF، مستقیما با وزارت بهداشت ارتباطی ندارد و فقط موضوعی تولیدی است ؟؟!

سخنی که عدم توجه شگفت آور ایشان را به تکالیف و وظایف سازمان دامپزشکی که یکی مبارزه با بیماری های زئونوز استراتژیک که هر دو سال به آنها افزوده می شود و دیگری سلامت زنجیره غذایی است و اشتباه گرفتن با طبابت بخش خصوصی دامپزشکی نشان می دهد!!!

خوب است ایشان بدانند که حتی FMD هم نوعی بیماری مشترک انسان و دام است که وزارت بهداشت نسبت به خوردن شیر و گوشت خام دام های مبتلا به آن به شهروندان هشدار داده است و معلوم نیست با توجه به گردش گسترده ویروس بیماری آندمیک تب برفکی در میان کشور 82 میلیونی ایران و جهش های پی در پی ویروس که هر چند سال وحشی تر می شود در آینده دور و نزدیک چقدر بر شدت بیماری زایی ویروس تب برفکی در انسان افزوده خواهد شد؟؟!

بنابراین با این وضع وخیم دامپزشکی در وزارت جهادکشاورزی اگر به فکر بهداشت و سلامت کشور و منافع دامداران در حال ورشکستگی در وزارت جهادکشاورزی نیستید،
حداقل به فکر در امان ماندن خانواده و فرزندان بیگناه خود باشید و توجه داشته باشید که اینجا وزارت کشاورزی انگلیس و فرانسه نیست!

اینجا ایران است؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
اینها بخشی از بیماریهای دامی است و نه همه آنها ، که دامپزشکی در درجه اول بدلیل خسارتهایی که به سرمایه دامی که یک سرمایه ملی و استراژیک است و تضمین کننده ادامه حیات مردم کشور می باشد ، با این بیماریها مبارزه میکند و خودبخود و بصورت غیر مستقیم به بهداشت عمومی انسانها نیز کمک میکند . بیماریهای مشترک بخش کوچکی از وظایف دامپزشکی است که اغلب با انجام وظایف اصلی اش یعنی کنترل بیماریهای دامی و حفظ سرمایه دامی به کنترل آنها نیز نایل میگردد .
مشکل این است که برای لاپوشانی در ناکارآمدی و انحراف اذهان از وظایف اصلی دامپزشکی ،بر بیماریهای مشترک انگشت میگذارند تا توقعات را از وظایف اصلی دامپزشکی کم کنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
0
1
صفحه 693 کتاب تاریخ دامپزشکی و پزشکی ایران تالیف جناب آقای دکتر حسن تاجبخش:

"اولین اداره دامپزشکی ایران که "دائره دفع آفات حیوانی و سرم سازی" نامیده می شد در سال 1303 ش
تحت نظارت انستیتو پاستور (به کفالت دکتر ابوالقاسم بهرامی پزشک و استاد بعدی دانشکده دامپزشکی) به تصدی و مدیریت دکتر عبدالله حامدی که در آن زمان دانشجوی پزشکی بود، تشکیل شد.
به عبارتی دیگر یکی بودن پزشکی و دامپزشکی که آن را بارها در این کتاب نشان داده ایم
در تشکیلات نوین دامپزشکی ایران عینیت پیدا کرد."

اصولا جناب آقای دکتر حسن تاج بخش کتاب تاریخ دامپزشکی و پزشکی خود را بدین منظور نوشته بود که ثابت کند پزشکی و دامپزشکی "یکی" هستند و این جامعه پزشکی بود که به دلیل سنخیت ماهوی و زبان علمی مشترک خود با دامپزشکی، توانست که سنگ بنای سازمان دامپزشکی و موسسه رازی را در سال 1303 در موسسه 100 درصد بهداشتی و پزشکی پاستور بر زمین بگذارد
و گرنه مطمئنا اگر نبود همکاری جامعه پزشکی، اداره فلاحت مستقر در وزارت فوائد عامه به لحاظ عدم تشابه و سنخیت ماهیتی، هرگز این بضاعت علمی و عملی را نداشت که مشکل بهداشت و بیماری های دامی را اعم از غذایی و غیر غذایی حل کند و در ایران نام پزشک به جای "مهندس" برای درمانگر دام به مرسوم نمی شد و حتی تا سالها پس از جدا شدن سازمان دامپزشکی و موسسه رازی از موسسه پاستور به علت کمبود بودجه و انتقال آنها به وزارت فوائد عامه و سپس وزارت اقتصاد ملی، از عنوان "پزشک یکمی"؟؟! در حکم های استخدامی دامپزشکان استفاده می شد!

