کد خبر: ۵۰۸۹۶
 

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین در کارگروه مقابله با قاچاق دام گفت: هیچ موردی از شناسایی و ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در استان قزوین مشاهده و گزارش نشده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر حمید زینالی» گفت: با توجه به سم پاشی‌ها و واکسیناسیون دام، تا کنون هیچ موردی از ابتلا به بیماری  تب کریمه کنگو  در استان قزوین مشاهده و گزارش نشده است.

زینالی افزود: این بیماری بین انسان و دام مشترک است و تا کنون در کشور ۶ نفر بر اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

او اضافه کرد: این یک بیماری ویروسی است که کَنِه ناقل آن است. این ویروس می‌تواند بسیاری از حیوانات اهلی و وحشی را مبتلا کند، انسان هم در صورت تماس با حیوان مبتلا یا کنه آلوده به ویروس ممکن است مبتلا شود.

مدیرکل دامپزشکی درباره بیماری  سل و بروسلولز  هم گفت: بررسی‌های انجام شده در  واحد‌های صنعتی  در ۶ ماه گذشته هیچ مورد مثبتی از این بیماری‌ها یافت نشده است.

به گفته زینالی، ۱۶ ماه است که واحد‌های طیور صنعتی و بومی استان عاری از بیماری آنفلو آنزای پرندگان شده است.

مدیرکل دامپزشکی تاکید کرد: پس از بارندگی اخیر امسال و پس از ۱۰ سال واکسیناسیون علیه بیماری شاربن آغاز شده است.

کشف ۶۴ تن ماده اولیه تولید دارو

او در ادامه از کشف ۶۴ هزار کیلوگرم  ماده اولیه تولید دارو  در یک انبار مخفی در یکی از کارخانه‌های شهرستان البرز خبر داد.

زینالی همچنین از کشف ۳۵ محموله قاچاق دام ار اوایل امسال تا کنون خبر داد و گفت: متخلفان به دادگستری و تعزیرات معرفی شده اند.

مدیر کل دامپزشکی استان درباره حمایت از تولید در عرصه دامپزشکی گفت: در سال جاری برای حمل و نقل نهاده‌ها و دام زنده و دارو‌های دامی ۱۱۵ پروانه صادر شده است و همچنین تا چند ماه آینده از فرانسه و آلمان هزار راس گاو و گوسفند وارد می‌شود.

 

نظر شما
ادامه