کد خبر: ۵۰۹۱۶
 

امام جمعه همدان گفت: لزوم مراقبت در امور شرعی و سلامتی سختی کار در دامپزشکی را دوچندان کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «آیت الله حبیب الله شعبانی» ظهر سه شنبه در دیدار مدیرکل و معاونان دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه مصرف گوشت در استان همدان نسبت به آمار کشوری بالاتر است، اظهار داشت: زمانی که مصرف گرایی ترویج پیدا می کند به تبع آن کمیت بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

وی افزود: افزایش توجه به کمیت و اینکه باید محصول را حتما به دست مصرف کننده برسانیم گاهی اوقات زمینه ساز کاهش کیفیت می شود اما کار شما این طور نیست و در هر لحظه باید هم مراقب کیفیت کالا و هم کمیت کالا باشید.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه وجود این مشکلات وظیفه شما را سخت تر می کند، عنوان کرد: در فقه عبارتی به نام سوق المسلمین داریم به این معنا که هر چه در بازار مسلمانان فروخته شود حلال است و حجیت دارد.

وی تصریح کرد: نظارت بازرسان دامپزشکی بر نحوه صحیح انجام کار تقویت سوق المسلمین است و اگر خدای ناکرده این نظارت نباشد سوق المسلمین در جامعه اسلامی به هم خواهد ریخت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر این که بحث تغدیه وظیفه سنگینی است که بر عهده شما قرار داده اند، یادآور شد: فعالیت در دامپزشکی نیازمند آن است که هم از نظر شرعی انسان مراقب باشد و هم از نظر سلامتی و این سختی کار را دو چندان می کند.

وی ادامه داد: توجه در هر دو عرصه موجود بسیار مهم و ضروری است و از آن جایی که امروز کشتارگاه های سنتی جمع شده اند و به حالت صنعتی درآمده اند اجرا احکام اسلامی به دلیل آنکه کار شما با مسائل تغذیه و سلامت مردم مرتبط است بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه تا به حال شاهد شیوع بیماری خاصی در استان نبوده ایم، عنوان کرد: با وجود آنکه زمینه بیماری ها بسیار زیاد است اما این که تا به حال در استان مشکل خاصی را نداشتیم حاکی از آن است که مجموعه دامپزشکی به وظایف خود به خوبی عمل کرده است.

وی در پایان با تقدیر از عملکرد مدیران و کارکنان اداره دامپزشکی همدان خاطر نشان کرد: باید قدر خودتان و کار خودتان را بدانید چرا که شما ضامن سلامت مردم در حوزه دام هستید.

 

نظر شما
ادامه