متاسفانه، هنوز هم برخی متوجه نشده اند که فرق است بین اینکه شما برای کسی کار بکنید و وی از خدمات تخصصی تان بهره مند شود با اینکه شما با صاحب کارتان سنخیت ماهیتی و اشتراک علمی و عملی داشته باشید!!!

بنابراین، ماهیت نظارتی و سلامت محور دامپزشکی اگرچه تنها یکی از اهداف آن مراقبت از امر تولید است ولی هرگز از جنس خود تولید نیست و بین این دو از نظر ماهیتی شکافی عمیق و پر ناشدنی وجود دارد!

به همین دلیل است که اصل "یک بهداشت یک طب" یا One Health One Medicine در جهان سال به سال با این معنا که دامپزشکی و پزشکی گرایش های کاملا مجزا از هم و تخصصی شده یک ذات مشترک و در حقیقت دو روی یک سکه واحد هستند، گسترش یافته است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
موسسه پاستور یک موسسه خصوصی و تحقیقاتی در باب امور بهداشتی و بیماریها است و نه الزاما" فقط پزشکی و اتفاقا" پایه ایجاد این موسسه مبارزه با هاری چه در انسان و چه در حیوان بوده است . انستیتو پاستور در تمام دوران و حتی در ایران ، مسئول مبارزه با بیماری مشترک هاری، در حیوان و انسان بوده و هست ، و یک موسسه انحصارا" پزشکی نیست . اما آن زمان اداره صحیه در وزارت داخله بوده که بعدها به وزارت بهداری تبدیل شد و این نشان میدهد همان زمان هم ، رسیدگی موقت به امور دامپزشکی در یک شرایط استثنایی و بحرانی ، مجزا از پزشکی ، توسط موسسه ای تحقیقاتی و غیر اجرایی در یک وزارت خانه ای جدا از پزشکی ،که به بیماریهای حیوانات نیز می پرداخته و صاحب تجربه بوده ، با اختصاص بودجه و پرسنل مجزا پایه گذاری شده است .
و اینکه چند پزشک مربوط به آن زمان که به امور تحقیقاتی می پرداخته اند ، در نبود حتی یک دامپزشک رسمی در ایران مگر شاید در ارتش که بیشتر به بیماریهای تک سمیان مسلط بودند ، به رفع مشکل و بحران طاعون گاوی کمک کرده اند آن هم به دلیل فعالیت دوگانه آنها در امور تحقیقاتی ، دلیل بر یکی بودن پزشکی و دامپزشکی نمی تواند باشد . هرچند شباهتها و هم پوشانیهایی با هم دارند .
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
0
1
این هم یکی از دلایل روشن عدم سنخیت شدید و دوگانگی عمیق دامپزشکی و مهندسی کشاورزی در وزارت ناکارآمد و بی کفایت جهادکشاورزی:

"معافیت به‌کارگیری دامپزشکان مسئول فنی تولید،
پاداش بهره‌وری توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی به تولیدکنندگان"!!!

http://hakimemehr.ir/fa/news/50649

@HakimeMehr
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
0
1
بین پزشکی و دامپزشکی
هیچ خطوط تقسیمی وجود ندارد
و نباید وجود داشته باشد.

رادولف ویرشو (پدر علم پاتولوژی سلولی)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
0
1
http://www.onehealthglobal.net/what-is-one-health/
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
0
1
آخرین اجلاس سه جانبه سازمان جهانی بهداشت انسان (WHO)، سازمان بهداشت جهانی دام (OIE) و سازمان خواربار و کشاورزی (FAO) در زمینه برقراری اصل بهداشت واحد (One Health):

(FAO/OIE/WHO Collaboration (Tripartite)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
1
1
FAO, OIE, and WHO launch a guide for countries on taking a One Health approach to addressing
zoonotic diseases

Zoonotic diseases continue to be a threat to global health, causing millions of deaths and economic losses every year. To support countries to control these diseases, the Tripartite organisations (FAO, OIE and WHO) today launched a guide entitled ‘Taking a Multisectoral, One Health Approach:
A Tripartite Guide to Addressing Zoonotic Diseases in Countries’.



Rome/Paris/Geneva, 11 March 2019 - Zoonotic diseases – those diseases that can spread between animals and people – continue to have major impacts on human health. Every year, nearly 60 000 people die from rabies, and other zoonotic diseases such as avian influenza, Ebola or Rift Valley fever constitute additional threats. These diseases do not only affect human health, but also animal health and welfare, causing lowered productivity (milk or egg quality and safety, etc.), or death, and consequently affecting farmers’ livelihoods and countries’ economies.

Diseases know no borders. As global trade and travel expands, zoonotic diseases are increasingly posing concerns worldwide. Every day, new health challenges emerge at the human-animal-environment interface. To face these threats, collaboration, coordination, communication, and concerted action between different sectors are needed, using a multisectoral, One Health approach. However, many countries lack the capacity to implement such collaboration.

To support countries in filling these gaps, the Food and Agriculture Organization of the UN (FAO), the World Organisation for Animal Health (OIE), and the World Health Organization (WHO) today launched a guide entitled ‘Taking a Multisectoral, One Health Approach: A Tripartite Guide to Addressing Zoonotic Diseases in Countries’.

Building multisectoral, One Health bridges to strengthen national capacities
This guide, referred to as the Tripartite Zoonoses Guide (TZG), provides principles, best practices and options to assist countries in achieving sustainable and functional collaboration at the human-animal-environment interface. It is flexible enough to be used for other health threats; for example, food safety and antimicrobial resistance (AMR). By using the TZG and its associated operational tools (which are currently being developed) countries can build or strengthen their national capacities in:

Multisectoral, One Health coordination mechanisms
Strategic planning and emergency preparedness
Surveillance and information sharing
Coordinated investigation and response
Joint risk assessment for zoonotic disease threats
Risk reduction, risk communication, and community engagement
Workforce development

Options for monitoring and evaluating the function and impact of these activities are additionally included to support countries in their efforts to make improvements in their zoonotic disease frameworks, strategies and policies. Moreover, taking the One Health approach presented in the TZG helps countries to make the best use of limited resources and reduces indirect societal losses, such as impacts on livelihoods of small producers, poor nutrition, and restriction of trade and tourism.

By working collaboratively across sectors and disciplines, human and animal lives are saved, livelihoods are secured, and our global health systems are improved in a sustainable way. The Tripartite organizations encourage countries to use the TZG to achieve these goals by taking a One Health approach to address zoonotic diseases.

Access to the TZG
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
0
1
آیا باز هم با آگاهی از برگزاری چنین اجلاس های جهانی مقامات و کارشناسان برجسته و ارشد بهداشت انسان و دام و توصیه مکرر و اکید آنها به ایجاد تمرکز و جامعیت حداکثری در کلیه نهادهای بهداشتی و تحقق اصل بهداشت واحد One Health در همین چند ماه پیش یعنی مارچ 2019 در کشور ایتالیا که تجربه دهها ساله بسیار موفقی را در حفظ و مراقبت از سرمایه دامی خود با الحاق سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت خود به جهانیان عرضه کرده است,
جای هیچ گونه شکی برای افراد با انصاف و دلسوز در ضرورت جدایی هر چه سریع تر سازمان دامپزشکی از وزارت بدون سنخیت جهادکشاورزی باقی می ماند؟؟؟
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
0
1
معلوم نیست چرا برخی اصرار شدید دارند که بر خلاف تمام دنیا بگویند که از نظر ماهیتی دامپزشکی یا "پزشکی دام" جزو گروه پزشکی نیست و دامپزشکی یک رشته کشاورزی است؟؟!

آیا هنوز متوجه نشده اند که کاربردهای دامپزشکی همگی ماهیت بهداشتی دارند و شامل دام هایی مانند اسب، دام های خانگی و طب نظامی می شود و فقط برخی از خدمات دامپزشکی است که مورد استفاده گاوداران و مرغداران است و دکتر دامپزشک با تخصص کاری اش در زمینه بهداشت و بیماری ها سرمایه دامی آنها را حفظ و مراقبت می کند و البته این برای هر عقل سلیمی هرگز بدین معنی نیست که ماهیت علمی و دروس رشته های دامپزشکی و دامپروری یکی است؟؟!

اگر موسسه پاستور 100 درصد ماهیت بهداشتی و پزشکی نداشت پس از استقرار و تخصصی شدن تدریجی وزارت خانه های کشور، به اداره صحیه مستقر در وزارت کشور (داخله) ملحق نمی شد تا با همدیگر وزارت بهداری سابق را تشکیل دهند؟؟!

اگر در اوایل 1300 نهادهای بهداشتی گوناگون کشور به دلیل روشن نبودن اذهان دولتمردان آن زمان و فقر تجربیات، دچار پراکندگی یا زیر مجموعه وزارتخانه های دیگر بودند، هرگز نافی ماهیت بهداشتی و پزشکی نمی تواند باشد!

همچنانکه اداره فلاحت در اوایل زیر نظر وزارت فوائد عامه بود و سپس به وزارت اقتصاد ملی منتقل شد و پس از 1320 بود که ارتقا یافت و از سطح یک اداره به سطح وزارت کشاورزی فعلی تبدیل شد!

بنابراین اینکه می گویند دامپزشکی از سال 1305 در وزارت فلاحت بوده است دروغ محض است!
چون که تا سال های قبل از 1320 اساسا وزارت فلاحت یا کشاورزی وجود خارجی نداشت.

اما پس از تشکیل "دائره دفع آفات حیوانی و سرم سازی" در سال 1303 توسط پزشکان در موسسه پاستور و نه توسط مهندسان کشاورزی؟؟! به دلیل عدم سنخیت ماهیتی شان و سپس انتقال این دائره به وزارت فوائد عامه به دلیل کمبود بودجه در سال 1305،
متاسفانه انحلال دائره دفع آفات حیوانی و سرم سازی و شعب استانی آن را توسط مهندسان کشاورزب اداره فلاحت در غیاب آقای عیدالله حامدی در سفر اعزام به تحصیل دکترای دامپزشکی به آلفور فرانسه در فاصله 1305 تا 1310 شاهد بودیم.

به طوری که محل هسته اولیه سازمان دامپزشکی و موسسه رازی را مهندسان کشاورزی به انبار سم ملخ؟؟! تبدیل کردند و پس از آن هم بارها تاکنون به انحا مختلف تلاش کرده اند که در عمل نامی از دامپزشکی در میان نباشد یا آن را در زیر مجموعه ادارات کشاورزی و جهادکشاورزی هضم و مستهلک کنند و پیشکسوتان دامپزشکی هر کدام خاطرات بسبار تلخی را از خصومت های پایان ناپذیر مهندسان کشاورزی و دامپروری نقل می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
چرا شما اینقدر به ماندن در دامپزشکی اصرار دارید !!؟؟ بهتر نیست که هم اکنون با امکان شرکت مجدد در کنکور و بزودی افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در علوم پزشکی ، از این فرصتهای ناب استفاده فرمایید و به آرزوی اصلی و دیرینه خود یعنی همان پزشک شدن برسید !
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
0
1
قابل توجه است که بر خلاف زورگویی برخی از افراد،
خود مدیران فعال میدانی و حاضر در صحنه عمل سازمان دامپزشکی بر سنخیت و اشتراک چشمگیر و برجسته کار تشکیلات حکومتی دامپزشکی که ماهیتی کاملا نظارتی و پیشگیرانه از بیماری های استراتژیک زئونوتیک دارد با وزارت بهداشت، تاکید دارند؟؟!:

"مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی: تشابهات زیادی با علوم پزشکی داریم:

۷۰ تا ۸۰ درصد دغدغه‌های ما با وزارت بهداشت مشترک است!


http://hakimemehr.ir/fa/news/41343

@HakimeMehr"

سوال اینجاست که چرا برخی شدیدا اصرار دارند که سازمان حکومتی دامپزشکی در جایگاه وزارت خانه ای عملا ضد تولید و تجارت محور همچون جهادکشاورزی که ایران را به بزرگترین واردکننده نهاده های دامی، گوشت قرمز و دام زنده تبدیل کرده است و حداکثر 20 تا 30 درصد با دامپزشکی اشتراک دارد، قرار داشته باشد؟؟!

آیا همان طور که شایع است مشارکت دلچسب و چرب و شیرین این افراد معدود دامپزشک در لفت و لیس های مربوطه عامل این همه جعل واقعیات مسلم و اصرارهای از روی قلدری و تحمیل است؟؟؟
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
0
1
برخی بر خلاف تمام مستندات جهانی بیماری های زئونوز مثل آنفلوانزا، شاربن، سل، بروسلوز، هاری، مشمشمه، جنون گاوی و CCHF را که بالقوه و اگر کنترل و پیشگیری نشوند می توانند به طور بالفعل سلامت و حیات هزاران و حتی میلیون ها نفر انسان را در سرتاسر جهان مستقیم و غیر مستقیم در معرض خطر قرار دهند و باعث می شوند که به دلیل پدیدار شدن جو رعب و وحشت عمومی همانند بحث چند سال پیش آنفلوانزای پرندگان و گوشت های آلوده، مردم اصلا لب به تولیدات دامی نزنند و خسارت شدید تولیدکنندگان و حتی صتعت گردشگری را در پی داشته باشند، "بخش کوچکی"؟؟! از کار دامپزشکی می پندارند!

اینها آن قدر کم توجه و کم اطلاع یا شاید به قول جناب آقای دکتر مطلبی غرق در مزایا و منافع همکاری لذت بخش و چرب و شیرین با وزارت معبود خودشان وزارت جهادکشاورزی که کوس محاکمه قضایی رسوایی های و فساد های مالی اش و گماشتگانش همه جا را پر کرده است هستند که متاسفانه واقعیات مسلم را لاپوشانی می کنند.

آیا سازمان های اصلی بین المللی در زمینه انسان و دام همچون WHO, OIE و FAO بیکار هستند که مرتبا برای تحقق اصل بهداشت واحد( One Health) و توصیه آن به کشورهای جهان جلسه مشترک می گذارند که آخرین آن در اوایل 2019 برگزار شد؟؟!

اینها به دلیل ضعف شدید علمی هنوز نمی دانند که دامپزشکی دولتی و خصوصی اگرچه هم راستا هستند ولی تقسیم وظایف مستقل، مشخص و مجرا از هم دارند!

آنها چشم های خود را بسته اند که این دامپزشکی خصوصی است که طبابت و درمان دامها را بر عهده دارد و سازمان حکومتی دامپزشکی نقش نظارت بر سلامت غذایی انسان را از مزرعه تا سفره و مبارزه با بیماری های استراتژیک که اکتزیت قزیب به اتفاق آنها زئونوز هستند بر عهده داردو به تشخیص و اعلام نظر رسمی مدیران کلی دامپزشکی حدود 80 درصد اهداف تشکیلات دولتی دامپزشکی با وزارت بهداشت یکی است!

آیا براستی شما دامپزشک هستید؟
یا دامپزشک نما؟
یا نکند از همان هایی باشید که با معدل پایین دبیرستان و رتبه های نازل کنکور و به زور سهمیه وارد دامپزشکی شده اید که ساده ترین و بدیهی ترین مسائل دامپزشکی را نمی دانید؟؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
0
1
وقتی که کفگیر استدلال و منطق به ته دیگ می خورد ترجیع بند تکراری و مضحک "عقده برآورده پزشک نشدن طرفداران الحاق به وزارت بهداشت" مطرح می شود!!!

خب اگر این عقده در آنان چنان قوی بود که همان اول مثل بسیاری از کسانی که همان اول ورود به دانشکده از دکترای دامپزشکی انصراف داده و می کنند، دامپزشکی را ترک می کردند!

در مثال مناقشه نیست که "کافر همه را به کیش خود می پندارد"!
شاید خود شما عقده و کامپلکس بر آورده نشده پزشک شدن را داشتید ولی چون که می دانستید که به دلیل ضعف علمی توانایی قبولی در دکترای پزشکی را به هیچ وجه ندارید، در دامپزشکی اجبارا مانده اید؟؟!

اما جناب آقای دکتر حسن تاحبخش که کتاب تاریخ دامپزشکی و پزشکی شان را به نوشته خودشان برای اثبات و نشان دادن "یکی بودن" پزشکی و دامپزشکی البته به صورت دو گرایش تخصصی شده مجزا از یک رشته علمی واحد نوشته اند و یکی از مفاخر علمی هستند که دیگر نمی توان گفت در هنگام نوشتن کتاب مشهور شان "عقده پزشک شدن" داشتند؟؟؟

یا استاد فرهیخته جناب آقای دکتر تقی تقی پور بازرگانی هم که هیچکس نمی تواند در مقام شامخ و تابناک علمی و عملی و دلسوزی ایشان خدشه ای وارد کتد، حتما عقده پزشک شدن؟؟! داشتند که نامه 83 نفره میشکسوتان را برای الحاق سازمان دامپزشکی و موسسه رازی امضا کردند!

یا اینکه دامپزشکان ایتالیایی و اتحادیه اروپا عقده ای بودند که دامپزشکی را به ترتیب از وزارت کشاورزی و مدیریت کل کشاورزی به وزارت بهداشت و مدیریت کل بهداشت و سلامت غذایی (DG Health and Food Safety) خود منتقل ساختند??!

بنابراین به جای این گونه استدلال های ضعیف و سخیف لطفا لختی بیندیشید و جلوی روند رو به رشد گسترش و تحقق اجتناب ناپذیر بهداشت واحد (One Health) که هم اکنون اندیشه برتر آن حتی در ایران عزیز هم فراگیر شده و برای آن مرتبا اجلاس و سمینار برگذار می کنند و هم مسئولان وزارت بهداشت و هم مقامات گوناگون سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی و هم استادان دانشگاه ها به طور روزافزون به این اصل علمی بین الملل استناد می کنند، نایستید که خودتان را خراب می کنید!

حداقل این نصحیت را بپذیرید که با واقعیات روشن نمی توان درافتاد!

که گفته اند:
عرض خود می بری و زحمت ما (مردم ایران) می داری!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
0
0
با سلام
بنده پیشنهاد میکنم نظام دامپزشکی مسئله سختی کار دامپزشکان را در اولویت کاری خود قرار دهد ( مانند نظام پزشکی که سال قبل پرستاری را جزو مشاغل سخت آوردند ) تا دعای خیر همکاران بدرقه راهشان باشد سپس به بقیه مسائل کلیدی تر بپردازند
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
0
1
سازمان نظام دامپزشکی تا موقعی که حرفه دامپزشکی زیر مجموعه ای وزارت خانه ای ناکارآمد مثل جهادکشاورزی است که فقط به فکر سودحویی است و سالهاست اصرار دارد که محموله های ذرت کپک زده وارداتی با ارز دولتی به خورد دام و طیور برود و برایش به خطر افتادن سرمایه دامی و سلامت مردم کمترین اهمیتی ندارد و اینکه بیسوادان آزادانه طبابت کنند و بین کارگر و مهندس کشاورز با دکتر دامپزشک تفاوتی قائل نیست، نمی تواند آن کارایی و بالندگی خود را در صیانت از منافع دامپزشکان داشته باشد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
0
1
اگر آنچنان که مدعیان دروغین حفظ شدن سرمایه دامی کشور توسط وزارت تجارت پیشه و سودمحور جهادکشاورزی می فرمایند که دامپزشکی برای تحقق این امر بایستی در این وزارت خانه باشد،
بنابراین لازم بود که این وزارت خانه حتما تلاش می کرد که سرمایه دامداران و مرغداران توسط بهترین دکتران دامپزشک که معتبرترین استانداردهای آموزشی را طی کرده باشند، معاینه و درمان شوند!!!

ولی آیا انصافا با این پذیرش نجومی و مغول وار در عمل چنین اتفاقی رخ داده است؟؟؟

آیا در عمل شاهد نیستیم که هرکس که از راه رسید بدون واهمه می تواند داروهای سرطانزا و بسیار خطرناک دامپزشکی را به دامها تجویز کند و معمولا دکتر دامپزشک آخرین شخصی است که برای درمان خبردار می شود و این بساط پلشتی است که هم در وزارت کشاورزی سابق و هم وزارت جهادکشاورزی فعلی تقریبا در همه جای کشور جاری و ساری بوده است!!!

جلوی چشم مسئولین جهادکشاورزی رانندگان، مستخدمان، کارگران، واکسیناتور ها و مهندسان کشاورزی به درمان غیرقانونی دامها می پردازند و سرمایه دامی را با تشخیص و درمان های غلط و اشتباه خود به خطر می اندازند ولی متاسفانه مدعیان حفظ سرمایه دامی را خواب سنگین ناشی از سرمستی مشارکت در حیف و میل یارانه های نهاده های دامی وارداتی فراگرفته است و خبری از دلسوزی آنها برای نابود شدن سرمایه دامی نیست؟؟!

تازه برای تشویق هر کس که بیشتر تولید کند سازمان نظام مهندسی کشاورزی که معلوم نیست در جایی که سازمان دامپزسکی هست این وسط چکاره است! معافیت از دامپزشکان مسئول فنی را چشم روشنی می دهد!

بنابراین لطف کنید برای مخالفت با الحاق سازمان دامپزشکی در سطح معاونت وزیر به وزارت بهداشت دلیلی بهتر را پیدا کنید که حداقل وجدان خودتان در خلوت تان به درستی و صحت آن گواهی دهد!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
0
0
با مشخص افتضاح محموله وارداتی 120 هزار تنی ذرت کپک زده و اصرار شدید چند ساله بر ترخیص آن و دستور ریاست محترم جمهوری برای امحا آن،
حالا مشخص شد که مسئله اصلی مخالفت با الحاق به وزارت بهداشت، حفظ سرمایه دامی؟؟! نیست!

مسئله اصلی مشارکت در سودهای چرب و شیرین با وزارت جهادکشاورزی در اعطای مجوز و ترخیص به واردات ذرت ارزان قیمت کپک زده و سایر نهاده های دامی با ارز 4200 تومانی است!

دست اندرکاران دل سوز دام و طیور هر موقع به کپک زده بودن ذرت و جو وارداتی اعتراض می کردند پاسخ می شنیدند که از سرتان هم زیاد است.

و گرنه با رفتن به وزارت بهداشت، آیا پزشک می آید و وارد موضوع برونشیت و نیوکاسل می شود یا جابه جایی شیردان گاو را عمل می کند یا اینکه داروخانه های دامپزشکی در حال ورشکستگی را اشغال می نماید یا دامپزشکان مسئول فنی را از کار بیکارتر می کند؟؟!

یا اینکه وزارت بهداشت از تست و کشتار و واکسیاسیون سراسری و اجباری بروسلور گوسفتد و بز را که به دلیل عدم اعتبار لازم در وزارت جهادکشاورزی متوقف شده است، ممانعت می کند یا برعکس بودجه آن را به خاطر کاهش آمار انسانی خودش هم که شده است تامین می کند؟؟!

بنابراین مخالفان الحاق به وزارت بهداشت این قدر خلاف واقع نگویند که با رفتن به وزارت بهداشت "سرمایه دامی"؟؟! به خطر می افتد بلکه واقعیت را بگویند که این سرمایه کسب و کار چرب و شیرین و نان دانی آنهاست که به خطر می افتد!!!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
0
0
 مسئول شرکت پشتیانی امور دام در خصوص افتضاح واردات محموله 120 هزار تنی کپک زده توسط دلالان نورچشمی با ارز یارانه ای 4200 تومانی که به دستور ریاست جمهور محترم دستور امحا آن صادر شد، اظهار داشته است که هیچ ربطی به وزارت جهادکشاورزی ندارد؟؟!

واقعیت تلخ این است که واردات گسترده نهاده های دامی در این 40 سال با مجوز وزارت خانه های با سیاست عملا ضد تولید کشاورزی و جهادکشاورزی باعث ورشکستگی کشاورزان ایرانی تولید کننده ذرت، سویا، جو و وابستگی 90 درصدی کشور به دو قلم اول و تخلیه روستاها و نصف شدن جمعیت گاو و گوسفند ما شده است.

موردی که برای هر مسلمان یا حداقل هر وطن پرستی زنگ های تهدید امنیت غذایی پایدار و سلامت مردم آن را به صدا در آورده است!

در صورتی که هر کس که در این سال های طولانی ذرت و جو وارداتی را دیده است تصدیق می کند که مشاهده کپک زدگی در این اقلام در هنگام دریافت آن توسط مرغداران و گاوداران امری عادی به حساب می آید.

حرص و آز شدید دلالان رانت خوار تحت حمایت وزارت جهادکشاورزی برای سود بیشتر باعث خریداری نوع کپک زده و بالطبع و ارزان تر آنها از برزیل می شود.
یک نفر می گفت وقتی یک دکتر دامپزشک با وجدان و متعصب در محل بندرگاه جلوی ترخیص ذرت و جو کپک زده را به دلیل خطرات آنها برای تولید دام و طیور و بهداشت و سلامت انسان می گرفت از مرکز به وی دستور می دادند که "سرت به کارت باشد. به شما مربوط نیست"!

حالا معلوم شد که چرا این همه وزارت جهادکشاورزی بر حفظ نظام دلالی وارداتی اصرار دارد؟؟!

و چرا برخی از دامپزشکان برای رفتن سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت اشک تمساح می ریزند و ناگهان یاد حفظ "سرمایه دامی"؟؟! می افتند!

چون آنها به خوبی می دانند که گذشتن از استانداردهای وزارت بهداشت سخت تر است و بایستی هزینه بیشتری را بپردازند!!!

و گرنه برای وزارت بهداشت که تامین واکسن های دامپزشکی بیماری های خطرناک زئونوز از اولویت بسیار شدیدتر بر خلاف وزارت جهادکشاورزی برخوردار است!
و سلامت مواد غذایی را از اهداف خود می داند.

پس مسئله اصلی برای مخالفان الحاق به وزارت بهداشت،
حفظ سرمایه دامی نیست!

مسئله اصلی به خطر افتادن منافع چرب و شیرین برخی ها در همراهی با لفت و لیس ها و حیف و میل اموال مردم در هنگام واردات نهاده های بنجل و بی ارزش دامی و سودهای حاصل از فروش آزاد آنها به مرِغداران و گاوداران مظلوم تولیدکننده است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
0
0
یوم تبلی السرائر!
روزی که رازهای پنهان آشکار شوند!

خدا را شکر که امروز با محاکمه قضایی چپاول گران اموال عمومی بر همگان آشکار شد که نگرانی اصلی مخالفت با الحاق عزتمندانه سازمان دامپزشکی و موسسه رازی و کاملا مستقل از سازمان غذا و دارو در سطح معاونت وزیر به وزارت بهداشت،
به هیچ عنوان "حفظ سرمایه دامی"؟؟! و افزایش تولید نهاده های دامی البته در حال ورشکستگی توسط سیاست های در عمل ضد تولید وزارت های کشاورزی سابق و جهادکشاورزی نبوده است!
بلکه مشکل در نگرانی از به خطر افتادن "سرمایه بانکی" چرب و شیرین حاصل از ........... واردات میلیاردها دلار ذرت و جو کپک زده، گوشت بی کیفیت و واکسن های ضعیف خارجی با ارز یارانه ای دولتی به جای تقویت تولیدات موسسه رازی و شرکت روناک است!
نظر شما
ادامه